• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

Snaily
    hej hej och välkommen! Tycker som övriga talare, dra en vit lögn om hur länge ni försökt, det är ju faktiskt något som verkar strula så varför dra ut på lidandet i onödan?

What else..

A ja, har fått gosa bebis idag jag med! Så liiiten, tills man inser var den där lille krabaten kom ut någonstans - GAAHK!

I morse hade jag all time high temp: +37,4. Dag 30 idag, men eftersom jag tror ÄL var mycket senare än vanligt så drar jag inga stora växlar på det. Dessutom, när jag hade en cykel på 37 dagar så sjönk inte tempen lägre än 36,8 iaf...
    Och nu är det bara en vecka kvar till ivf-samtalet så det känns inte så trökigt när mensen kommer (för det gör den).

Koko
    Hoppas att ni hittar någon bra hårig lekkamrat! Visst är det inte så lätt som man kan tro? Det kryllar av blocket-annonser men vi är kräsna också och det ska ju klicka på många sätt. Vi snöade in på aby efter att ha träffat Lipton och han är ju så fin och den rasen verkar väldigt social, tillgiven, nyfiken och intelligent. Dessutom verkade det vara bra päls för vi har många allergiker som vi gärna vill fortstätta umgås med trots att vi har katt. Ps förslag att vi ska avstå från katt för deras skull, är inte ett alternativ, om de inte hade tänkt att bo här för jämnan. Nån måtta får det vara på hänsynstagande om andra. Han är för snäll ibland. Han vill ju ha katt minst lika mycket som jag så jag vet inte hur han tänker ibland.

Nu blir det kålpudding *prutt*

• nennesjuttioåtta

Nu har även jag sett den där reklamen för Centralbadet med tjejen med lökarna i stora glaskupor. Vad fan var det? Laikas gamla rymdhjälm??

Koko igen
    hahah har du hört santa marias thai-reklam nu då?

• nennesjuttioåtta

här snöar det liiite lite nu, men ooh vad mycket det töat bort i helgen! Tjohoooo! Fast fortfarande ingen gräsmatta i sikte, men det kommer, det kommer en vår...

• nennesjuttioåtta
    på er allihop! Vi hörs på fredag, jag hinner inte in i veckorna *business woman*
  • Grodan12

Hej hej! Tillbaka efter lite skidåkning i Sälen och Hemsedal, det har varit en jättebra vecka men det är alltid skönt att komma hem igen.
    Har väl egentligen jättemycket att kommentera, men det enda jag kommer på direkt är Postafen. Det är inte så att man inte får lova att köra bil när man använder dem, men däremot kan man bli trött (det är dock inte alla som blir) och man bör känna efter så man känner sig tillräckligt pigg och alert för att köra bil.

• Grodan12

Just det, otäckt med fall från skötbordet. Det är så lätt hänt! Jag känner att jag slarvar med att lämna lillgrodan korta ögonblick ibland, men rätt vad det är är olyckan framme.

• viktualia

Grodan - har du åkt i Sälen den här veckan! Undrar just om du krockade med min kära make som var där och svängde i backarna.. fniss!

Minns inte vem det var som hade svårt att hitta BH.. jag har hittat en sajt som verkar schysst timarco.se/Default.aspx
    Var det Izzie?!? *kliar mig i skallen*

• Grodan12

Jag krockade inte bokstavligen i alla fall... Åkte bara i Tandådalen.

• BrudSommar2006

Snigeln, en cykel på 34 dagar är ju helt ok med ÄL på dag 20 men 27 dagar är ju inte lika roligt, du har testat med stickor de gångerna också antar jag så att du vet att du inte haft ÄL tidigare de gångerna? Min mens smyger också igång, man undrar vilken dag man ska räkna som dag ett. Här har vi haft alla förslag tror jag, antingen att man ska räkna första dagen det kommer rött, eller första dagen det kommer igång ordentligt. Jag börjar känna att det känns mest rätt att räkna första dagen det börjar smyga igång för trots allt har ju processen redan startat i kroppen då men det är bara min egen teori.

AM, trist att det inte blev något av era fynd på auktionsverket eller har ni några på gång i alla fall nu?

• viktualia
    Grodan12 skrev 2009-03-22 20:54:21 följande:
    Jag krockade inte bokstavligen i alla fall... Åkte bara i Tandådalen.
    och det var där han var... hihihi
Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare