• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

Och är quinoagröten skitäcklig så kan man använda grynen och göra sallad på dem istället. DET är i alla fall bevisat jätegott!
    Nu blev jag så hungrig av allt matprat att jag måste gå o ta en näve nötter ...

• Lapinette

Viskar tillbaka - det sköna med gröten är jag inte behöver använda kastrulle (slipper kladdig disk) utan kör den i micron .

• Ore

Attsingens, bör jag sluta med grönt te?

Hmm, hur är det då med Oulongte? (mellanting mellan grönt och svart)

• _koko_

Quinoa-gröten går säkert att göra i micron också, precis som havregrynsgröt.

God morgon förresten, och HEJ nenne!!!!
    Intressant och lite läskig läsning om hemokromatos. Hoppas det inte är det, eller åtminstone en mild variant. Vad det än viar sig vara hoppas jag du blir bra snart! Och spännande med ivf-samtal nästa vecka! Hoppas ni inte behöver vänta på spraystart!

Blev hemma idag, vilket gör det väldigt svårt att koncentrera sig på jobbet (ingen som ställer frågor och påminner om vad jag borde göra)... Sambon och conny är på ÖF, så jag har ingen som stör iaf.

Piggis - KÖ till ÖF, har aldrig hört på maken!!! Dags att öppna fler låter det som, förstår att ni inte går dit! På vår närmaste är det ibland bara 3-4 barn totalt, lite tråkigt det också, men ändå miljöombyte.

Jag bjuder på plockgodis till de som inte får dricka bubbel!
    (och apropå det, min cocktailklänning har kommit, när var det nu vi skulle ha mingel, AM?)

• _koko_

Mmmm, quinoasallad... Här blir det dock fiskbullar till lunch, men jag råkar gilla det, precis som blodpudding! Fast blodpudding innehåller vetemjöl, så det har jag inte ätit på flera år...

• nennesjuttioåtta

AAAAAhh jag har varit sjukt sugen på SNICKERS flera dagar nu, men varit duktig och inte köpt något godis på hela veckan, samtidigt som jag cyklat till jobbet varje dag. Det blir alltså nästan 10 mil i arslet *spänner röven* och då tycker jag att jag är värde en BAUTASNICKERS ikväll! Och så blir det hemlagad pizza och viiin (bara lite, eftersom jag inte ska dricka vare sig för akupunktören eller för min stackars lever).

FREEEEDAAAAAG!!!

• Ore

Då är du väl värd en Snickers, Nenne!!!

Nu blev jag sugen på att testa quinoa-gröt förresten...

Fast just nu går det bra med vad som helst, är vrålhungrig!!!
    *men kom just på att jag har godis i en låda*

• _koko_

Mmmm, pizza... Det måste vi nog göra snart vi med, kanske i morgon! Ikväll blir det nämligen tex-mex, mums det med!

Vi har ju en bakmaskin nuförtiden, som gör utmärkt pizzadeg.

• MSW

Ikvälll ska vi.. Grilla till middag!! Åretsförsta grillade karrékottletter med klyftpotatis och bea.. Inte så särskilt nyttigt men ack så gott!! *mums*
    Till lunch blir det potatisbullar och stekt fläsk!

Annars sitter jag och svär över att jag inte kan hitta en utbildning som passar perfekt.. Distansutbildningarna som låter intressanta behöver jag antingen ha jobbat 3 år i förskola/fritidshem eller åka till luleå eller harnösand flera gånger i terminen och stanna borta minst fyra dagar! Eller åka ca 10mil (enkel resa) 2-3 gånger i veckan och ibland 20 mil (enkel resa..)
    Eller plugga heltid "på riktigt".. (8mil hemifrån enkel resa) *suck suck* har juh nästan en månad på mig att fundera dock!

Lappis: tycker också det är intressant med aku och örter!

Nu tar jag lunch ist!

• Frejis

Kan bekräfta att quinoagröt inte är helt fel även om jag inte äter gröt i vanliga fall. Får skylla på tillståndet som har fått mig att göra andra konstigheter...

Koko, såg att du hade en bakmaskin, är det något som är bra att ha? Funderar att det kanske kan vara något för maken som gärna vill baka bröd och annat gott.

Nenne - nu kommer det ju att börja hända saker! Ett ivf-samtal om sådär tio dagar, håller tummarna att de bokar in er till nästa menscykel och att du får starta direkt.

Lappis - skogsté... mmm vet inte om det låter så gott, men hoppas att det gör susen i musen och på andra ställen. Era frukostar med ägg och bacon låter såå gott, det är något som jag älskar fast inte orkar fixa på morgonen.

Ore - Postafen är nog min bästa vän för tillfället, tar tom två tabletter om dagen och mår betydligt bättre än jag nog skulle göra annars. Avskyr slem och illamående och inte kunna borsta tänderna före frukost på morgonen och... *listan kan bli lång *

Fredag även för mig så fort jag lämnat in ett par uppgifter!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare