• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Piggelin1

Hej alla!

Tänkte hinna in en sväng & skriva lite innan jag ska göra mig vacker inför kvällens tjejmiddag

EA - jädrar vilken skum tant, jag som var så säker på att du skulle plussa

Lappis - grattis till minuset!

Ore - vad kul!! Grattis till ditt plusssss!! Spännande!

MrsB - grattis till jobbet! Knäppa & missunnsamma kommentarer från omgivningen bara, apropå detta att du ska pendla Det är ju dessutom bara två dgr i veckan Men skit i alla messerschmittar & grattis igen - jättekul!

Tror jag snappade upp att Nenne bokat biljetter till Götet - skoj!

AM - jag har också ett sånt där ärr, enda skillnaden var att i mitt fall plockade de ut en grapefrukstor cysta istället för en bebis Men tydligen precis samma typ av snitt & faktist så glömmer jag ofta att det ens finns där - syns knappt, ligger precis i bikinilinjen. Minns att sköterskorna pratade om att kirurgen gjort sitt jobb völdigt väl, dvs att det var snyggt gjort.

AM igen - jättefin hall!! ...och ja just det, hur gick det på champagnetillställningen där du hade helt fel klädsel

Frejis - trist med myomet, men gott med ett litet pickande hjärta

• Piggelin1

Grattis alla stora & små Matildor idag förresten!!

Just det - en grej jag tänkt länka till när ni pratat kök innan (bara sisådär en vecka sen i mina kommentarer...!)
    Om jag hade ett nytt kök (vilket vi iofs har om några veckor, men de funkar inte där), då har jag hittat några supersnygga & annorlunda köksfläktar, som mer ser ut som lampor!

www.eico.dk/SE/indexSE.htm
    Klicka på att ladda ner & vidare till köksfläktar, sid 16 & 17.
    Såg en av dem i ett avsnitt av Halv Åtta Hos Mig, hemma hos en tjej som var med i programmet.

• Piggelin1

...och så lite nytt på husfronten - igår var vi på besiktning!! Flytten närmar sig med stormsteg! Om ett par veckor har vi nycklarna!
    Som alltid när det är bygge/renovering, så blir det ju en massa smågrejor att anmärka på, men inget som inte går att fixa (de har två veckor på sig). Fast det som förvånade oss mest var nog att det lyckats montera in ett badkar som var så fel som det kunde bli
    Vi ska ha detta:
    www.gustavsberg.se/bubbelbadkar_41091.asp (utan bubblor)

Men de hade lyckats installera detta:
    www.gustavsberg.se/badkar_29036.asp

Speciellt som badrumsskåp etc är i valnöt, då undrar man ju hur det kunde bli så här fel

• Piggelin1

Nenne - skickar en kram - läste lite att du kände att du tappat bort dig själv Kraaaaaaam igen

Nähä, nu ska jag fixa iordning mig inför kvällens begivenhet! Har lyckats undvika varenda avsnitt av melodiofestiovalen hittills i år, undrar om jag lyckas även ikväll på tjejmiddagen?!

Kram på er allihopa!

P.s. Har haft en supermysig, rolig & intensiv vecka hemma med Amanda - verkligen skillnad att vara mammaledig nu jämfört med när hon var 9½ månad (som hon var när jag började jobba i sept)!

• BrudSommar2006

Hemma igen, usch vad trist, jag ville inte alls hem, jag tyckte att det var så roligt med skidåkningen. Tyvärr var jag nog den enda som inte ville hem... Maken har alltid svårt att komma överens med min pappa och den här gången rök de ihop igen som vanligt, makens fel den här gången enligt mig, skittrist. Mamma har ju tagit hand om Iris på nätterna eftersom hon sovit inne hos dem så hon var trött och ville hem och få sova en hel natt. Tyvärr innebär ju det att det nu är min tur att ta över igen. Sista natten nu så kräktes Iris dessutom två gånger så det var ju extra jobbigt. Sedan är vi sjuka hela bunten, pappa kom inte ut på skidor en enda gång hela veckan, han bara satt i soffan och sov typ, mamma fick skippa åkningen sista dagen igår, själv hostar jag och har ont i halsen men det är ju som vanligt så jag har kört på. Fast ikväll fick det bli motionscykeln istället, urtrist, nu blir det ingen mer skidåkning förrän nästa år.

• BrudSommar2006

Vi bestämde ju för ett tag sedan att vi skulle försöka få till ett syskon men kom inte på det förrän dag 18 och då blev det ju inget men då tänkte jag att ÄL nog hade varit. Nästa gång skulle maken till London precis veckan jag trodde att jag skulle ha ÄL så jag brydde mig aldrig om stickor, vi hade sex innan han åkte och när han kom tillbaka men det blev ju inget då heller. Nästa gång hoppades jag mycket på men då kom ju gyn och talade om för mig att jag nästan aldrig har någon ÄL och inte hade det den månaden så det blev ju inget av det. Gången därpå körde jag med stickor men hittade ingen ÄL och så kom mensen på dag 22 redan så tror jag började testa alldeles för sent, blev ju inget då heller.

Så nu efter fyra försök som inte blivit något så tänkte jag att jag definitivt skulle köra med stickor den här gången. Däremot kom jag aldrig iväg till något apotek så det fick bli rfsu:s som man kan köpa på Ica. Med dem ska det bli två lika starka streck men det blev det aldrig för mig. Däremot undrar jag om jag inte hade ÄL i alla fall för först var det inget och sedan inget osv och sedan syntes ett svagt streck bredvid kontrollstrecket, dagen därpå ett mycket starkare streck men inte riktigt lika starkt som kontrollstrecket, sedan ett svagt streck och sedan inget igen. Bara det att jag fattade inte att det nog var ÄL-dag för jag tänkte att det kanske skulle bli ännu starkare dagen därpå men vi hade i alla fall sex dagen innan och dagen efter förmodad ÄL.

Hursom, det jag vill komma till är att jag ska tillbaka till ortopedläkaren för en eventuell andra kortisonspruta tre dagar innan BOM, om det är så att jag har 14 dagar från ÄL och dit, vilket jag ju inte heller har någon aning om men hursom så tror jag att det är för tidigt både för mens och för att testa. Jag kan inte ringa och ändra tiden hur som helst för det är typ tre månaders väntetid för att få en tid. Man får absolut inte ta en spruta innan sjunde månaden om man är gravid. Jag är ju antagligen inte gravid och jag vet ju inte ens om jag hade ÄL men när jag nu har så svårt att bli gravid vill jag ju heller inte ta några risker. Usch, jag vet inte hur jag ska göra.

• Fru E

God Morgon!

*dyker strax ner under deppmantel igen med Nenne (eller du ar inte kvar?))*

EGO-Gardagskvallen som skulle blivit mysig med firande av en kompis fodelsedag i februari blev mest konstig. Hon slappte bomben att de var gravida i 16:e veckan eftersom de missat ett par piller nagon gang da och da . De hade inte upptackt det forran hon var i vecka 12...........sa blev ingen trevlig kvall utan mest en plaga dar alla tyst viskade att ja men vi trodde ju att Ea med make skulle vara forst osv.......sa naturligtvis grattis men har svart att mena det nar de inte ens ville ha barn utan bara hoppsan kan man bli gravid om man inte tar pillerna som man ska!
    Vet att jag uppfor mig "barnsligt" men det har far mig att kanna mig sa j-vla misslyckad

• Fru E

EGO-(med andra ord dravvel)

*Hur svart ar det liksom att hitta ratt hal och bli gravid!!??!!!*

*Inte nog med att man ar aldst i umganget man ar tydligen helt misslyckad och infertil med an sa lange*

• Lapinette

EA - du är inte alls misslyckad!!! Tänk inte så! KRAM på dig!

• Telemarkgrrl

Hej!!

Nu är jag hemma igen med ett brett flin på läpparna och en väldigt röd näsa. Vi har haft det så himla bra. Jag har aldrig varit med om så mycket och så bra snö, underlaget har verkligen varit helt perfekt.

Jag kan verkligen rekommendera Champoluc till precis alla utom Muggles! Det är ont om svarta puckelpister men massor av röda och blå pister som är jättebreda och välpreppade och nästan folktomma. Första dagen (när det var helg) var det lite liftköer på ett par minuter men sen var det bara att åka rakt fram till liften varje gång.

Byn är verkligen jättemysig också och vi har fått så mycket och god mat. Fast det finns inga diskon så festprissar ska nog inte åka dit. Men det var väldigt blandat med folk, många barnfamiljer och äldre par på hotellet och jättemysig stämning.

Vi hade dock lite otur med vädret, ett par dagar var det mulet och ett par dagar var det så blåsigt att en del av liftarna var stängda. Men den största delen var ändå solig och skön, igår var det 16 grader och sol nere i byn, då var man glad för att flyget inte gick förrän på kvällen så att vi fick sitta i solen och äta italiensk gelato halva dagen.

Nu ska jag pussa på maken som jag saknat så mycket och packa upp väskan. Kram till alla!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare