• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • start september

Page, vi har ju inte träffats IRL. Men jag uppfattar att du har väldigt stor integritet och kanske därför väljer att vissa enbart vissa sidor utåt? Kanske handlar det om att våga släppa fram de andra sidorna också. Eller också är det bara en dum AF-tant.

• Ore

Aaah, hade skrivit ett jättelångt inlägg och sjabblade bort det genom att komma åt fel knappar. Suck...

Sammanfattning:

Vickan: KRAM!!!

Telis: Usch för fem timmar dålig underhållning...

MrsB: Svinkoppor har jag bara sett som stora läskiga flåsor som ser väldigt otäcka ut. Inte riktigt som prickar runt munnen... AM har nog en del råd att ge, antar jag

BS: Hosta är inte roligt... Har du provat något receptfritt medel? För mig brukar det funka ganska bra med slemlösande, för att minska hostan till "uthärdlig" nivå. Hoppas du kryar på dig snart (och Iris också...)

Page: Det är en konst att vara den "bästa versionen av sig själv" vid t.ex. intervjuer... Hur känns det med arbetsförmedlaren annars? Det kan ju vara att ni "klickar dåligt" som personer, mer än att du skulle ge ett dåligt första intryck. För annars brukar det ju vara hel, ren, avslappnad och våga möta folk med blicken som räcker för ett bra första intryck, väl?

• Lapinette

BS - jag tittar på allt! Både inne och utanför stan.

Frejis - den från Skeppsholmen har fast pris.

• fru AM

Vickan: Mormorkram!

MrsB: tänk att svinkoppor smittar genom tråden ... För mig låter det Malte har i o f s inte som svinkoppor eftersom det enligt erfarenhet och info på nätet är tunna blåsor som blossar upp fort och spricker lätt och lämnar sår. Men det är givetvis bra att gå till doktorn och kolla ... Det skulle kunna vara "höstblåsor" (virus) också. Det skulle ju kunna vara något han har ätit också - m tanke på att prickarna sitter runt och i munnen samt i rumpan ...

Page: tycker inte heller du gjort något konstigt intryck IRL! Du framstår som den trevliga tjej du är tycker jag. Märkligt. Nu vet jag ju i o f s inte vilken typ av jobb du sökt - om det är ngn speciell stil de efterfrågar där ...?

Telis: attsingen att Dramatenpjäsen var skit. Hoppas KB-maten var god i alla fall?

Jag hade totalt missat att det blivit sommartid idag ...
    Tur att man har en son med koll på läget. Han såg också till att vi släckte alla lampor en timma i går kväll.

I morgon är det röntgen som gäller för mig. Det närmar sig finalspurt - och maken verkar odla slutspelsskägg

Kram så länge

• Frejis

Skulle nyss dammsuga, men fick så ont i magen att det bara var att sluta och sätta sig framför datorn i väntan på middagen som maken lagar...

Lappis - men då är det ju ett väldigt bra pris, tyckte att lägenheterna såg fina ut. Undrar hur hösten kommer att se ut på bostadsmarknaden, kommer priserna att gå i stå som det hörs på vissa håll eller fortsätter det som idag? *nyfiken*

• Frejis

AM - sluspurt (skrev först slutsprut , både läskigt och skönt. Morgondagens resultat kommer att avgöra om det blir kejsarsnitt eller vanlig förlossning, gissar jag? Eller har du redan bestämt dig?

• Lapinette

Orkar inte ta tag i något idag. Hade velat åka iväg och kollat efter hallmöbler. Vill nu byta ut skoställ + hatthylla då min nymålade vita byra med silverhandtag blev så jäkla fin att allt annat i hallen känns B.

Vi kom dock så långt som till R.O.O.M och Daglivs för att köpa lite mat. Tror jag ska föreslå maken ett avsnitt av Rome.

Frejis - vad spännande att du närmare dig KUB!

AM - hur länge har man svinkoppor?

Page - trist att du inte har fått någon bra kontakt på Arbetsförmedlingen (fast är det någon som har träffat någon vettig där?). Vet inte riktigt vad du skulle förbättra i din personlighet och själv tycker jag det är bäst att var sig själv när man söker jobb för förr eller senare får de ändå veta hur man är.

• Telemarkgrrl

Jag formulerar mig som en kråka. Föreställningen igår var "bara" lite drygt tre timmar. Jag föresökte bara antyda att jag hade hellre sett en ännu längre föreställning av Wagner istället för den vi såg.

Vickan, kram!

Lycka till på röntgen, AM! Och ja, KB var kanonbra!

• gosnosen

Hej alla sötnosar! Såg att jag var efterfrågad och får väl ge mig till känna... (och vi har också gjort tre IVF). Först en stor kram till Vickan! Även "väntade" dödsfall är jobbiga.

Det har hänt massor i tråden under en period nu. Ore har plussat - grattis! Mrs B har fått jobb - grattis! Lappis har äntligen testat negativt - grattis! Nenne ska på IVF-samtal - spännande (vill inte säga grattis då jag hade hoppats att få gratulera till ett plus istället). Ja, det finns nog massor att kommentera, men jag minns inte allt. Kramar till er alla istället!

Jag började nytt jobb för en månad sen och har ingen möjlighet att vara inne alls på veckorna, och på helgerna försöker jag läsa ikapp emellanåt, men hinner inte riktigt med det heller. Lever just nu också i "förnekelse" och försöker att inte tänka på barnlösheten allt för mycket, även om det de senaste veckorna har känns supertufft. Är uppe och jobbar i Östersund på veckorna och där finns inte så mycket annat än att få barn och umgås med sin familj, vilket gör att det enda kollegorna pratar om är barnen. Droppen kom när en tjej som är gravid med sitt tredje barn en hel fikarast satt och diskuterade vem detta barn skulle bli likt, henne själv, maken eller syskonen. Då slås jag helt plötsligt av att inget barn någonsin kommer att bli likt mig och jag var nära att börja gråta mitt bland alla. Så jag gick därifrån istället. Vi står i kö för ÄD och i början av april har vi stått i kö i ett år, men då är det minst ett år kvar innan det är vår tur, troligtvis närmare två och vi har hittills inte lyckats hitta någon som kan tänka sig att donera för vår skull just nu.

Men visst är livet orättvist! Ser ingen rättvisa för någon av oss som har hamnat i detta limbo i livet men hoppas verkligen att all akupunktur och andra behandlingar så småningom ska mynna ut i små nya liv för oss att överösa med massa kärlek!

• viktualia

för att toppa misären har jag dels vidrig mensvärk. dels ville jag ha sällskap av maken på promenad när solen äntligen tittade fram.... men han anser sig vara för snuvig... ja ja ja.. varje dag kan inte vara skoj...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare