• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Vännerfan

Hej tjejer!

Usch, deppigt värre i tråden nu!! Vad konstigt att din tant bara försvunnit EA och vad tråkigt med gårdagkvällen! Blä för sådant! Och Nenne, du skriver så det gör ont i hela mig. Usch, vad jag önskar att det bara kunde funka för er! Jag minns det ju som igår när du skrev ditt första inlägg till mig där du gratulerade mig och hoppades få joina mig snart... Och jag hoppas att snart är NU!!!!

Något positivt iaf att Lappis äääääntligen fått minus och kan starta om. Nu jäklar! Undrar om ett X på samma sätt som ett missfall kan göra att kroppen känner att den ?saknar? något så att det snabbare kan bli nåt. Hoppas det!

Och gratttis Ore!! Jättekul!! Och grattis MrsB till jobbet! Din ENERGI och entusiasm inför detta känns ända hit! Jättekul att du ser fram emot att få jobba lite, jag förstår dig!

Telis, Välkommen hem! Låter som en härlig resa!!

Cicci, Ha det så kul i Dubai!

• Vännerfan

Tinga, Kämpigt att barnen får i sig så lite mat!! Och när du skrev att de inte ens blir hungriga även om de inte äter på 8 timmar!!!! Har inte hört talas om det tidigare. Människosläktet är verkligen konstigt. Jobbar emot sin egen överlevnad. Men om det håller i sig när de blir äldre och inte behöver lika mycket mat, vilket de inte gör senare, blir ni iaf lite flexibla (kan ju vara bra när man reser ). Om man ska se nåt positivt med det. (Säger hon som har en son med inbyggd matklocka vad det verkar. Har blivit lite bättre med tiden dock. Nu kan man skjuta på det en timme, typ.)

Frullan, Det dricks aldrig kaffe i detta hemmet, så jag kan inte hjälpa dig välja!

BS, Vad hände om du presenterar ditt dilemma för ortopeden? Kommer de inte låta dig ta den då? Jag hade inte tagit den i ditt läge. Kan du inte få be att de ringer dig när de får in återbud? Om du har ett flexibelt jobb kan du ju komma in med kort varsel kanske?

• Vännerfan

Själv var jag på Svansjön i tisdags. Vet inte om det var samma som du var på Lappis, men de var från Moldavien. Och de var så bra!!! Man är ju inte bortskämd med så förstklassig underhållning här i hålan, så det var verkligen kul! Så fin musik och underbar dans. Och igår när vi var ute och snurrade körde vi förbi Karlshamn och gick in på en sushibar som maken läst om på nätet. Och det var den godaste sushi jag ätit nånsin!! Bitarna bara smälte i munnen! Så när vi ätit upp våra portioner beställde vi in en till med bara lax och avokado och satt och mumsade! Mat-orgasm som Mugglan skulle sagt! Så nu behöver jag bara åka 6 mil för god sushi i stället för ända till Götet! (Och god sushi har jag verkligen saknat!!)

Just det Mugglan, såg ingen Kingo-yster på din meny!!?? Ha ha!! (När vi var på finkrogen undrade jag vad kingo-yster var för nåt och Mugglan svarade lite försiktigt att det nog var king-oyster det stod!! Snacka om att man blivit lantis redan....

• Vännerfan

Sen undrar jag om jag får anropa Mrs Google eller om nån annan här inne kan hjälpa mig. Vi var till en möbelaffär igår för att spana in ett vitrinskåp vi trodde vi ville ha. Detta: hansk.e-line.nu/servlet/us_pyra&wts.ACTION=loginguest&p=k
    MEN det var inte alls så snyggt i verkligheten, utan hade en massa utsirade grejer överallt, som vi inte såg i katalogen. Så nu undrar jag om det finns nåt annat vi kan köpa i stället. Vi vill att det ska vara i ek och med glas frampå (har ju nästan alla) OCH på sidorna. Detta då man kommer se det mycket från sidan också. Det verkar nästan ingen ha. Så hjälp vart detta står att finna tas tacksamt emot!! Det får gärna vara högt också, minst 190 cm helst (alla hundra kristallglas, finservis etc. kommer ändå inte få plats).

• Vännerfan

Nehej, det går visst inte att länka till??!!

hansk.e-line.nu/servlet/us_pyra&wts.ACTION=loginguest&p=k

Ett sista försök! Det ser rätt ut när jag skriver det, men sen försvinner hälften när jag postar!?

• Vännerfan

Om man går in på:
    www.hansk.se/
    och söker på vitrinskåp så heter det Sakura och har 2 dörrar.

Ska inte spamma tråden mer nu!

• BrudSommar2006

Vänner hej! Är du kvar här än? Har ni råkat ur för tvåårstrotsen än? Vi har råkat ut för en liten bortbyting som bara kastar saker omkring sig, undrar hur länge det här ska vara tro...

• BrudSommar2006

Telis, vad roligt att ni haft det så bra! Lät gott med glass i solen, någon sol har vi inte sett på hela vår Sälen-vecka.

Själva åker vi bara längd men vi stod vid ett tillfälle nedanför backen och såg småkottarna komma i sina pjäxor och med napp i munnen. Vi får väl se om Iris vill börja åka så småningom, får väl bli med min bror i så fall.

Trist att så många har det så kämpigt här i tråden nu av olika anledningar. Det bara måste ju vända snart.

• BrudSommar2006

Vänner, synd att ni inte gillade skåpet när ni såg det live, i katalogen syns ju inte en enda krusidull.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare