• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Muggles - beklagar sorgen. Det är lite som att såna saker går i skov, tyvärr. Önskar det bara vore bra saker som skedde i grupp.

Telis - härligt med en lyckad resa. Välkommen hem.

BS - trist med sjukdomar o skador, men vad bra att i alla fall du hade det härligt - välförtjänt!

Nenne - surt med kissen. Hoppas det dyker upp en till snart, eller kanske två som FruLlis föreslog.

EA - synd på tjejkvällen, att den inte blev som tänkt. Det är ju en nackdel med att man, som de flesta, inte pratar om sina försök att få barn - de som gör en "hoppsan" har ingen aning om hur känsligt det kan vara för vissa att få höra. De vet ju inte hur svårt det kan kännas. Inte för att de kanske bryr sig, men ändå... KRAM!

EGO: Maken är frisk och jag är tillbaka på jobbet efter urmysiga dagar med Mindre. Det gör det lite svårt att vara glad när vi idag fått reda på att vi får dagisplats från 11 maj. Plötsligt vill jag inte alls ha henne på dagis i maj (har nog inte varit jättesugen från början heller) - hellre augusti. Hon är ju så liten o mysig med oss nu. Om hon ändå pratade och kunde tala för sig - men att säga "acka" = lampa, kommer man inte långt med.

Men sannolikt får vi väl ingen ny plats om vi väntar.

Sen sabbar ögonkliniken alla planer under våren, med att vilja flytta den operationstid som jag till slut hade bestämt mig för. Nu funkar ingen tid med våra planer och ev vikarier på cykling. Känner för att skita i alltihop. Så motiverad var jag...

Kanske är det bara fel dag. Behövde skriva av mig lite frustration. Ska återgå till jobbet och godisbegäret.

• muggles

Liten: kan ni inte ta platsen och ha en lång(sam) inskolning, och sedan kan ni ha henne där minimitiden?

Moa trivs jättebra på dagis och är en supergo tjej hemma nu. I fredags när jag hämtade fick jag veta att hon kan alla barnens namn på dagis Hon verkar ha fått en speciell kompis också för hon går runt och säger "Ester" ofta. Och sedan har hon börjat sätta ihop ord till små meningar (2 ords-). Dagispersonalen kommenterar varje dag att hon bubblar och säger nya ord hela tiden. Det är superroligt att språket verkar komma mer och mer nu.

Telis: det var en ingift morbror så inte ett syskon till min mamma men tråkigt ändå! Han fick alzheimers och blev tydligen personlighetsförändrad (till det elakare) men jag har inte träffat honom på senaste tiden så jag kan komma ihåg honom som han var - en stor snäll "björn". Sorgligt när en riktigt snäll människa blir elak pga sjukdom...

• Telemarkgrrl

muggles, aha, jamen det var ändå lite skönt att det inte var din mammas bror, även om det förstås är tråkigt också.

• Telemarkgrrl

Lappis, jag har bara skummat lite här och där i tråden från den senaste veckan och undrar hur mår du nu? Inget ont och inget blod hoppas jag!

• Ore

Liten: Surt att ögonkliniken ändrar och sabbar planerna...

Muggles: Alzheimers är en ruskig sjukdom. Min mans farfar hade det, och likaså en kompis pappa. Båda blev elaka pga sjukdomen... Allra värst var det för dem själva när sjukdomen var litet "till och från". Dvs när de plötsligt kom ihåg vem den andra var, och samtidigt hur de betett sig mot den andra personen (frun)... Fruktansvärda skuldkänslor...

• Lapinette

Telis - inget ont blod alls! Börjar dock tänka i samma banor som dig ... kanske skita i alltihop. Känner mig rätt nöjd med livet just nu (utan ont och blod) och inga barn.

• Lapinette

Telis - förtydligande, testade negativt för ca 1 vecka sedan !

• Mrs  B

Hej hej

Första dagen på jobbet avklarat.....
    Dock endast pappersarbete och en titt i musiksalen bland elever.
    Måste nog själv sätta mig och öva för det här är verkligen duktiga elever.....
    Känner mig även pressad för de andra två lärarna är utbildade musiklärare och det är inte jag.
    Men men med lite vilja och arbete ska väl det gå också.

Fick även mitt schema över mina tider och det blir en LÅNG!!!!! dag för barnen på tisdagarna.
    Måste lämna 7.30 och hämta 17.45 , får se om vi kan fixa det med mormor och morfar ibland och med maken ibland.
    Tur att det inte är varje dag....

• FruCicci

Liten, som Mugglan skriver, ta en låååång inskolning!
    Vi körde 1 månads inskolning emd Victor i november, sen i december månad gick han bara 6h om dagen. Han började dagis när han var 16 månader och han älskade det från första stund!

• FruCicci

OJ MrsB, det var långa dagar!
    Fast det låter ändå härligt att gå komma i gång, musiklärare måste vara skitskoj att vara, om än ett kort tag.

Frullan kom på en sak ag tvillingvagnen, vår är ju nermonterad och ligger i kartongen nu. SÅ ta med dig maken och kolla på den, det finns ju babyproffsen på söder.
    Det jag kom på var att mellan hjulen är det lika brett som på en vanlig vagn ungefär, 70 cm, vilket borde betyda att ni kommer upp för er ramp!!!!!
    Det var ett av försäljarens argument ag den vagnen att den var så enkel att komma in i portar med, bussar och hissar etc, för att bredden mellan hjulen är minst på denna tvillingvagn.

Liten, skulle bara säga en annan sak. Victor går och hämtar sina skor och vill gå till dagis hela tiden. Han vinkar inte ens hejdå längre utan fullkomligen springer in på sin avdelning, han är sååååå förtjust i det hela, SÅ ag inskolningen, så är det snarare för föräldrarnas skull man har det

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare