• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Hej September! Själv då, hur mår familjen?

• kängu

Ore- var bara tvungen att kommentera Bodyglide, det är superbra... men visst är namnet porrigt??

Frullan, en väninna till mig gjorde en otroligt vacker akustisk version av Nothing else matters. Inte min favoritlåt egentligen, men texten passade så bra in på oss och den dagen. Mina gamla släktingar kom fram efter och undrade vad det var för "vacker sång som vi spelade"...

Ea, tycker också att du ska försöka prata med väninnorna. De vill säkert stötta dig och veta hur du känner!

Muggles, tråkigt med morbrodern

Än så länge trivs vi super på landet! Lugnt och skönt är det...

• MSW

Muggles: tråkigt med dödsfall!

Har läst ifatt nu, men ska på gympa så hinner inte skriva mer!

• Izzie

Hej hej!

Vill bara in och säga hej! Har hysteriskt mycket på jobbet just nu, och det finns verkligen inte en stund över så jag hinner tyvärr inte läsa ikapp...

Har snappat att Mrs B verkar ha gjort sin första dag på jobbet iaf! Kul att komma igång lite igen va?!

Cicci - Ser att du bestämt dig för Dubai iaf! Du är en tuff böna! Hoppas ni får det jättemysigt och att du kan njuta av lite semester med avkoppling och sol!

EA - Har inte alls hängt med i vad som hänt med dina tjejkompisar, kan bara säga att det generellt brukar vara bättre att vara ärlig och berätta hur man känner. Är det riktigt bra kompisar så kommer de säkert bara bli glada för förtroendet och kanske kan de stötta de dagarna då det är som tyngst samtidigt jubla lite extra med dig den dagen då plusset kommer - för det gör det! Kram!

Liten - Dagisplatser verkar ju inte växa på träd precis, så ni kanske kan känna på det och se hur det verkar? Det kanske blir super? Små barn brukar vara anpassningsbara och lära sig snabbt. Min mamma som är förskollärare på småbarnsavd brukar berätta hur fort utvecklingen går för de små barnen när de börjar på dagis

• viktualia

September - vinkar tillbaka! Jaa just nu letar jag efter motivation att kasta mig utför stupet.. jag brukar inte vara nån pessimist men just nu är det dåligt med hoppet... ska försöka låta bli att skjuta upp det ett halvår (det tog det mellan första och andra seriösa försöken...)

Annars strider jag med vår bärbara dator och blir snart gaaaaaaaaaaaalen msn krånglar nåt hysteriskt...

• start september

Fick avbryta och ta upp vaknande tjej tidigare.

Muggles, beklagar sorgen. Min erfarenhet är att dödsfall och annat elände kommer i omgångar - sedan blir det en längre period av bra igen. Förresten fick jag inte höra det där med kopparjonerna när jag plockade ut spiral - men det låter väl rimligt.

För egen del är det bra. Lilla tjejen växer och utvecklas i full fart - jag har jobbat lite och maken har varit hemma lite en period nu och det är en kick att få göra annat också. Men nu kommer våren och då ska jag njuta fullt ut av min sista del av föräldraledigheten.

Inväntar tant snart - ska bli kul att se hur cykeln ser ut. Första tanten kom för snart fyra veckor sen, så det borde snart vara dags. Vi avvaktar med syskonförsök tills vi har koll på cykeln, så om tanten kommer hyfsat regelbundet kanske man kan börja kolla ÄL och det är ett stort steg i rätt riktning. Hoppas kunna börja försöka på allvar i sommar, men vi är rätt sugna redan nu. Dock inte sugna på nya tidiga mf. Tror att det blir progesteron+albyl direkt denna gång därför.

• Ore

Kängu: Väääldigt porrigt namn... Men min kompis tyckte också det var superbra. Men hon köpte sin burk på Vasaloppet... Var har du fått tag på det? Någonstans i Gbg? *hoppas*

Tack igen för alla grattis

Var hos kiropraktorn (även min hälsoguru) idag. Och eftersom jag hört att massage och dylikt inte alltid är jättebra i kombination med graviditet så fick jag säga att jag var gravid. Så nu har han även försett mig med några bra vitamintabletter, talat om att han har en specialdyna för när magen blir större, så jag fortfarande kan få behandlingar. Han har lugnat mig angående träning, enligt honom kan jag fortsätta som vanligt så länge det känns bra. Skulle dock inte ta i så jag spyr, men det är väääääldigt sällan jag gjort det ändå...

För övrigt sa han att han och hans fru (hon är sjukgymnast och gör en del mineralanalyser och liknande) gemensamt behandlat en del ofrivilligt barnlösa. Enligt honom var zinkbrist något som var en ganska vanlig orsak...?

• Ore

September: Ingen idé att ändra på ett vinnande koncept (progesteron + albyl)...

• muggles

Hohooo - är jag först idag? Moa vaknade 05.20 - SNARK! Zzzzzzzzzz

• Liten med Mindre

Godmorgon Muggles!

Morgonpigg liten dam du har. Ser hon fram emot dagis månne.

Ore - bra att du blivit lugnad angående träning o behandlingar. Tror också på att lyssna på kroppen och köra när det kännns bra. Sen kanske det betyder att lyssna lite extra - för hårdtränande personer är ju vana vid att det ska vara lite kämpigt/göra lite ont. Å andra sidan känner dessa personer ofta sin kropp så väl att de känner när något inte är "rätt" ont.

Vickan - önskar dig all kraft att våga flyga igen - inte störta utför stupet!!

Vi diskuterade hemma igår och båda är med på att försöka flytta dagisstarten till augusti om det går. Har sökt lite dagmammor med. Plus att maken ska fixa studiebesök på dagis. Närhet är ju guld värt enligt de flesta - så känns dagis ok så är det ju toppen. Skönt att vi båda är på samma spår - och vi var inte riktigt beredda på att vi skulle reagera så starkt ang dagis i maj.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare