• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Ore-äter man dessa produkter som ett komplement till den mat man äter i vanliga fall? Hur länge är det tänkt att man ska ta det?
    Är lite kluven till sådana här preparat.....

• Ore

Jag har läst allt möjligt om detoxkurer. Allt från att det är totalt bluff och båg, till att kroppen rensar sig själv bra bara man äter bra...

Samtidigt så tror jag ju att man med hjälp av "naturliga" grejer (örter och liknande) kan rätta till vissa obalanser i kroppen... Så för mig skulle en detoxkur varit ett sätt att "prova något annat" och se om det får mig att må bättre.

Man äter nyttig mat under tiden... Kommer inte ihåg exakt vad min kompis sa att hon åt. Kan kolla upp det om du vill!

• snaily

Hej alla, oj vad ni skrivit medan jag åkt skidor. Haft en härlig dag på fjället med fint väder, ska nu tyvärr bli sämre väder resten av veckan. Fördel med att inte vara gravid just nu: mycket öl i bastun.

Kängu - vi är inne på att skaffa en västgötaspets! (Gamla tiken som nyss gått hädan var golden retriever.) Har kontakt med en uppfödare som har en parad tik som troligen är dräktig och ska valpa efter påsk. Reflektion - tänk om man hade det lika lätt som hundar och katter för att bli med valpar... BARN, menar jag.

Har inte fått nåt mer svar från den privata gynekologen, avvaktar denna semestervecka innan jag börjar ringa och härja med det där. Är lite avis på alla er som har nära till vården, har själv 14 mil till närmaste gyn. Men får skylla mig själv som valt att bosätta mig i obygden såklart! Finns fördelar och nackdelar med allt...

• _koko_

Varning, totalt egoinlägg.

Conny hade 39.5 ikväll, torrhostar som en dåre sedan igår (fast nu sover han konstigt nog lugnt! Hoppas hoppas att det värsta är över...) och är snorig. Det är hans första riktiga förkylning (dvs att han verkligen är påverkad), och fy vad det är HEMSKT!!! Både sambon och jag är som spända fiolsträngar, rent intellektuellt vet vi ju att det inte är någon fara, men det är alldeles för mycket känslor inblandade för att man ska tänka klart...
    Samtidigt är jag jätteglad att han är såpass stor, han kan ju hantera en ordentlig förkylning nu.

Har pratat med vårdguiden (tänkte på det ni skrev om tidigare ang febernedsättande), och hon sa att man kunde ge panodil (el dyl) för att få i dem vätska om de dricker för dåligt eller för att sova bättre på natten, men annars var det bra att låta bli och låta kroppen sköta det.

Nu ska jag äta upp min gigantstora bit sockerkaka och gå och lägga mig. Kram på er!

(ang pälsar förresten, nån som har tips på en bra körsnär, jag har en väldigt vacker päls som tyvärr är en storlek för stor på bredden...?)

• Fru E

Ore-ja gärna vill gärna veta hur länge man ska äta dem med....vi äter relativt nyttigt ändå så tänkte nog fortsätta på det spåret om jag provar denna kuren.....

• viktualia

Och jag grubblar över något helt annat.. prisvärt hotell i centrala Helsingfors... mamma ska få åka på överraskningsresa med en väninna i juni... kan de behöva... väninnans pappa har just dött och med mormor går det sakta men säkert utför...

• fru AM

Koko: stackars Conny och er! Jag avskyr när mina barn är sjuka - framförallt blir jag väldigt nervös av feber. Stor kram till hela familjen.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare