• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci

Koko, grattisssssssssss fan vad kul! Jag vill ha en kille till jag med! Skulle vara så roligt för Victor att få en lillebror att busa med. Jag är helt inställd på en kille och skulle bli sååååå paff om det inte blev det.

• Liten med Mindre

EA - Picasol forte är en sorts Omega-3 som säljs på apoteket. Jag har också pillat i mig den sen innan Mindre blev till. Lite stora att svälja, men oftast går det fint.

Min undran gäller ju om jag borde pilla i min dotter något liknande men för barn, eftersom vi inte får henne att äta fisk de få gånger vi faktiskt lagar det. Någon som vet? Gissar att råden går i sär även här.

Cicci - mysigt med kanelbrun bulle.

• Liten med Mindre

koko var snabbare igen.

Gillade för övrigt google-fynden skarpt.

• FruCicci

Omega 3 äter inte jag!
    Herregud vad man ska proppa i sig! VA??? Blir tokig!
    Jag äter järntabletter, Niferex, som jag måste för att de värdena ska hållas på rätt nivå. Sen brukar jag ta en brustablett Berocca på morgonen och en tablett folsyra när jag lägger mig.
    Äter allt och rör på mig mellan varven, that's it!

• Liten med Mindre

Och tänk vad långsamt världen skulle snurrat om män var gravida... med mer än en sken-bula då.

• Liten med Mindre

Har läst på flera ställen att omega-3 är inflammationsdämpande, och med min magsjukdom (tarmsjukdomen - inte magsjukan) och tidigare acneproblem, så känns det bra att äta. Har dessutom en make som inte gillar lax, som ju annars är ett lätt sätt att få i sig fisk.

• Fru E

Oki så då är det som med allt annat att som gäller barnverkstan att provning gäller

• Liten med Mindre

Suck - har fått korn på en ny städa och organisera-sida. Så nu får jag bara lust att gå hem och ta tag i alla surdegar vi har...

Inte riktigt lämpligt efter gårdagens diskussion hemma. Måste låta honom får fixa lite i sin takt.

• Fru E

Maken min äter inte heller fisk men jag äter gärna men blir inte så ofta. Kanske skulle köpa och testa....har ju inget att förlora de kan ju knappast strula till cykeln

• FruCicci

Liten, Victor äter nästan aldrig fisk. Han äter det när de serverar det på dagis, hemma är det mest korv i olika former. Tror inte de tar skada och måste äta tillskott när de är så små... jag tänker på hur barn i andra delar av världen äter och hur de mår.... så mår jag bättre själv.
    Du kanske kan testa med fiskbullar?
    På dagis säger de att barnen äter fisk så länge det är såsigt, alltså vit sås med dill eller så. Likadant när de har korv på dagis så vill inte barnen äta potatisen, men så länge de har sås med pepparrot eller vad de var så äter de även potatisen.
    Det kan vara torrt för dem med "bara fisk"...
    Jag har även givit Victor fiskpinnar, men det får han inte lika ofta längre, kanske 1 gång i månaden, då det innehåller ganska mycket strunt... fast det gör ju korv med i och för sig...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare