• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • kängu

Haha AM, lika snuskiga Snorre tankar båda två

• Mrs  B

Igår var Max helt insnöad på att vi skulle ha våfflor idag till lunch, men när jag frågade honom vid lunch idag hade han ändrat sig och ville ha pannkakor istället. Så det blir inga våfflor idag.

Han har klagat på huvudvärk hela dagen, så nu gav jag honom en alvedon. Får hoppas på det bästa nu!
    Måste verkligen plugga imorgon......

Mina pojkar och jag ÄLSKAR fisk, maken tycker sådär.
    Köper inga halvfabrikat i fisk, utan gör olika varianter själv.

Cicci
    Oj, vilken pärs det blev när ni skulle hem!

Med Max följde jag alla anvisningar på vad man fick och inte fick äta. Med Malte gick det ok men inte fläckfritt.

• Ore

AM: Jag har någon gång lärt mig att sånt som är sött får penicillin att smaka mer illa... Minns dock inte vem som sa det, så jag kan inte svara på om källan är tillförlitlig eller inte?

Hmm, pastöriserade hallon? Jag ska kolla efter det, AM! Det blir ju inte så mycket med rårörningen om de måste kokas ändå...

• fru AM
    kängu skrev 2009-03-25 16:38:18 följande:
    Haha AM, lika snuskiga Snorre tankar båda två
    Men jag missade helt att du skrivit det!? Man är kanske lite extra snuskig när man är gravid (i alla fall jag)
  • Mrs  B

Vi åt förresten pannkakor med frysta hallon (tinade förstås) och lite socker. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ gott!!!!!!
    MYCKET bättre än hallonsylt.......

AM
    Vad gör man inte för att få i barnen mediciner?????
    Max har aldrig protesterat och jag har inte blandat i något annat. Men det kanske kommer senare.....?

• fru AM

Ore: aha - men vad ska man då blanda ut penicillinet med ...? Senap? Hon gillar inte det. De har ju smaksatt medicinen med någon fruktansvärd fruktsmak som jag tror är boven i dramat ... Önska att man kunde få välja "icke smaksatt". Men de är nog rädda för att man just blandar det med något och så får barnet inte i sig allt ... Lunchade med en kompis idag som berättade att hennes son (lika gammal som Livia) minsann dricker sitt penicillin som en liten snaps utan att knota. Tänk om man hade det så ...

• kängu

Näää mitt klickfinger har helt ballat ur. Bäst jag stänger av datorn innan jag köper nåt mer...
    Ha en trevlig kväll tjejer

• fru AM

Mrs B skrev 2009-03-25 16:43:52 följande:

Vi åt förresten pannkakor med frysta hallon (tinade förstås) och lite socker. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ gott!!!!!!MYCKET bättre än hallonsylt.......AMVad gör man inte för att få i barnen mediciner?????Max har aldrig protesterat och jag har inte blandat i något annat. Men det kanske kommer senare.....?
    Men varför har alla andra så kloka och lätthanterliga barn? Liva springer skrikande åt andra hållet om jag försöker med en sked/kopp/spruta med oblandad medicin.
    Jag får helt enkelt bli slugare och mer snillrik och lista ut den optimala blandningen ... Att hålla fast henne och tvångsmata funkar inte heller. Då frammanar hon kräkningar ...
  • Ore

Har faktiskt flera kompisar som har olika grejer förknippade med penicillin. T.ex. ananas, kunde en kille inte äta. Han hade fått äta krossad ananas med penicillin som liten. Någon annan hade youghurt förknippat med penicillin. En tredje tror jag hade apelsinjuice...

Inga bra idéer dock, på vad som inte är sött men som kan dölja penicillinsmak någorlunda. Senap är nog ingen höjdare det heller. Litet större barn (kompis brorsdotter) vet jag har fått äta chips före och efter att ha svalt ner medicinen, för att få bort smaken...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare