• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Ore - de kanske var oroliga över färdiga röror från typ delikatessdisken? Man ska ju låta bli en del andra saker från delikatessen, så de drog väl allt över en kam, inkl hemlagat.

Köp majonnäs o räkor och goffa i dig du.

• fru AM

Hej Cicci! Välkommen hem! Skönt att ni haft det bra och att allt gick enligt plan och att någon försökring inte behövde utnyttjas! Nu är väl maken glad som en lärka att ni är hemma igen!

Vitamintillskott: Jag åt fram till v 12 (något nytt preparat (Femibion?)som har folsyra i sig) sedan orkade jag inte hålla på längre. Mina cravings denna gång är ju så nyttiga att jag aldrig ätit bättre. Knaprar råa grönsaker så fort jag kommer åt. Järnvärdet dippade ju men jag fick upp det tack vare broccoli- & apelsingalenskapen jag utvecklade i februari.

Det enda jag aktivt undanhållit mig denna graviditet är dessertost, rått kött, tonfisk, hälleflundra, stora mängder vin. Ovanligt avslappnat för att vara mig

• _koko_

Liten - Jo, precis, de gör mockasiner också! Har kikat på åhléns men inte sett några strumpor.

Hmm, glass lät gott! Enklast är kanske att blanda lite fruktpuré med vispgrädde och frysa? Ska vidarebefordra till sambon.

• fru AM

Koko: Engströms trikåaffär är guld!!! Älskar såna specialicerade gammaldagsaffärer som har ALLT inom ett visst segment.

Ore: Tror till och med att räkor är väldigt nyttigt för oss gravvosar!

• _koko_

AM - Jag kände nästan på mig att du skulle känna till den, även om den ligger en liten bit från dina hemkvarter (det är ju inte söder iaf ). Ser verkligen fram emot det, knäpp som jag är!

(jag åt sushi igår! )

• _koko_

Jag är också barnsligt förtjust i såna affärer, men den här kände jag inte till. Därav min entusiasm.

• fru AM

Åh Koko - du kommer ha så roligt i trikåaffären!

• Fru E

Happ, ogravid som jag är får jag kanske fresta med ett glas vitt vin till tårtbaket och tapetseringen ikväll eller en riktigt kall öl mmmmmm

• fru AM

Min svägerska bor på Kungsholmen så jag är där ibland ... *viskar så inte Östermalmspolisen hör mig ...*

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare