• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

En liten vinglig (36 på sommaren, 37 på vintern) kanin tittar in.

Välkommen Snaily! Förstår om du är orolig gällande lutealfasen men försök att låt bli FB . Man blir bara deprimerad och förvirrad där inne. Bra att du har tagit kontakt med gyn. Tycker du borde få in ett besök och kanske få progesteron som kan förlänga fasen och ta bort dina spottings. Annars förespråkar jag akupunktur.

Nej, nu ska även jag måla. Men det är inga taklister utan en sista sväng på skåpet/byrån som vi har i hallen.

• BrudSommar2006

Snigeln, hallå! Du har alltså en cykel på ca tre veckor då? Jag har haft en cykel på mellan 22 och 26 dagar nu de sista gångerna och tyckt att det varit jobbigt att ha mens så ofta, jag har inte heller hittat ÄL med hjälp av sticka mer än nu sista gången och då med tveksamt resultat. Men du har i alla fall alltså hittat ÄL med hjälp av sticka?

• start september

Välkommen Snigeln! Jag delar ditt skonummer också, för övrigt.

Här har tanten nu gjort entré högst välkommet. 29 dagar var denna cykel så kroppen verkar förhoppningsvis fungera. Det är ungefär som innan jag fick lilla tjejen.

• snaily

Hej alla och tack för välkomnanden!
    Lappis - jo, jag ser till att hålla mig borta från FL, är inte ens registrerad där, håller med om att man mest blir deppig av att surfa runt där! Prog. är kanske en idé, först skulle jag nog vilja ta lite blodprover och kolla om det verkar som jag ägglossar överhuvudtaget.
    BS - hej! Nej, min cykel har varit 27-34 dagar, har en Clearblue fertilitetsmonitor och den har gett utslag för ÄL runt dag 19-20, sent alltså! Dock verkar den ju i alla fall hitta en LH-stegring och det är ju positivt...
    Ska ringa gyn igen på måndag och se om jag kan få komma - de verkar hålla rätt strikt på en ettårsgräns innan de sätter igång en fertilitetsutredning, men jag tycker väl man borde få komma tidigare om man har indikationer på att något är fel?? Särskilt när man börjar bli så GAMMAL som jag...

Nyss hemkommen från en skidtur med maken, jag envisades med att vi skulle ge oss upp på kalfjället, väl där blåste det halv storm så det var inte så mysigt precis... nu ska jag sätta mig i solen på vår altan en stund. (Ja, det är lyxigt att bo i fjällen! )

• _koko_

Välkommen Snaily, kul att du vågade dig in i tråden!
    Det är ju faktiskt bara ni som vet om hur länge ni försökt, om du nu inte sa nånting på telefon som BM förde in i en journal förstås.
    Har man så kort lutealfas (som ju KAN försvåra för ägget att fästa) ser jag inget fel i dra en vit lögn för att få starta utredning ett par månader i förväg.

Jag sitter med en stor kopp kaffe, 3 bullar (ok, en kvar...) och ett gäng av min mammas hembakta pepparkakor som jag hittade i en låda, mmmm! På tv ett inspelat avsnitt av 2½ män, har det rätt bra just nu. Hade varit ännu bättre om jag hade varit frisk förstås, men man kan ju inte få allt. Alltid.

AM - Läskigt med branden, vilken tur att de fångade den i tid!!!

Hjälp, såg precis katten balansera på altanräcket och nosa ner under det så hon nästan trillade av... En våning ner till asfalt hade hon säkert klarat, men ändå.
    Vår kattkompisletande går inte heller så bra (tänker på nenne som inte fick fina abyn), dels har ju vi rätt höga krav på katten, och dels vill nog inte alla sälja till en småbarnsfamilj.

Nu är sista bullen också slut, undrar om jag ska ta fram fler ur frysen...?

Lördag, kl är 4 och jag har fortfarande inte kommit ur morgonrocken... Sambon och conny är ute på en promenad i solen som till slut tittade fram. Jag hade gärna följt med, men jag är kanonförkyld. Grrr...

Orkar därmed inte göra någon pizza ikväll, men har iaf satt ett bröd i bakmaskinen och tror vi ska göra grönsakssoppa till det till middag. Har dessutom tagit fram lite jordgubbar och blåbäd ur frysen för att göra fruktsallad till efterrätt. Undrar vad jag har för brist som är vansinnigt sugen på frukt just nu?? Och bullar. Och kött. Och köttbullar med makaroner... Hmmm, kanske helt enkelt är så att jag behöver äta mer av allt. Gillar tanken.

• viktualia

Koko - lät najs att vara sådär lat... själv har jag överträffat mig själv:

shoppat färgjox, målat taklister, målat fönsterlister, kört två tvättmaskiner, lagat mat och fyllt 12 matlådor, sovit och nu dricker jag dagens tredje latte.. hihihi....

lyssnar på musik på MYCKET hög volym och njuter av att ha huset för mig själv!

ute i trädgården blommar snödropparna!!

• _koko_

Hmpf, vickan, kalla mig lat?!!
    Jag skulle faktiskt gärna ta ett varv med rollern i garaget, men så förkyld som jag är orkar jag faktiskt inte.

• kängu

Jösses Vickan vad du varit effektiv!
    Jag har precis sytt klart två kuddfodral till soffan, skulle egentligen sy två till men struntade i det.
    Ska nu surfa lite tapeter till kök och hall!

Snaily, ser inget fel med att dra en vit lögn precis som Koko säger!

Koko, krya på dig!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare