• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM
    FruCicci skrev 2009-03-16 11:06:04 följande:
    fru AM skrev 2009-03-16 10:52:18 följande:HA HA HA, lillebrodern går på Victors avdelning, jag och hans mamma skolade in samtidigt. Jag var helt paff när hon berättade att de skulle ha nr 4! SÅ TÄTT!Hon sa att de inte kände sig "klara"....
    Haha! Till mig sa mamman (eller om det var pappan) att "det inte riktigt var meningen ..."
  • FruCicci

fru AM skrev 2009-03-16 11:21:58 följande:

Haha! Till mig sa mamman (eller om det var pappan) att "det inte riktigt var meningen ..."
    Ha ha ha det måste varit pappan som sa det då! Flabbar ihjäl mig... hon var verkligen tydlig med att de "inte var klara"....
    Ja ja, I wish them good luck!
  • fru AM

"Inte vara klara" är kanske en vacker efterhandskonstruktion också ... Pappan förevisade stolt en holländsk storfamiljcykel med plats för minst fyra barn i en stor låda framtill (som en flakmoppe ungefär - fast med högre kanter)

• Telemarkgrrl

EA, sicket sk*t, kramar!!

Grattis, Ore!!

AM, det var en riktigt fetsnygg hall det!

Muggles, åh vad jobbigt med din morbror. Stackars din mamma, som om hon inte hade nog nu.

Champoluc passar utmärkt för alla som inte enbart vill ha svarta pister tycker jag. Överhuvudtaget tycker jag att alla orter i alperna passar barnfamiljer, utom Alagna och La Grave. Möjligen är transfern lite lång? Det tar 3,5 timmar från Geneve. Fast våra grannar hade en liten en som kanske var sex-nio månader och på flyget fanns det verkligen alla storlekar på barn.

Cicci, ha det så underbart i Dubai!

• Lapinette

Telis - har anteckna Champoluc. Låter som en suverän vecka!

• Telemarkgrrl

Lappis, ja det var verkligen en kanonvecka, det var bara vädret som inte var en lika stor fullträff som när vi var i Canazei. Fast å andra sidan blir ju snön lite tungåkt om det är för soligt och varmt så vi får glädja oss åt den perfekta snön istället. Nästa år blir det nog Vieille Ferme igen.

• Lapinette

Ahhh... så vi byter helt enkelt ställe ! Vi har verkligen haft sådan tur med våra alpresor (hittills). Canazei så snöade det i två veckor och så landade vi och solen. I Serre Chevalier var det 1 dag med snö ... resten sol.

• Lapinette

Fast å andra sidan ... vi har ju inte sån tur i "andra" saker.

• Fru FruLLan

Mugglan:
    beklagar dödsfall! stor kram!

cicci: vad skönt att det är unedr kontroll. Jag blev bara så orolig att resan kanske skulle ställa till lite oreda mellan er. Och det vore så trist. Men så klart att han är ledsen över att hans fru och barn åker. det vore ju hemskt annars. men bara det inte är så att man är så oense att man blir osams. men så var det ju inte så det är ju lugnt. Lite hederlig saknad är ju bara nyttigt
    Då kan du ju verkligen njuta av semestern och bara ha det skönt. är lite avis måste jag säga. men jag skulle alllllllddddrig få ledigt just nu
    så resa är bara att glömma.

men men hoppas du får det super mysigt!

Angående konsert så har jag fått som svar att det inte är farligt så länge det känns bra för en själv. Som du nämnde så kändes ju basen för dig obehaglig och då är det ju fel. Så om jag går så blir det ju under förutsättning att jag går hem om det känns för högt. Men men vi får se hur det hela slutar. Det lutar nog åt att jag inte kommer att gå med tanke på makens oro.... men vi får se.

det är ju så typiskt hade ju biljett till de spelade på stadion 2007 men då var jag ju gravid med borren och ung i samma månad som den här gången och kunde inte gå.
    det verkar helt enkelt gå troll i mina metallica konserter....

• Fru FruLLan

Cicci förresten
    vi måste se när ni kommer hem. dels för att ses men jag vill även få se er vagn!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare