• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

EA - skönt att få prata av sig, det behöver man! Bättre att säga hur man mår och vad man känner än att gå själv med alla känslor.

• Fru E

Lappis-jo har märkt det mer och mer men har inte innan velat "belasta" de andra tjejerna så att de tröttnar på mig......men nu kändes det lite ohållbart......funderar lite på om jag ska ta upp det med tjejkompis som vet hur jag mår eller inte...

Det som är skönt nu är att jag åker till Gbg nu på onsdags och sen är vi i Stockholm resten av veckan hos vännerna där uppe med bebis så då är vi iväg från allt annat här nere vilket ska bli jätteskönt!

Kommer att få besök av en liten 3 månaders gosa direkt när hon vaknar på morgonen för då kommer hon in till oss enligt föräldrarna

• muggles

EA: tja det låter inte som en idealsituation att få barn i det läget, om du frågar mig. Även om man har ett bra stabilt förhållande så tär det en del med spädbarn. Du kanske inte är så avundsjuk om ett år när hon sitter där själv med barnet och ska sälja radhuset??? Inte för att jag vill vara olyckskorp men jag har sett sådant här på nära håll. Och inte för att jag heller menar att man ska gotta sig åt andras olycka såklart men ibland kan det kännas lättare om man ser att inte "alla" har det så jäkla bra hela tiden, utan att även andra har problem.
    Jag tror inte din kompis tycker att du är knäpp om du förklarar det hela för henne, hur länge ni har försökt och att du verkligen vill det här. Det sämsta du kan göra är att stänga ute dina kompisar och försöka bära på det här själv, då växer det...

• Ore

EA: Säger som lappis, skönt att du fått prata av dig. Att maken förstår bättre hur du mår, och har mått. Tror att din kompis skulle förstå dig också, om du vill ge henne chansen... Hon märker ju att något är fel, och vill säkert hjälpa dig!

Återigen en stor KRAM till dig...

• Liten med Mindre

Cicci o muggles - vi ska kolla in dagiset, och sen höra om det går att skjuta på starten eller få annan plats i augusti.

Efter misslyckandet på gymmets barnpassning i torsdags behöver mamma längre startsträcka än så för att vänja sig vid dagis... Och pappa verkar inte längta efter att lämna iväg lillskruttan heller.

Får väl se om vi bor kvar där vi bor dessutom. Inte för att det går så bra med husletandet, men ändå. Hysteriskt mycket folk ute och kikar nu.

• FruCicci

EA, jag tycker att du ska göra vul och kontakta kk iaf!
    Det behöver inte alls vara mensen som kommer, det kan vara ngt annat! Varför vänta??
    Jag begriper inte att du vågar, för jag hade då kollat med en gång.

lappis, jag hoppas verkligen inte ni väntar för läänge nu, med tanke på hur lätt det är att bli gravid efter mf, eller skrapning... sååååå köööör så det ryker!

Liten, vi fick inte skjuta på det, för det är brist på dagis plats nu förtiden, så det var bara att meddela inom en vecka, annars var det en annan familj som ville ha den. Fast vi hade detta i höstas och det är ju enklare att få in barnen i augusti än i januari....

• Fru E

Cicci-egentligen tror jag inte att det är något fel som går att "bota" eller vad man ska säga utan att det bara är tanten som fått för sig att strula rejält denna cykeln. Jag har ju redan gjort ett antal VUL sedan vi började försöka och på alla har det sett bra ut. Men tror att jag ringer KK imorgon i jobborten ändå och beställer tid, ligger bara några meter från jobbet så kan komma ifrån när som. Jag är ju iväg hela denna veckan så kan inte bli nåt VUL innan nästa vecka.....

• Lapinette

Cissi - vi kommer inte att vänta länge men motivationen är just nu noll. Känner mig inte ett dugg motiverad, peppad eller ens sugen på barn.

• FruCicci

Lappis, jag ska PEPPA DIG!!!!!!!!!!!
    Men det kanske är just då man inte orkar bry sig som det smäller till och verkligen blir en bebis

• start september

Oj, nu är jag äntligen ikapp. Så mycket man vill säga och inte ens hälften kommer jag att komma ihåg.

Grattis Ore! Jättekul verkligen!

Lapinette, att ett minus kan vara så efterlängtat. Jättebra att du nu är tillbaka igen.

Frejis, jättebra att pyret växer. Myomen låter ju inte kul, men det låter bra att du ska bli kollad.

Största kramarna till EA och Nenne. Livet är orättvist och ger en ibland käftsmällar man inte trodde var möjliga.

Vickan, kram til dig också. Jag tror jag förstår dig lite, jag är nog precis som du ganska fertil men det har svårt för att stanna. Jag hann ju med två tidiga mf och ett X. Det var mycket blandade känslor innan vi försökte igen. Jag uppfattar också att du genom din tro har grubblerier kring flera mf, försök hitta lite styrka i den också.

Cicci, du är supertuff som åker till Dubai med V. Skönt att höra att ni är mer på samma nivå igen nu. Låter jättebra med Amex försäkring - visste inte att den var så bra. Har också Platinum och har haft en hel del nytta av det.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare