Tjaha, så var lunchen överstånden och det gick ungefär så dåligt som det kan göra.
De åt varsin knapp kvarts burk (Hipps 195 g). Dessutom motvilligt, så det blev en kladdig historia. De borde verkligen vara hungriga, för Piff åt 160 ml välling kl. 6.30 imorse och sen resten av flaskan (40 ml) kl. 8.30. Puff åt ungefär 100 ml vid 6.40 och sen 100 ml till vid 8.45. Lunch intogs 11.15 för Piffs räkning och 11.45 för Puff, så då borde de verkligen varit hungriga. Båda hade dessutom sovit runt 2-2.5 h på balkongen innan lunch, så trötthet var inget problem.
Muggles - nej, hittills har inge kunnat förklara varför de inte känner av hunger. Tydligen är det vanligare bland prematurer än de som föds i fullgången tid, men bland de prematurer jag känner till är ingen särskilt kinkig med maten, medan vi har två av den sorten. Egentligen var det problem redan på neo, med att det var svårt att öka deras matmängder. Jag tror att de inte känner någon hunger, eftersom det lätt kan gå 8 h mellan deras mål, utan att de protesterar. Nu väntar vi ju inte ut dem jämt, för då skulle de väl svälta ihjäl, men ibland har vi testat, bara för att se om de säger ifrån, men det gör de inte.
Liten - nej, det är så trist att behöva tjata sig till hjälp, men jag vet ju iallafall att psykologen på neo ställer upp om jag inte får tag i någon annan, så jag har ju iallafall en back-up-lösning.
Kängu - jo, jag överväger att skicka iväg maken till sina föräldrar i helgen, för att få vara för mig själv lite.