• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

Ore: min BM sa då det begav sig att man kan springa sålänge som det känns ok i magen, kroppen kommer att meddela när det inte är bra längre (du kommer att känna att det inte känns bra). Så jag sprang fram till v10 kanske. Fast jag tränade ju mer för husbehov och sprang 8km i joggingtempo och inte alls så hårt som du. Men poängen är att om du lyssnar på kroppen så är det ok (sålänge du inte har för hög puls). Du ska genast lägga av om det gör ont el känns obehagligt. Men lite molvärk är helt normalt med tanke på det som händer i kroppen och det hade du förmodligen känt även om du suttit hemma i soffan.
    www.sats.com/se/start/2-Medlemskap/Kampanj/Stark-glad-och-gravid/

• muggles

Ore igen: en sak är att du inte kan räkna med att göra samma resultat som om du vore ogravid. Du kan tex uppleva att du blir andfådd lättare (har med hormoner att göra och kan inträffa trots att du inte har mage än). Så det är inte säkert att du kan göra samma resultat, men det visar sig... Men jag tycker inte att dina lagkamrater har med det att göra såvida du inte _vill_ outa det.

• Ore

Hmm, man får väldigt många lustiga träffar när man googlar på bodyglide... Tror att webfiltret skulle blockera många av dem om jag försökte öppna dem.

Jag var dock ute efter detta: www.bodyglide.com/
    Som skavsårsförebyggande, och inget annat (vet minsann hur fantasifulla ni kan vara annars )

• Lapinette

Jaha, träffade grannen när hon skulle gå till dagis med deras 1-åring och vad ser jag ... hon är gravid IGEN!!! Våra grannar får barn stup i ett. Den under, den mitt över och så den här som vi har vägg i vägg som snart är inne på sin andra sen de flyttade in 2 år sedan.

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-03-16 10:28:15 följande:
    Jaha, träffade grannen när hon skulle gå till dagis med deras 1-åring och vad ser jag ... hon är gravid IGEN!!! Våra grannar får barn stup i ett. Den under, den mitt över och så den här som vi har vägg i vägg som snart är inne på sin andra sen de flyttade in 2 år sedan.
    Vilka frögurkor! Vi träffade en av Livias dagiskompisar i parken igår. JAg hade hört att hon skulle få lillasyskon nu i april. Vad jag inte viste var att hon redan har en 5-årig storasyster samt en 1,5-årig lillebror ... Så snart har de en 5-åring, en 3-åring, en 1,5-åring och en nyföding. Kan inte säga att jag är avundsjuk på det intervallet. JAg och maken lovade varandra att tänka på den familjen om vi tycker vi får det jobbigt med två små ...
  • Lapinette

AM - har en tjej som brukar åka samma buss som mig på mornarna som fick sin fjärde för ett halvår sedan. Äldsta tjejen (alla är tjejer utom den sista som jag inte riktigt identifierat än) är nog 5-6 år. Sammanlagt 4 barn.

Grannarna under har nog kämpat ett tag (gissning och vilda spekulationer). De har varit gifta ett tag och hon har passerat 40. Grannar mitt över tror jag också har försökt mer än 1 år eftersom de också varit gifta ett tag samt köpte hund i somras. Hon är nog ett par år yngre än mig medan han är äldre.

Kanske ska jag bli privatdektektiv? På sparning efter magar och blöjor.

• Ore
    Lapinette skrev 2009-03-16 10:28:15 följande:
    Hmmm, man kan ju hoppas att det "smittar" genom väggarna...
  • Lapinette

Maken sa när vi förstod att grannarna mitt över fått barn att nu är det vår tur men det verkar istället ha spritt sig till grannen som bor mitt emellan ... SEN borde det ju vara vår tur.

Grannen bredvid oss nämnde inte sin mage (som jag såg)men att de har visning av sin lägenhet i helgen. Förstår om det blir lite trångt då de har hans barn (2 st) boende där med jämna mellanrum samt att de själva snart har 2 barn ... de bor i en 2:a! Visserligen stor och omgjord så att de stora barnen har fått egna kryp-in.

• FruCicci

fru AM skrev 2009-03-16 10:52:18 följande:

Vilka frögurkor! Vi träffade en av Livias dagiskompisar i parken igår. JAg hade hört att hon skulle få lillasyskon nu i april. Vad jag inte viste var att hon redan har en 5-årig storasyster samt en 1,5-årig lillebror ... Så snart har de en 5-åring, en 3-åring, en 1,5-åring och en nyföding. Kan inte säga att jag är avundsjuk på det intervallet. JAg och maken lovade varandra att tänka på den familjen om vi tycker vi får det jobbigt med två små ...
    HA HA HA, lillebrodern går på Victors avdelning, jag och hans mamma skolade in samtidigt. Jag var helt paff när hon berättade att de skulle ha nr 4! SÅ TÄTT!
    Hon sa att de inte kände sig "klara"....
  • FruCicci

Hej hej...
    Gode tid, orkar nog inte läsa ikapp allt. Har mest skummat nu...

Hej hej TELIS, lät fantastiskt trevligt! Välkommen Hem!

Frullan: Maken och jag är inte ovänner, klart han inte vill att jag ska åka, men det är mycket han gör som jag inte vill heller, så det går på jämt ut
    Alla förhållanden går upp och ner och allt är under kontroll hemma hos oss. Skönt. Han bjuder på taxi ut i morgon till Arlanda, jag tänkte ta tåget... och kommer och hämtar oss om en vecka, så han är go´ trots att nog är lite depp att hans lilla familj åker. Han får dra själv någon annan gång.

OCH jag skulle absolut inte ha gått på Metallica, din man har ju rätt i att det är skadligt!
    Jag vet bara hur Victor reagerde i v 27 när jag var på nattklubb med för stark bas i högtalarna!
    Sen efter att vi varit på fest på Berns med live-musik, föddes han, trots att jag stod lååååångt ifrån scenen och i ett annat rum o diggade.... så jag skulle aldrig gjort det, men om du verkligen vill så kanske ni tillsammans kan prata med er barnmorska?!
    Min man var på Metallica förra helgen! Fast han gick på lördagen innan det blev sjukdom.

Mugglan, ledsen att läsa att din morbror gått bort.
    Min moster fick skelettcancer i höstas, så jag undrar hur det går för henne, hon vill inte ens träffa mig, orkar inte...
    MEN ag ÄL så blev antagligen vår bebis till dagen efter ÄL, jag kände som fan på måndagen, tisdagen böj och onsdagen säger barnmorskan att han blev till Så you never know!

EA stor kram till dig!
    Har tanten kommit?
    Har du fått tid för vul?

Nenne, skit med katten med. Jag förstår att du såg fram emot denna burriga lilla gosiga sak. Men kan ni inte få tag i en ny? Kanske är lite svårt att ställa om sig till en ny när man vill ha just "den"?

I dag har jag varit hos doktorn med Vickevire, han har fått ögoninfektion, så jag såg till att de skrev ut salva. har inte lust att få en ny Frankrike upplevelse fast i Dubai, med läkarbesök och massa medeciner, så jag tänkte att jag går nu och kollar honom innan vi åker. Så rubbet checkades av, och det var "bara" ögonen som var lite kladdiga.

Hämtade vår vagn i lördags, åååå vad fin Jag är såå nöjd!
    Tänk - Tvillingvagn!

Nu måste jag jobba lite, hinner inte kommentera mera...

KRAMISAR

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare