• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

EGO-Hmmm KK här i orten hade en väntetid hos gyn på till slutet av april så ser inte så stor mening att beställa tills då..........då kan jag lika gärna hänga kvar hos den jag har. Där kommer man till snabbare och kan alltid ringa och lämna meddelande så han ringer upp igen.
    Tanten kommer nog inom ett par dar eller så...........

• Ore

Oj, slutet av april!!! Det är ganska länge det...

Liten: Så bra att ni båda reagerade på samma sätt inför dagisstarten, och är överens! Och tack för input om träning, tror du har rätt. Kan nog lita på min egen förmåga att känna vad som är rätt och fel.

• Liten med Mindre

Ore - en sak till som du kanske redan hört - sträva inte efter att bli i bättre fysisk form de närmsta månaderna. Att hålla samma nivå ett tag, och sen dala "med grace" är gott nog.

• Ore

Ja, frågan är om jag ska minska ner antalet träningar, längden på dem eller intensiteten? Skulle nog föredra att minska antalet, för att få den effekten...

Sen så är det en månad till som jag vill hålla igång, över en tävling som är då. Sedan ska jag börja "lalla runt" med min gravida mage och bara njuta av att få röra på mig i lagom tempo, är planen...

• Liten med Mindre

Ore - jag skulle faktiskt välja bort intensitet först, sen längd och sist antal...av det jag har läst så skulle det kännas bäst för mig.

• muggles

Nä nu är det lite väl tyst i tråden tycker jag! Har vi ingen BIM-lista så vi kan få lite fart?

• Lapinette

Ja, om man bara visste när man haft ÄL så är det enklare att förmedla BIM ... men troligen för en vecka sedan... vilket innebär en vecka kvar till BOM.

Gällande träning så var det just intensitet som min akupunktur opponerade sig emot. Skulle dra ned den med hälften! Sen om jag tränade med låg intensitet varje dag eller i flera timmar det struntade hon i... åtminstone sa hon inget om det. Nå väl, ska börja igen hos min nya akup och hon har hittills inte kommit med några no, no över huvudtaget.

• Liten med Mindre

ÄL i veckan - och jag är mer deppig o chokladsugen än hungrig på sex. Mysko - försenad pms?

Nu är i alla fall operationen ombokad - får se om jag hinner ångra mig med lång väntan. Vill till att vi inte får till en bebis denna cykel. (Julaftonsbarn om vi prickar nu...)

Maken hade lite svårt att få besökstid på dagiset innan svarstiden går ut - de har ont om folk. Känns ju så där skoj...

MEN - i helgen väntar Yxtaholms slott med lyx o god mat. Hoppas vi i alla fall. Sjukdomar har ju en tendens att överraska. Men det ska nog ordna sig. Mor- o farföräldrar ska väl kunna hantera det tror vi.

• Lapinette

Liten - vad härligt med slottsweekend. Är det något ni firar?

• Ore

Hmm... Nu blev det litet besvärligt. Jag tycker ju iofs att löpning i kanske 75 minuter är ganska lågintensiv. Särskilt när man ska ha koll på kartan samtidigt. Men den som kollar min pulsmätare när jag har bra flyt skulle nog inte hålla med...

Nåja, jag kan hålla mig till lågintensiv träning i 1,5 vecka, och sedan prata med BM och se vad hon säger om träning och tävling... Det är som sagt EN viktig tävling. Men helst bör jag kunna prestera någorlunda på åtminstonde 3 tävlingar innan dess, annars kan det bli svårt att övertyga mig själv att ta ut mig till laget, samtidigt som jag är hyfsat given i laget och ingen skulle förstå varför jag inte tog ut mig själv...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare