• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Tänkte också på nenne imorse men antar att hon jobbar för fullt så det är därför vi inte sett henne!

Kokisen - ta det luuugnt! Jobba mycket samt ont i halsen låter inte som en hit. Hoppas du kan och får vila dig snart.

EA - konstig mens! Kan det inte vara så att du aldrig hade ÄL? *snillen spekulerar*

• Fru E

Lappis-det kan mycket väl vara så, kanske därför som den är så attans sen med. Det jag är orolig för nu är det kan krångla även nästa månad men får hoppas på att kroppen ställer om sig själv så att jag får ÄL denna månaden som jag ska...

*dags att packa ner datorn och krama bebis*

• fru AM

Ore: har du tastat salta kex mot illamåendet? Av typ Breton t ex?

Nu ska jag hämta lilla galenpannan på dagis.

• Mrs  B

Hej hej i det fina vårvädret!!!!!

Här skiner solen och jag har mest sprungit fram och tillbaka till dagis idag känns det som.
    Lämnade barnen 9.00, hämtade Malte 11.00 och hämtade Max 13.30.
    Sen kom en kompis och nu har Max en lekkompis här. Puh.....

Dags att spela spel så jag återkommer om en stund.

• Ore

Nix, inga salta kex. Får svänga förbi affären på vägen hem... Har ju tid till det nu, eftersom maken talade om att det inte blev någon klädprovning idag (Han ska vara marskalk på sin brors bröllop, han och den andre marskalken skulle provat kläder idag men det dök upp något annat, för någon av de inblandade). Så nu måste jag övertala maken att slita sig från vad han nu tänkt göra i alla fall, och att vi ska ta en liten "tala om-turné".

Han tycker iofs att man kan säga det över telefon, men icke säger jag...

• fru AM

Ore: lycka till med kungörelse-turnén! Alla blir ju säkert glada men det kan vara lite pirrigt för er! Kul ändå!

• Tinga

Liten - jag tror att det här med ÖF skulle vara mer för min skull än för Piff & Puff, för de har ju varandra att "leka" med, så vi måste ju inte gå iväg någonstans för att de ska få träffa andra barn. Fram tills för en vecka sen ungefär var Piff väldigt glad för Puff och kunde le och skratta emot honom, men han fick inget gensvar. Nu har även Puff upptäckt Piff och det är jättehärligt när de sitter mittemot varandra på golvet och bara skrattar så att de nästan kiknar, bara genom att titta på varandra.

Koko - bortsett från maten är Piff & Puff väldigt lätta barn, som är glada nästan jämt, sover när de ska (även på nätterna) och kan roa sig själva en hel del, så några andra klagomål har jag inte. Hade jag bara sluppit att mata dem hade tillvaron varit toppen.

I eftermiddag har jag iallafall varit ute på långpromenad i ett par timmar och njutit av vårvädret. Vi har nästan 10 grader här idag och mestadels har solen varit framme. Skönt! Jag var också och hämtade Piff & Puffs pass inför vår Barcelonaresa om ett par veckor, och de ser ut som små förbrytare på bilderna. Igår passade mormor på att köpa för tidiga födelsedagspresenter till killarna, så nu är de utrustade med en röd respektive en grön väldigt tjusig skaljacka ifrån P.OP. Hutlöst pris egentligen (695.-), men jag har inte hittat några vettiga jackor någon annanstans, så då fick det bli så här. Enligt uppgift ska de vara ganska lätta att sälja i andra hand. Väldigt vårfina blev de iallafall och de kommer att matcha sina blå solglasögon väldigt väl!

• Mrs  B

Hej hej Tinga!!!!

Har varit ute i vårvädret för fjärde gången idag. Gick för att lämna Max kompis denna rundan.

• Mrs  B

Ore
    Inget vidare med illamående, men det är ju för en bra sak iaf.
    Har aldrig mått illa så jag har tyvärr inget knep.

Har inte heller besökt ÖP särskilt mycket. Med Max gjorde jag annat och nu med Malte har jag inte hunnit eftersom vi har haft Max tider på dagis att passa. Sen har ju som sagt Malte varit sjuk en hel del.

• _koko_

Tinga - Skönt ändå att det "bara" är maten då, jag hade för mig att ni också hade sömnproblem. Väldigt mysigt lät det att de upptäckt varandra, tänk vad mycket kul de ska ha ihop genom livet!

Lappis - spännande med akupunktören, tyckte den förra verkade bra, men den här kanske är ännu bättre?!

Både jag och sambon han varit mycket på ÖF med conny, han kräver helt enkelt det. En hel dag hemma är odrägligt både för honom och för oss, han blir uttråkad och gnällig och vi orkar inte underhålla honom. Blir förstås bättre när man kan börja vara ute mer, då behöver man ju inte gå dit för att aktivera sig. Conny (och resten av familjen) har dock åkt på en massa förkylningar och magsjukor som vi skyller på ÖF den här vintern, så har man barn med sänkt immunförsvar ska man nog tänka sig för lite under vinterhalvåret. Som tur är har de varit lindriga allihop.

Nu ska jag borsta tänderna och soooova bort den här förkylningen! Den är lite jobbig att hantera eftersom det gör ont att prata.
    Kram på er!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare