• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

AM - är hon så vild?! Du som visade sig vara Ernst Kirchsteiger på FB. Hon kan ju knappast fått det från dig?! Stämmer det där med myspys, barfota och tända ljus? Några av mina väninnor som gjort den där testen stämmer det verkligen på men så en person ... hon verkar inte förstå hur hon egentligen är funtad för hon blev Johan Glans "En glad prick som alltid har ett skämt på lager" och hon är den mest pessimistiska människa jag känner.

• Ore

Oj, opera och balett och grejer... Hög kulturnivå i tråden idag

Ego: Illamående en halvtimma innan lunch känns sådär... Men jag är ff så glad över att jag är gravid att illamåendet är heeeelt ok!

• Lapinette

Mer illamående till folket!!! Släng över lite hit vettja.

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-03-18 11:30:44 följande:
    AM - är hon så vild?! Du som visade sig vara Ernst Kirchsteiger på FB. Hon kan ju knappast fått det från dig?! Stämmer det där med myspys, barfota och tända ljus? Några av mina väninnor som gjort den där testen stämmer det verkligen på men så en person ... hon verkar inte förstå hur hon egentligen är funtad för hon blev Johan Glans "En glad prick som alltid har ett skämt på lager" och hon är den mest pessimistiska människa jag känner.
    Hon är glad, högljudd och bestämd ... Kan nog komma upp i en ljudnivå som inte ens de mest papegojvana Amazonas-fiskarna klarar av ...

Jag är nog en ganska så exakt kombo av Ernst och Marilyn - helt galet men om jag skärskådar mig själv så stämmer det ... Fast jag har renare fötter än Ernst

Har du gjort testet?
  • fru AM
    Ore skrev 2009-03-18 11:30:56 följande:
    Oj, opera och balett och grejer... Hög kulturnivå i tråden idag
    Ingen fara - jag drar snabbt ner nivån med Ernsts fötter!
  • Lapinette

AM - har inte vågat och rent generellt ratar jag allt sånt på FB... men vi får se hur länge jag kan hålla mig .

• Ore

Nyuppkommet symptom - virrig! Har aaaaaldrig tidigare lagt beställningar och lagt dagens datum som leveransdatum. Några förvirrade leverantörer har ringt nu på fm...

Hmm...

Lappis: Smittar gärna ner dig med litet graviditet Hur gör jag det på bästa sätt???

• Ore

fru AM skrev 2009-03-18 11:48:11 följande:

Ingen fara - jag drar snabbt ner nivån med Ernsts fötter!
    Från högt till lågt i flygande fläng alltså...
  • fru AM

Nu är det dags att försöka rota fram lite lunch ur kylskåpet ... See ya all!

• MSW

Hemkommen från mammagrupp, med sovande bebis och nu mätt mage.. (kikärtsgryta med rotfrukter *mums*) Sämre kan man ha det! Att det dessutom är superväder (som igår, fast mindre blåsigt) gör juh inte saken sämre!

Tinga: Låter för jävligt, hoppas att de kommer på att de behöver äta mer mat!

Är inte så "berest" gällande opera och teater.. Har sett ett par teaterföreställningar med skolan (vilket jag uppskattade mycket) Kvarteret Skatan (live versionen) och två musikaler (skönheten och odjuret och mamma mia(på svenska)).. Hade gärna tittat på mer, men utbudet där jag bor är inte så där våldsamt tjockt!

Glädjeskutt med mina värden har jag hoppats på länge, men nu börjat inse att det ain't going to happen..
    Snabba kolhydrater tycker jag som sagt att vi är ganska bra på... Så jag vet inte om jag tycker att jag orkar tänka på att äta ännu mindre.. Alltså kakor och godis ska man juh inte äta, men det vet man juh.. Och när jag inte ammar så brukar det inte heller vara världens största problem!

eeuumm... Something else??
    Ja, grodan och EA har det så roligt på era resor!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare