• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • _koko_

Ja, asså, egentligen är det här inget nytt, jag gör också smoothies rätt ofta, har bara inte kommit på att jag kan göra det till sonen också (och när jag gör till mig har jag ju inte vispgrädde)... Smart tjej.

• fru AM

Cicci: förstår att du inte orkade skriva allt DET DÄR i sms:et ...! Vilken hysteriskt jobbig nerresa! Hemresan flöt på bättre då? Hade du uppdaterat intyget då?

Ore: alla mjuka dessertostar är NO NO (i "rått tillstånd") oavsett om de är pastöriserade eller ej. ALLA hårda ostar - typ parmesan, Pecorino osv - går däremot bra.

När jag var gravid med Livia och på semester i Italien så bevittnade jag en höggravid italiensk kvinna som noga förhörde sig hos kyparen om anti-pasto-tallrikens innehåll ... Sedan suckade hon och skickade ut den och tog in ett stort glas rödvin istället. Förmodar att hon resonerade som så att "dricker jag rödvin vet jag vad jag får i mig i alla fall" - med kallskuret och mögelostar vet man inte vad som slinker med ...

• _koko_

Här blir det våfflor på lördag! Shit, jag skulle kunna prata mat dygnet runt...

• fru AM

här blir det våfflor idag
    Har faktiskt aldrig provat vårt våffeljärn ens pinsamt nog

• Ore

Cicci: missade nästan ditt inlägg... Nej, jag är ju bara i sjunde veckan så det är inte inskrivning än på ett tag. Men jag ska på hälsosamtal hos BM på fredag. Jag är dock en sådan som hellre tar reda på allt i förväg, och bara får det bekräftat/dementerat.

Så BM kommer ställas mot väggen och få svara på frågor om träning, mat, vitaminer, omega3 och litet annat, från mig.

Är fetaost ok? Typ Arlas apetina? (ok inte riktig feta egentligen, men det är den som maken gillar bäst, och han tycker egentligen inte om feta...)

• fru AM

fin ordföljd jag fick till där. Är jag full eller?

• FruCicci

AM, det var på hemresan allt hände Inte ner redan, den gick bra för jag sa att jag var i 6e månaden när de frågade...

Jag ska göra våfflor idag minsann, handla på vägen hem nu!
    Jag ska hämta min son lite tidigare idag Så skönt att de ibland har lite planering och annat på daigs så man "måste" gå tidigare:-9

• fru AM

Ore: Feta ost är egentligen inte ok om man går på Livsmedelsverkets rekommendationer. Om den inte är kokad i ngn sås.

• MSW
    _koko_ skrev 2009-03-25 15:27:29 följande:
    Här blir det våfflor på lördag! Shit, jag skulle kunna prata mat dygnet runt...
  • FruCicci

Ok Ore, då förstår jag... Feta är helt OK om du frågar mig det har jag ätit hela graviditeten, särskillt i början då jag var extra saltsugen Både i sallad och "kokade" i typ färsbiffar fylld med feta osv

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare