• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Telemarkgrrl

Lappis, oooh, vad skönt att du inte blöder eller har ont längre och att testet visar minus! Och jag har ju all förståelse för att det kan kännas skönt att skjuta bort tankarna på barn ett tag. Du tänker väl ändå ta ett par månader för att låta kroppen komma i balans igen och då passar det ju jättebra att kunna njuta lite av livet som det är under tiden med vin, resor och träning.

• Ore

MrsB: Grattis till första dagen på nya jobbet! Som du säger, med vilja och arbete kommer man lååååångt!

Långa dagar för barnen, förstås, över 10 timmar... Hoppas att det går att fixa med maken och/eller föräldrarna.

• Mrs  B

Cicci
    Tisdagen är LÅNG, torsdagen kort och fredagen normal, så jag hoppas det ska bli bra till slut ändå.
    Det är kul att jobba som musiklärare om man har elever som tycker det är kul och att de vill lära sig spela och sjunga. Dessa elever verkar ha intresset iaf, sen får vi se hur det blir till slut.....

Ore
    Ja viljan är det inget fel på och envis är jag.

Räknade precis ut att om båda föräldrarna jobbar mellan 7-16 och man har 30 min på sig att lämna och hämta barnen, så är barnen där 10 h. Många barn har ju det så här varje dag......
    Max och Malte ska ju bara ha det så på tisdagar.

• BrudSommar2006

Mrs B, kul med första dagen på nya jobbet avklarad! Fast när stänger ert dagis på kvällarna, vårt är inte ens öppet till 17.45?

Liten, Iris var ju hemma med sin pappa två dagar i veckan och gick på dagis tre under hela hösten. Det var bra för henne för hon blev och blir fortfarande så trött av dagis.

Angående bebis i magen och höga ljud så var vi på bröllop när jag var gravid med Iris och då blev jag tvungen att lämna festen efteråt för hon blev helt galen av den höga musiken, hon gillade det inte alls.

• Fru E

Hej hej tittar in lite snabbt......

Vet att jag antagligen reagerar "barnsligt" på den här hela historien med tjejkompisen men kan verkligen inte just nu vara glada för dem eftersom de inte ens ville ha barn nu, först om typ 2 år eftersom de haft det lite knaggligt. Men på något sätt måste jag hålla masken då vi är 5 tjejer som umgås rätt tätt och det vet jag inte riktigt hur jag ska lösa. Kan ju inte undvika henne i evighet......

Tanten ja......jo tror att hon är på gång....har spottings och igår på dagen kom det rött en gång vilket det gör ibland innan hon kommer så får se hur många dagar det tar innan hon kommer på riktigt så vi kan börja om.
    Min tanke var att ringa KK idag men sen fick jag spottingsen och tänkte att nu är det inte lönt att beställa tid om tanten ändå kommer så tvekar i valet och kvalet hur jag ska göra.
    Nästa fråga är om jag ska ta den sista Pergo kuren eller inte som jag har hemma.....gyn tyckte jag skulle göra det.......så antar att jag gör det får då vet jag att jag har ÄL iaf och cykeln blir mellan 28-30 dagar.

Mrs B-roligt att det gick bra på jobbet

Har precis fått en tårtbeställning från min kollega så i nästa vecka ska jag baka tårta, kul!

• muggles

Ååååhhh, jag är så omotiverad till att läsa på min presentation inför onsdagens seminarium. Var hittar man sin tappade sug?! Det enda jag har kvar nu är att verkligen plugga in detaljerna och det är ju så tråkigt, känns som inför tenta ung...

• Fru E

Förresten ingen som vet var man hittar mellan lila strumpbyxor????? Inte den ljusa varianten och inte plommon.....hittade ett linne på HM men inga strumpbyxor som matchade, tänkte ha dem under en svart klänning

• muggles

EA: har de haft det knaggligt i förhållandet el ekonomiskt. För om de har haft det knaggligt i förhållandet så är det väl inte det bästa att addera ett spädbarn till det men... Men om det nu inte var planerat så är det ju inte mkt att göra. Jag tror att du helt enkelt får försöka bearbeta de här känslorna på egen hand, de kommer antagligen att mattas av så småningom. Barnsligt el ej - du reagerar mänskligt! Är det ngn av tjejerna du kan prata mer med utan att det får fel konsekvenser (dvs att din gravida kompis får reda på det tex)?

• Fru E

Muggles-de hade det knaggligt i förhållandet när de flyttade in till sitt radhus för ett år sen ca. Sen blev hennes sambo arbetslös förra månaden men men har tydligen varit på intervjuer nu så det är väl inte det bästa. Men som sagt de ville ju inte ens ha barn så.........
    En av tjejerna ringde mig i i söndags förmiddag och undrade om allt var bra eftersom hon märkte på mig att något var fel i lördags men just då kunde jag inte prata eftersom tårarna kom hela tiden så skickade ett sms til henne senare och förklarade hur jag kände. Med henne brukar jag kunna prata om allt men det här vet jag inte riktigt hur jag ska prata om eftersom jag samtidigt inte vill verka helt knäpp eller vad jag ska säga....
    Pratade med maken i över en timme igår kväll så att han vet hur jag mår och det inte är honom jag är irriterade på. Han har nog inte vetat hur jag har mått egentligen av hela den här karusellen.

• Mrs  B

BS
    De egentliga öppettiderna på dagis här är 6.30-18.30 (12h), men de är inte glada vid att barnen måste vara här tills 17.30 och längre, men vad gör man????

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare