• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

Jag håller med muggles - blodpudding = uuuurk!

FL-bannern har jag också lagt märke till... Tror säkert att den är styrd hit för att vi har så många inlägg, och tråden heter barnkarusellen.

Träning: Bättre än core gillar jag Flowin (kallas funktionell träning i mitt gym...) Myyyycket bålstabilitet men även en massa andra övningar, där musklerna får jobba i ytterläge. Bygger styrka, inte muskler. Perfekt för mig! flowin.jetshop.se/

Lappis: Jag röstar för shopping av vårkläder om du inte hittar ett lagom lugnt pass! Jag gav mig ut på litet sånt igår em. Myyycket trevligt. Iofs så insåg jag att det inte var så stor idé att köpa kläder till mig själv som kanske snart inte passar ändå, när magen växer. Så jag handlade kläder till syskonbarnen! Blommiga klänningar är ALLTID kul att shoppa. Äldsta tjejen sov redan när jag kom dit, men den yngsta tog på sig sin klänning direkt och ville sedan inte ta av den när hon skulle lägga sig... Bra betyg

• Lapinette

Ja och nu verkar min fredagsträning bli inställd då en väninna som jag inte sett på evigheter (hon har 3 barn) bjöd in oss (för första gången sen jag och maken gift oss) på lite mat på fredag. Aj, aj ... kanske träning i helgen?! Fast om solen skiner är jag mycket hellre ute och promenerar.

• Liten med Mindre

Lappis - promenader ÄR bra träning. Ta med ett par stavar om du är oroad över för dålig effekt.

Fast jag tror nog du är skicklig nog på att njuta som det är.

• Telemarkgrrl

Jag tror inte att den där FL-annonsen är specifik för just den här tråden. Den kommer upp i tråden där Lappis och jag pratar tåg och Frankrike och Kalifornien också utan att nämna ett ord om barn.

• Liten med Mindre

Telis - inte sabba konspirationteorierna...

• Lapinette

Ahhh... har faktiskt inte kollat! Min hjärna rensar selektivt bort allt som jag inte är intresserad av.

• fru AM

Angående FL-banners så ligger den nog lite varstans av den enkla anledningen att det är samma företag som äger både Familjeliv och Bröllopstorget! Sorry!

• Lapinette

AM - det är därför jag inte ser/förstår varför de skulle vilja ha över oss till FL. Vi kan ju lika gärna fortsätta att härja här.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare