• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

De vill att vi ska vara på båda ställena? Eller så lägger de in sina egna banners när de har ont om externa annonsörer?

• Fru någongång.

Ni som skall ha syskon och letar tvillingvagn, ni vet att Teutonia har en också ? och den var vänbar sits så man kan ha dom mot sig om man vill. Såg en på bussen då tänkte jag på er.

• MSW

Tillbaka från storhandling och doktorsbesök!

Doktorsbesöket gick väl ganska bra... Men blir ingen operation innan jag slutat amma, för A's skull mest, lät det som. Så om det blir som jag tänkt med amningen blir det operation någon gång i höst tidigast. Känns skönt att beslutet är fattat, men hade varit skönt att få det avklarat nu! Fast på sommaren går man inte och tänker och oroar sig lika mycket, så det blir nog bra!

Hon reagerade på att jag hade lågt blodsocker, och med mina gener (många med diabetes typ2 på pappas sida) betyder det förmodligen att jag har ökad risk för det när jag blir äldre, och bör undvika snabba kolhydrater! Fast, det bör juh alla och vi är ganska bra på att välja fullkornsprodukter och så redan nu.. Men det tänker jag tänka på en annan dag ist!

Blodpudding: Om blodpudding och blodkorv är samma sak tycker jag det är helt okey!

• kängu

Ore- Bodyglide finns i Göteborg på Naturkompaniet på Stora Nygatan, kanske på någon av de andra Naturkompaniet också!!

Blodpudding är verkligen superäckligt...

Nej nu ska jag ta och laga lite mat, och kanske baka en kaka. Känner mig väldans kaksugen idag

• JustMeAndMyLove

Blev plötsligt väldigt förvirrad... Jag vll ju skaffa barn någon gång med min M, enligt lagen måste vi ha bott ihop i två år minst innan och det är ju okej, men nu ser jag att man inte kan ha sk. "känd donator" i Sverige (jag vill kunna ge mitt barn information om vem den biologisk donatorn är när barnet frågar) utan då måste man till Danmark, och det gör inte mig något alls, finns jättefin klinik där.
    MEN nu fick jag reda på att man kan få avslag från socialtjänsten på ansökan om delad vårdnad med sin partner och att den andra mamman inte kommer få ta mammaledigt alls om detta sker.. varför är det så?
    Och hur blir det om den nya EU lagen går igenom= Räknas den andra partnern som "pappan" då och är det då inte tillåtet att dela 50/50 på föräldraledigheten?
    VARFÖR alla dessa krångliga regler för lesbiska par? Blir så frustrerad! *skriver av mig lite*

• start september

Blodpudding är gott! Det blir det till middag idag här!
    Och blodkorv är nästan samma sak. Korven är rund och imnnehåller russin, puddingen är oftast halvmåneformad och där slipper man de slajmiga russinen.

• start september

Se nu att mitt inlägg om pudding kom lite fel.

JustMeandmyLove - välkommen hit. Det låter verkligen onödigt krångligt. Önskar er lycka till!

• JustMeAndMyLove

Tack så mycket :)

start september skrev 2009-03-17 18:07:46 följande:

Se nu att mitt inlägg om pudding kom lite fel. JustMeandmyLove - välkommen hit. Det låter verkligen onödigt krångligt. Önskar er lycka till!
  • viktualia

JustMeandmyLove - lät rörigt!

Blodpudding - äter jag när nån serverar men kommer aaaaaldrig på att jag ska köpa det själv....

MSW - rörigt med alla värden hit och dit... hoppas att din kropp tar ett glädjeskutt och att allt blir bra.. ehum... eller att du bara får må bra i största allmänhet tills det är dags för operation.

• BrudSommar2006

Hej hej, har börjat räkna ner tills på fredag då Iris blir av med sitt bandage och kommer att kunna bada för första gången på tre veckor! Duscha gick bra ett tag men nu blir hon bara ledsen.

Håller på och städar ur mitt rum på jobbet eftersom jag ska byta våningsplan till ett mycket mindre rum, suck, det är saker från 1970 typ och framåt i mitt rum, hur mycket som helst som jag inte vet, och ingen annan heller vad det verkar, om det måste sparas eller inte. Varje gång jag tänker att nu slänger jag allt så kommer någon på något som borde sparas i fall att. Samtidigt håller byggjobbarna på och stökar överallt och det är ett himla liv. Mitt rum har dessutom blivt något slags allmänt förråd så jag står knappt ut ibland faktiskt!

JustMe, det där låter väldigt rörigt, hoppas att ni får rätsida på det.

På söndag ska vi göra ett nytt försök på Junibacken, synd att Cicci och Victor inte kan vara med nu då, fast kanske lika bra för Iris får väl säkert vattkoppor eller löss eller vad det nu är som går på dagis innan dess så vi inte kommer iväg då heller.

Har precis suttit på motionscykeln en halvtimme och imorgon ska jag och mamma iväg och simma, alltid något.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare