• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Mrs B-ja tyckte jag med men vi får ta det nästa gång ni är nere, då är gästrummet klart med

• Fru E

Har nog kommit fram till att jag inte vill kunna göra helt perfekta tårtor eftersom jag inte tycker att de ser så verkliga ut på nåt sätt. Mycket charmigare när man ser att den är hemgjord eller vad man ska säga

• Fru E

Hmmm.....fick ljusrosa och brunt på pappret idag.......tanten är ju slut och inga spottings sen iförrgår/går men kanske bara kroppen som inte ger upp tanten....

• Brunettbruden

Hej tjejer! Jag har smygläst ett tag (till och från) eftersom jag börjat bli lite försiktigt bebissugen, men nu har jag och min man bestämt oss för att sluta med pillren och se vad som händer! Tar inte på något sätt för givet att det ska gå snabbt eller enkelt, men även om vi bestämde oss för att ta det lite lugnt och sansat så har tankarna redan börjat dra iväg och inför förra mensen hade jag alla möjliga symtom, som visade sig vara falska såklart...

Får man hänga på här i tråden? Det är så spännande att läsa hur det går för er och eftersom vi inte vill berätta för någon i nuläget att vi försöker så kan det vara skönt att få ventilera lite!

/Brunettbruden

• Fru E

Heeeeeeeeeeej Brunettbruden

Skostorlek, ålder, chokladfavorit, var du bor och hur länge ni försökt är de krav som krävs för att bli "godkänd" här *fniss*

• Brunettbruden
    Min skostorlek är 39, min ålder är 31, min favortitchoklad är ALL choklad men helst lyxiga praliner, bor i tredje största staden (hemligt, eller hur ) och vi har försökt sedan den 15 februari. Är alltså en nybörjare på det här!
  • Brunettbruden

EA&MJ

Kvalar jag in?

Hur länge har ni försökt?

• Fru E

Ska fundera på saken över en kopp te

Sen Äl kom igång så räknar jag ca 8 försök om jag inte haft Äl varje månad......slutade med pillerna för ett år sen....så börjar väl bli en av en av de gamla i gemet tillsammans med Lappis och Nenne även om de försökt mycket längre

• Brunettbruden

Då håller jag alla tummar och tår för att det lossnar snart! Läste någonstans att genomsnittet är 9-10 försök men vet inte om det stämmer...? Det var nog på Familjeliv, men det verkar vara en hysterisk sajt så det känns lite tryggare att hänga här.

En fråga från nybörjaren: Hur vet man om man har haft ÄL eller inte? Min mens kom tillbaka på dag 27 efter jag slutade med pillren, men det behöver väl inte betyda att jag hade ägglossning?

• Fru E

Man brukar säga att har man en relativt regelbunden cykel så har man troligtvis ÄL men 100% säker kan man inte vara om man inte tar blodprov. Ett sätt kan vara att testa ÄL-stickor ett par månader så att du lär dig din cykel, eller så kör ni helt enkelt på varannan dag så kan ni inte missa ÄL

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare