• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

Nenne: jag säger ingenting (... men börjar få kramp av allt tumhållande)

• nennesjuttioåtta

vafan säg vad ni tänker. Ni har ändå fel fel fel.

• Lapinette

nenne - "plötsligt så händer det"!

• Lapinette

Inga symptom som du vill delge oss i väntan !??!!

• _koko_

Ska förtydliga: Prioriteringen gäller naturligtvis bara om man VILL gå ner i tid.

Start - Att vi går ner i arbetstid är för vår egen skull kanske mer än barnens (för jag tror också att de flesta barn gillar dagis med alla kompisar och lek hela dagarna). Vi vill inte behöva pussla så mycket under dagisåren, känner att vi har annat fokus än jobb just nu. MEN, alla har inte den ekonomiska möjligheten att göra det, vi är lyckligt lottade som har två bra inkomster och inte går på knäna av att sänka den 20% var.

• nennesjuttioåtta

*Klämmer tuttarna*

Nej, ingenting! Lite mensvärk till och från och fick upp och kissa runt 5-snåret i morse (fast jag har börjat dricka mer vatten, är dålig på det annars). Trött, men det beror förmodligen på järnet (samma som för lågt järnvärde - då blir man ju också trött). Så inget ovanligt som inte har en vettig förklaring. Ja visst - plötsligt händer det - men ... svårt att tro det.

• Lapinette

nenne - håller tummarna!!!!

kokosien - OM vi får barn någon dag så tänker jag gå ned i tid. Vill absolut inte stressa och fara omkring som en galning. Har sett mina kollegor som sprungit hit och dit med andan i halsen och jobbat kvällar för att ta igen tid som de förlorat etc. Dessutom är jag och chefen de enda här på mitt jobb som arbetar 100 %.

• nennesjuttioåtta

koko
    har ni hittat nån katt då? Letar ni kattunge? Vi är inte helt överrens om den saken, eller jo.. Jag vill helst ha kattunge men inser att det kanske är bäst att börja med en vuxen katt eftersom vi inte är hemma så mycket, och så kan vi skaffa en unge senare som då slipper vara själv. Har meilat en på morgonen nu som vill omplacera en katt får se om vi får napp där. De som finns på katthemmet här verkar så otrygga och jag vill ju ha ett gostroll som litar på tvåbenta.

• Lapinette

Hur fick jag till det här - koksien??!!!

• Liten med Mindre

koko - det är hos maken "problemet" sitter. Vill man så går det tror jag gäller i många fall.

Själv ska jag försöka lära mig att jobba hemifrån.

Mot hosta fick vi airomir + pulmicort, när Mindre hade hostat i 6 veckor i somras. Det hjälpte kanske lite och gradvis, för till slut var hon ju hostfri.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare