• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Dags att börja packa ihop sig och gå hemåt mot tapetsering och veckohandling,

Trevlig helg på er

• Telemarkgrrl

Nu har det fredagsfikats här. Alltid lika trevligt.

Spikmattan ska dels öka blodcirkulationen och dels frigöra endorfiner som är kroppens egen smärtstillare. Om jag har förstått det rätt.

• Ore

Åh hjälp, sådär helt apropå så talade jag om för chefen att jag ska vara föräldraledig från november. Vi pratade semester, en kollega som ska vara pappaledig och jag föreslog en vikarie. Chefen tyckte 2 mån var litet kort tid, och jag slängde då ur mig att det kunde ju finnas en ev fortsättning på ingenjörsjobb.

Jaja, nu behöver jag inte fundera mer på hur man startar ett sådant samtal

• FruCicci

Oj då Ore.... så det kan då

Nu ska jag skicka trevlig helg hälsningar till er alla!

och lite kramar!

• viktualia

Vickan skuttar förbi! Drar strax på aw med kollegorna men måste tydligen vänta in att de slutar jobba också.. själv la jag ner för evigheter sen....

Ore - så det kan gå att outa sånt! Impad!

Telis - *kramar om och hoppas att din kropp är snällare mot dig snart*

• Ore

Kan ju tillägga att chefen lovade att hålla tyst om det ett tag. Samtidigt som han sa att han kan ju bli tvungen att tala om det för sina chefer, om han behöver frömföra argument för att motivera ganska snar rekrytering av en vikarie, pga två föräldraledigheter...

Telis: Hoppas spikmattan har bra effekt, så du slipper ha ont...

• Telemarkgrrl

Gulle gulle er! Jag hoppas också att det blir bättre snart.

Idag blir det iallafall lite städning här hemma, sen middag och teater med svärfar och sambo.

Ni glömmer väl inte att släcka ikväll?

• Fru E

Oj här var det lugnt idag

Passar på att hoppa in här när maken ändå har snott skruvmejseln så jag inte kan skruva längre

Hittentills så har jag planterat blommor (påskliljor, pärlblomster, penseer och ranukel ute och planterat om mina övervintrade pelargonier för att se om de överlever), bytt dörrar mellan tvättstugan och badrummet, bäddat rent i sängen och gjort ingefärsdoftande smoothie
    Nu står tapetsering och annat pyssel på schemat.

EGO-vet inte riktigt vad kroppen håller på med men det verkar som om den fått spunk.......har ännu mer spottings nu och är på dag 10 ikväll så vet inte riktigt vad den vill eller hur jag ska räkna dagarna.....jag kan ju inte räkna att jag har tant till dag 10för jag har ju inte tant.... men kan man ha spottings och ändå få ÄL på typ dag 16-18???
    Tur att jag ska till gyn på torsdag så kan fråga då.....

Kram på er!

• snaily

Verkar som jag bara vågar mig in här när det är helg och tomt på folk... Eller så beror det på att jag haft fullt upp med skidsemestrande hela veckan, imorgon bär det av hemåt igen.

Spikmatta var det några som pratade om, har provat det en gång bara men tyckte det var riktigt skönt, avslappnande på nåt vis. Borde kanske skaffa en...

Nenne, menskopp har jag också skaffat lite för att inte bygga sopberg men också för att den är rätt praktisk, lätt att ha med sig osv. När jag lägger undan den efter varje tantbesök hoppas jag alltid att jag slipper använda den på läääänge, men hittills har det ju inte blivit så

Ore - vad skönt att ha berättat för chefen bara sådär!

EA - hej! Vilken superduperenergisk dag du haft! Spottings på dag 10 lät skumt men tur att du ändå ska till gyn snart!

Själv har jag inte fått nåt mer svar från den privata gynekologen jag hoppades på, så det blir nog att försöka få tag på nån på sjukhusets gynmottagning på måndag morgon, suck. Kuratorn är det förresten man ska ringa till, är inte det lite konstigt?

Glöm inte att ställa om klockan inatt - sommartid!

• Ore

Usch, ja... Sommartid. Ljust och trevligt, men jag gillar inte själva omställningsdagen. Känner mig verkligen en timma efter hela dagen.

EA: Jobbigt med spottings... Börja redan nu att skriva en lista på allt du vill fråga när du är hos gyn, så du inte glömmer bort det!

Sitter här och känner mig ren, fräsch och mjuk. Har fått lerinpackning och ansiktsbehandling Innan dess var jag och tittade på kakel - igen. Nu har jag 16 olika kakel som jag tycker är ok, så nu låter jag maken gå in och välja ett av dem.

Släcka lampor ska jag göra så mycket som möjligt. Men jag tänker fuska och ha TV:n på.

Har precis avanmält mig till tävlingen imorgon. Konsulterade en kompis som sprungit idag, det var närmare 3 dm snö på sina ställen i skogen, och jag bedömde det som onödigt att springa då. Dels ser man inte vad som finns under snön att ramla på, och dels så leder snöpulsning lätt till att pulsen stiger chockartat mycket... Men jag känner mig som en "smitare"???

Jaja, ska nog byta om till något mindre bekvämt än morgonrocken och ta mig till ICA...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare