• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Tinga

Ore - Anna-Carin Olofsson-Zidek är ju ett strålande exempel på att det går bra att träna och tävla hårt fast man är gravid. Därför tror jag inte att du behöver oroa dig det minsta, så länge det känns bra i kroppen.

Muggles - beklagar sorgen. "Tur i oturen" att det var en ingift morbror.

September - om ni båda är sugna på syskonförsök är det väl bara att köra på? Jag menar, har du ÄL så har du och då kan det bli barn; varför är det nödvändigt att ha koll på exakt när den infaller? Det kanske snarare kan vara skönt att inte vara helt fokuserad på vilka datum som gäller, utan ta det som det kommer istället?

Vickan - lycka till med de fortsatta försöken! Det heter ju tredje gången gillt, så jag håller tummarna för det.

EA - vi har ju sett andra exempel här i tråden på cykler som blivit knas efter intag av Pergotime, så jag tycker att det är bra att du tar det lugnt - det är säkert inget fel på din kropp. Man blir ju inte friskare av ett VUL och har det sett bra ut innan är det säkert ingen fara den här gången heller, eftersom du inte har ont någonstans. Sen blir man så klart så less på sin kropp när den inte samarbetar och det är ju konstigt att tanten var så här fördröjd, men jag har också råkat ut för samma sak. Kanske var det helt enkelt så att du hade ÄL mycket senare än du trodde, eller så har cykeln bara spårat ur. Förstår också att du blev ledsen när din kompis berättade om sin graviditet, men eftersom hon inte visste att ni försöker kunde hon ju inte gärna vara "försynt" i sitt sätt att berätta det, men det är klart att det gör ont i dig när du inget hellre vill än bli gravid och hon "bara blev det". Stor kram!

• muggles

Lappis: varför bytte du aku nu igen?

Liten: gött med lyxweekend! Själv är jag lite trött på gourmetmat för tillfället efter alla våra restaurangbesök...

• Liten med Mindre

Lappis - firar bara oss själva. Behöver lite tid med varandra och mysa, prata, sexa, äta, dricka vin etc. Lite ompyssling på det blir bara bonus.

Vi får väl passa på så länge vi har pengar över - innan det blir hus eller jobba deltid eller nåt sånt.

Fick just veta att min vikarie kommer tillbaka på deltid i maj när jag är ledig. Bra - lättare att släppa taget när man vet att allt inte blir liggande.

• Lapinette

muggles - var nog inte klar i det jag skrev utan det är samma som jag gått till två gånger i januari (ska börja igen). Gick ju hos en annan dam i höstas.

• Liten med Mindre

Muggles - ni får satsa på frukostar ute istället då. Eller laga blodpudding hemma i ett par veckor.

• Ore

Liten: Låter härligt med en slottsweekend!

Nu ska jag leta efter mitt besök...
    Blev jättesnopen nyss när han jag trodde det var bara nickade och gick förbi. Hallå eller, så många tjejer jobbar inte här att man har rätt att negligera en utan att fråga om det är rätt person... Men jag skickade ut en kollega som har träffat mannen i fråga och leta, och det var inte han...

• fru AM

Liten: härligt med slottsweekend! På Yxstaholm hade jag och maekn vårt första slottsäventyr tillsammans. Det är verkligen vackert. God mat vill jag minnas också! Vet du var ni bor?

Träffade Cicci utanför dagis i morse - hon åker vid 14 idag till Dubai. Här i det regngrå är man lite avis! Fast resan dit verkade lite jobbig ... framme vid 3 inatt. Cicci, kikar du in så återigen: lycka till!

• Liten med Mindre

AM - tror vi bor på slottet. Vet inte säkert - men hoppas.

• Tinga

Tror ni det är en slump att Familjeliv har en annons nedanför den här tråden?

• Lapinette

Maken visade sin telefon igår i sängen ... japp, telefonen inte pitten. Den visade SOOOOOOOOOOOL fr o m imorgon ända till på lördag. Jag hoppas BBC har rätt!

Liten - helt rätt att ta lite tid för er själva. Låter supermysigt!

Angående träning så hade jag packat min väska för lite pump ikväll men imorse kollade jag halsen och den är fortfarande lite röd och öm så jag vågar inte . Det får bli att promenera hem istället... eller kanske promenera i lite affärer efter färgglada vårkläder .

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare