• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

AM - uäck! Grannbarnen hade det i höstas. Fast de var visst ute o lekte ändå. Låter lika mysigt som ögoninfektion. Fast det är ju lättare att låta bli ögonen än munnen, som man ändå måste stoppa saker i.

Jo, vi funderar på att ringa vårdguiden för att höra om vi borde söka hjälp. I och för sig skickar de ju hellre in dig än avvaktar (de ville att jag skulle skicka maken med liggtransport till akuten när han var dålig och inte fick i sig vätska - men SOS liggtransport sa åt oss att avvkata, vilket ju också stämde.)

Om vi ändå hade samma symptom alla tre - men vi får ju olika symptom så en diagnos är ju svår att ställa.

• MSW

God morgon!

Välkommen snigeln! Hoppas du får en tid hos den privata gynen!

Har gått och drömt om en bakmaskin och nybakt "hemma"-bröd hela helgen.. Ska nog tala med maken och överväga en sådan! För i mitt fall är nog största anledningen till att det inte blir något brödbak, att det tar lite för lång tid och är krångligt!

I natt vaknade sonen bara två gånger och inte förrän strax innan sju imorse.. Känns jätte lyxigt.. (man blir inte kräsen... )
    Maken skulle juh ta natten till lördagen, funkade som vanligt inte särskilt bra, sonen tog flaskan och åt det mesta, men blev sen ledsen och ville inte somna om, iofs så vaknade han inte förrän kl 3 (och det är längesedan det hände...) så det blev juh ganska bra ändå!

Nahe, nu ska jag nog gå och kolla inspiration till vad jag ska bjuda på när jag fyller år (är en månad kvar men det gäller att vara ute i god tid.. Och det är juh trots allt den viktigaste dagen på hela året.. ) Har tänkt hemlagad thaimat, har en del böcker och dessutom fick jag och maken en matlagningskurs i bröllopspresent!

Idag blir det förövrigt igång dragning av budgivningen på huset! *iii*
    Vi har iofs hittat ett "rebound" objekt att slänga våra ögon på ifall vi inte får det..
    Och på tal om det, någon (Vickan?) som vet vad som gäller om huset har eternitplattor som fasad? Och vad det kan kosta att byta ut..?

• MSW

Och Liten, skit(!)tråkigt med magsjuka!! Hoppas det är färdigt för familjen nu, på ett bra tag!

• Ore

muggles: Låter härligt med pulka och snölek. Fast jag vill hellre ha vår nu, bort med all snö (fanns nästan en decimeter av den varan på marken när jag gick upp i morse )

Am: Usch för svinkoppor... Har lyckats slippa det, men min bror har haft det några gånger. Han har dock varit i tonåren/vuxen när han haft det, litet lättare då.

• BrudSommar2006

Är hemma med en sjuk Iris idag, 39 graders feber inatt, 38 nu på dagen, och så en jobbig hosta och snuva.

Liten, stackare, det är otroligt vad ni har varit magsjuka mycket och just den här helgen när ni skulle åkt bort också. Har ni bokat om?

AM, usch för svinkoppor, hur lång tid tar det innan det läker ut?

MSW, kan det inte vara lättare att typ spika panel utanpå?

Muggles, hoppas att ni har bättre tur än vi för jag har deppat ihop här efter typ femte besvikelsen med mensen. Förstår verkligen hur alla har det nu som kämpar på.

• Mrs  B

Hej hej

Liten
    Krya på dig och hoppas verkligen att ni inte får det igen!

AM
    Grannflickan ringde i lördags och undrade om hon fick leka med Max, men vi hade fullt hela dagen så det blev inget. Sen pratade jag med hennes mamma och det visade sig att flickan haft svinkoppor i veckan och fått pencilin i onsdags. Verkligen tur att det inte blev något lekande!!!!!!!
    Hoppas Livia blir frisk snart!

Snaily
    Välkommen!!!

MSW
    Kul med budgivning!

Här har det varit full rulle som vanligt.
    Kalas i fredags.
    Sim för maken och Max (livräddning) i lördags.
    Stan för alla, handla, konsert för maken och Max (Mojje) och sen middag hemma tillsammans. Sen somnade vi alla innan 22.
    Gårdagen innehöll gympa för Max och sen ett köpcentrum där EA bor och sen en LÅNG omväg hem eftersom vi glömt Maltes vinterkängor på kalaset i fredags.

• Liten med Mindre

Vi har inte bokat om lyxhelgen än - får väl avvakta att bli friska, och tajma med barnvakter. Nästa projekt är att boka barnvakt och resan till Riga i höst (bröllop).

Enligt vårdguiden borde jag varit hemma tills jag var helt bra i hela magen i 2 dagar. Ska jag gå hem igen nu då?? Stänger in mig på rummet och pussar inte på någon...

MSW - spännande med budgivning.

BS, krya på lillflickan!

• Liten med Mindre

Hehe...kan ju alltid skylla ev smittspridning på jobbet på de chefer som öppet deklarerade att de fick Delih belly under ett besök i Indien förra veckan.

• Mrs  B

Ska på bröllop i maj och letar och letar efter en klänning.
    Inte lätt och få tag i en med det finare stuket och att den ska gå under knäna och sitta bra.

Fick köpa en "nödklänning" på Hennes igår för att ha som reserv om jag inte hittar någon annan. Blev en långklänning, mycket färger och inte av bomull.
    Pratade med mamma i morse (hon ligger hemma i influnsan) och hon var direkt negativ till klänningen och kunde inte alls förstå att jag köpt den.
    Åh vad ledsen man blir.
    Försökte förklara att vi har så mycket planerat framöver att det inte finns så mycket tid till att åka runt för att leta efter en klänning och eftersom jag ser ut som jag gör är det verkligen inte lätt att hitta något bra för en bra peng.

Min mamma och jag har inte alls samma uppfattning om kläder och det är så tråkigt när man blir kritiserad på det viset.
    Försöker att inte bry mig men man blir ledsen ändå.

• Mrs  B

Liten
    Dagis brukar säga att man ska vara hemma 48 h efter det att man blivit frisk för att undvika att sprida smittan vidare.
    En del säger fast avföring.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare