• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • _koko_

Ore - Har faktiskt en kollega som också fick höra tjej och ut kom en kille (klart ovanligare än tvärtom). Och bm betonade att det var en gissning, men vi tyckte att man verkligen kunde se en rund pung och en "prick" ovanför, dvs vi fick se den framifrån. Fattar inte det här med tre streck eller prickar i en triangel(??), för det har vi aldrig sett. Med conny zoomade läkaren (vi var ju på extra-ul för att kolla hjärtat då) in "paketet" så det fyllde hela skärmen, så då var det inga tvivel.

AM - Hon frågade om vi hade frågor eller ville veta något mer, men vad skulle man säga - kan du titta en gång till noggrannare och berätta mer? Pga att hon frågade och vi inte kom på något att fråga om skulle det kännas lite knepigt att be om ett till UL, även om jag egentligen tycker att du har rätt.

AM igen - Conny har en sån period just nu, han går igenom allt som står på frukostbordet varje dag, smörbyttan, leverpastejen, juiceförpackningen, ad-dropparna, osv, och vägrar äta om han inte har något att pilla på samtidigt. Förut var det tvärtom, gav man honom något för att distrahera honom vägrade han äta... Är de inte fantastiska det små liven...

Igår fick conny gummistövlar av mormor, mycket uppskattat av mamma och pappa. Hittade även regnställ som såg bra ut (självlysande ), någon som vet vad didrikssons borde kosta och om de är bra? Kommer ihåg att deras vinteroveraller fick bottenbetyg av plus i höstas...

• Fru E

AM-sant så sant ska ta mig i kragen idag och ringa. Borde kunna ringa direkt till tidsbeställningen och beställa ett VUL utan att gå via gyn så att han ringer upp ikväll........

• _koko_

AM - Japp, detta var stora UL. Kub gjorde vi på Tittut och var jättenöjda (med både undersökningen och resultatet)!
    Just det, glömde förut, blev tillbakaflyttade till 30/8 vilket känns bra, det kub-datumet kändes fel på så många sätt så det litade jag ändå inte på.
    Snartis plussade i början på december om jag inte minns fel och hon födde på BF 18/8, jag fick BF 22/8 på kuben och plussade dan före julafton (2 dagar efter bim, så det var ju inget sent plus heller)... Plus att jag skulle haft ÄL när vi låg magsjuka båda två... Nä, det här datumet känns helt rätt faktiskt, skönt!

EA - Vilket huvudbry du har drabbats av! Har tyvärr inget vettigt att komma med...

• MSW

Även kram till tinga som kämpar med matandet!!

Och till alla andra som behöver!

• _koko_

Tusan, glömde IGEN: Stora kramar till Vickan. Mycket skönare för stackars mormor att få somna in hemma, men otäckt och jobbigt att behöva gå och vänta på det som anhörig. Förvånar mig själv med att fortfarande sörja min farmor ganska ordentligt, har ju fått hem en massa saker efter henne och blir ofta ledsen när jag ser dem. Men det är skönt att bli ledsen också, det är ju en bearbetning.

• MSW

Ego: Tack för input ang eternit, problemet med att sätta panelen utan på är att jag har fattat det som att plattorna är(kan vara?) porösa och lätt går sönder, om det stämmer känns det som det är lika bra att plocka bort dom från början..

Kängu(?) ja det är det huset med alla sakerna på taket! Det var dock inte så spännande så länge, en kvart efter första budet las hade det gått över våran gräns.. Men när maken ringde och sa att vi la oss så passade han på att boka visning på ett annat hus! (inte det med eternit, vi också håller ögonen på lite...)

Annars har här också kommit snö under natten, även om jag hade hört att det skulle komma snö, svor jag nästan när jag kom upp och såg att det var vitt på marken!!

• fru AM

Koko: Vårt BF-datum har bara blivit mer och mer "fel" ju fler UL vi gjort ... I nuläget skulle jag ju blivit gravid precis när jag VET att vi inte gjorde något på flera flera dagar. Vilket spär på min misstanke om att detta barn borde födas senare men har lurat alla genom att vara en jättebäbis ... Tyckte Livia var stor nog med sina 4,5 kg ... (men hennes farbror vägde visst 5,5 som nyfödd). Så jag tvekar fortfarande när det gäller igångsättning/snitt ...

• fru AM

NEJ! Jag har gjort det igen. Gått in på Familjeliv för att läsa om svinkoppor. Nu vet jag att det aldrig kommer gå över, det kommer komma tillbaka om och om igen och inga krämer eller behndlingar hjälper. Dessutom kommer det sprida sig till hela släkten och alla kommer se ut sm stora Vesuviopizzor om bara ett par månader. hurra

• fru AM

MSW: är det inte eternit som innehåller asbest? Och alltså inte är så bra att hålla på att mecka med? Och om man nu ska ta bort den så blir det ganska dyrt med tanke på riskhanteringen?

Fast å andra sidan så kan det ju vara skönt att bli av med ett asbesthölje på huset ...? Undrar vad det kan kosta.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare