• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-03-23 16:24:36 följande:
    nenne - en helt annan fråga, när är det dags för BIM? och IVF-samtal (två viktiga datum).
    BIM
    hmmm, tja typ nu någon gång. Det är dag 31 idag men som sagt, min temp är helt upp och ner så jag kan inte gå på den, och aladåb-indikationen var senare än vanligt så jag tror jag ska räkna med BOM på ons-tors.

Ivf-samtal
    Nästa måndag på morgonen. Weeeh!
  • nennesjuttioåtta

fru AM skrev 2009-03-23 16:38:37 följande:

amp; Nenne - era gamla babysnatchers: ingen som känner för att komma och tvätta svinkoppor på Livia?
    Nu blev det nog dålig lina här, måste nog logga ut. *bzzzzbzzzzzz*
  • nennesjuttioåtta

Vickan
    förresten. Jag har tänkt på dig och ditt eventuella utkast i karusellen. Provar du igen så kan det ju hända två saker.
    1. Fullgången graviditet
    2. Missfall igen - vilket betyder att du har rätt att få hjälp.

Oavsett hur länge du (ni) väntar så ändras ju inte förutsättningarna. Jag hoppas ju självklart inte att det ska bli ännu ett missfall, men OM det hemskaste skulle hända så kommer ni då att hitta lösningen!!!! Kanske är trombyl lösningen?

• Lapinette

Tror jag måste logga ut och springa till SATS . Kanske någon annan gång AM!

Ahhh ... BIM today?!! Jag är typ på dag 30-31 men tror att min temp dök på onsdag två veckor sedan efter min febertopp. Hade nog ÄL runt halsflussdagarna.

• Ore

Bara en vecka kvar till ivf-samtal då Nenne, kuuuul!
    *fast som en boren optimist så hoppas jag ju att det där med "hot" om ivf kanske får BOM att förvandlas till BIM...*

Clownis: Jag var inte med på den tiden annat än som en sporadisk smygläsare, men stor kram till dig och dottern! Hoppas att ni alla tre hade en härlig tid de åtta månader som ni fick tillsammans!

Tinga: Grattis till mellanmåls-framgången! Hoppas, hoppas att det vänder snart och att de små liven förstår att de behöver äta för att orka med. Visserligen kanske de hittar nya sätt att irritera sin mamma på, men omväxling förnöjer... eller? Skämt åsido, stor kram till dig! Det är enormt starkt att orka kämpa på i så mycket motvind, och ännu starkare att orka skaffa den hjälp du så väl behöver också!

• nennesjuttioåtta

lappis
    kollade min lista, jag är på dag 31 tydligen - vi cyklar tandem!

ore
    ja, då jävlar. Tänker jag aldrig avslöja det för någon för då säger det att det var pga den tänkte ivf'en som det blev. Att jag slappnade av. *mummelmummel*

• Lapinette

Fast jag är ganska så säker på BOM ... vilket faktiskt är helt ok. Vill bara att kroppen ska komma igång igen som vanligt.

• muggles

Lappis: hur är din temp nu då? Har den sjunkit? (Ska den inte sjunka ngn dag före BOM?)

Nenne: du verkar väl generellt ligga lite högre i temp el? Kanske pga dina svettningar haha!

• nennesjuttioåtta

Ore
    jo, men nu har jag inte svettats sen jag 2a gången hos akun! TROTS 37,4 i temp igår morse... Jag ligger väldigt högt hela tiden, är sällan under 36,8. Lappis, vill du se min kurva?

• nennesjuttioåtta

NEJ det var ju muggels!!!
    Ni har så lika bilder!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare