• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • BrudSommar2006

Iris har varit så duktig med sin hand sedan vi tog av bandaget. Extra bra gick det på lek&plask, hon börjar verkligen ta till sig allt de lär sig där. Nu börjar ny kursomgång på lördag om vi är friska.

Igår skulle vi till Junibacken igen, nytt försök efter att Iris kräkts över hela sig när vi klev ur bilen sist. Vi kommer fram, parkerar tar ut Iris ur bilen och vad händer - jo, hon kräks, som tur var ner på asfalten den här gången! Det verkar vara så att när vi åker i mina föräldrars stora van så gungar det så pass mycket när vi kör över guppen ner på parkeringen att Iris blir åksjuk. Så vi gick en liten promenad för att kolla att hon var ok och sedan gick vi in i alla fall. I och för sig fick hon feber i natt då men det visade hon ju inga tecken på igår och absolut ingen magsjuka.

Jaså, så det är pencillin mot svinkoppor som gäller?

Snigeln, det verkar onekligen vara något skumt med din korta lutealfas, hoppas att du får hjälp.

• kängu

MrsB, tråkigt att din mamma är så kritisk

Snaily, jag har två små hittehundar (gatukorsningar). Usch vad jobbigt med din vovve, jag fasar för den dagen våra försvinner från oss... Vad har ni tänkt er för ras?

• BrudSommar2006

Fast avföring kan nog vara svårt för barn kan ha diarré i flera veckor efter en magsjuka har jag läst på vårdguiden men det kanske gäller vuxna? 48 timmar efter sista kräkningen gäller definitivt både på dagis och i direktiven från personalavdelningen på mitt jobb.

• Ore

MrsB: Trist med kritik på kläder... Det ÄR inte lätt att hitta en bra klänning (särskilt inte när man verkligen behöver en).

Det är väl jättehärligt med en färgglad klänning på våren Långklänningar går alltid att korta av om man måste (mycket besvärligare åt andra hållet) och är det inte bomullstyg så borde den ju ge ett festligt intryck!

• kängu

MSW- Spännande med huset, är det samma hus som du skickade länk till nu senast? Det med grejerna på taket?

• Mrs  B

BS
    Fast avföring är ju svårt på små barn, men det var vad dagis sa till oss sist (i nov). Lite lättare på vuxna.

Ore
    Både jag och maken är nöjda med klänningen, men uppenbarligen inte mamma, så jag har bestämt mig för att inte diskutera saken mer med henne. Hinner jag så ska jag kolla fler affärer men går det inte så går det inte. Ingen lätt djungel som sagt.

Just nu står vikten helt stilla här och jag måste ta tag i motionen för att komma vidare men just nu går svenskan före så jag vet inte hur jag ska göra.
    Har en inlämningsuppgift som ska vara klar på torsdag (kl 16) och jag har inte börjat än.......

• Ore

Just det ja, eternit frågade du ju om MSW...

Man kan ta ner eternitplattor själv om man vill, med bra andningsmasker och overaller med huva och hanskar och allt vad det är. Det är dammet som kan bli som man ska undvika. Jobbet ska alltså inte göras en blåsig dag, och helst ska man ha spolat vatten på plattorna innan för att minska dammet.

När man ska bli av med dem klassas de som miljöfarligt avfall så där åker man på en deponikostnad.

Har ingen aning om vad det kostar med ny panel osv. När man ändå är igång kanske man även vill tilläggsisolera också? Beror ju iofs på hur isolerat det är...

Det går också att sätta panel utanför. Vad man dock måste tänka på är om man ändå vill sätta upp något/borra hål i väggen. Vare sig det är för ventilering, sätta upp en slangvinda eller annat, så finns ju eterniten där. Och det är som sagt dammet som är farligt...

Fördjupade mig i ämnet när vi kollade på ett hus med eternitfasad. De ville ha bra betalt för det, och grunden var i dåligt skick, och säljaren hade superdålig koll på objektet, vilket irriterade oss något oerhört mycket. Vi begär inte svar på allt, men av minst tio frågor borde man kunnat förutse någon, och läst in sig i förväg?

• Ore

Bra tänkt MrsB: Det är ju inte din mamma som ska ha klänningen! (Men jag förstår att det svider ändå)

• BrudSommar2006

Mrs B, huvudsaken är ju att du är nöjd med klänningen!

Vi var tvungna att avliva vår hund förra året och saknar honom verkligen men vi kan inte riktigt få ihop tillvaron med en ny hund, hämta och läma Iris på dagis och så hunddagis på det, finns dessutom inte nära oss så det blir bil iväg åt ett annat håll och det är ju stressgt nog som det är att ta sig till jobbet.

• Tinga

Hej, hej!

Snaily - välkommen hit! Hoppas att du kan få ordning på din krånglande cykel; det är frustrerande nog att inte bli gravid och om cykeln dessutom är knas känns det ju ännu tråkigare. Har man en normal 28-dagarscykel misstänker jag att chansen är större att bli gravid än om den konstrar hit och dit.

Liten - fy så trist med alla era magåkommor! Och ännu tristare när det sabbar något roligt inplanerat som en romantikhelg med barnvakt ordnad.

Tusen tack alla ni gulliga tjejer för ert stöd till mig! Ni anar inte vad det betyder! Jag känner mig fortfarande totalt under isen och har verkligt kort stubin emellanåt, när jag sitter med skeden i handen och en kladdig, trilskande unge framför mig. De är inte trilska så tillvida att de är arga, men de är bara helt ointresserade av att äta. Jag ringde till en psykolog jag fick namnet på av logopeden, i onsdags i förra veckan, men hon har ännu inte hört av sig. Nu ringde jag nyss och lämnade ett nytt, mer desperat meddelande och hoppas på snar kontakt. Jag väntar väl ett par dagar till, men hör jag inget tänker jag vända mig till neo-psykologen igen, för det här är verkligen inte kul.

Ledsen att jag inte hinner kommentera mer, men det är matdags här nu.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare