• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Wagner på Operan ... minns en tjock tant som låg på scen och visade tuttarna samtidigt som hon skrek något obegripligt ... sen blev allt suddigt... ooopphs somnade visst .

• Lapinette

På tal om teater skulle jag vilja se De tre musketörerna men har ingen aning om maken hänger med (förstår). Det är det trista när man inte är flytande på respektive språk.

• Telemarkgrrl

Att kunna somna till Wagner är nog också att betrakta som att vinna högsta vinsten.

• Frejis

Vi såg "Onkel Vanja" på Dramaten för ett par veckor sedan och det var en "kulturen har sitt pris" upplevelse. Den befriande sömnen var nära

Har förresten inte vågat boka Wagner på Operan trots att det gått ett tag. Förslaget känns olycksbådande Telis, hur ska du som en god svärdotter komma ur det nu?
    *såg förresten att Wagner ersattes av Dramatenbesöket, nu är jag med *

Såg nyligen förresten en av de bästa föreställningarna på Konserthuset. Det var sju killar från Wien som spelade och sjöng, och var så otroligt duktiga och dessutom hade de enormt mycket humör. Publiken jublade

Skickar en stor kram till Tinga, det lät jobbigt!

• fru AM

Niebelungenringen (även det Wagner) på Operan var en riktig skräckis också. Maken till obekväma stolar byggda för dvärgar finns inte - och ingen paus. Scenen full av en massa pom-pommande struttande herrar.

Jag gillar balett och lagom långa fyndiga vackra pjäser med pauser.

• Frejis

Hm, varför mår jag illa när jag ska sitta hemma och jobba, men jag kände knappt av det igår när jag satt framför datorn på jobbet? Mysko... tror nog att det måste vara uppgiften som framkallar illamåendet.

• Lapinette

AM - Svansjön hade 3 pauser och ingen familjemedlem somnade = bra betyg!

• Frejis

Lappis - när såg du "Svansjön"? Jag såg nämligen också den och det var i början av mars, riktigt trevligt.

Vi såg ju "Nötknäpparen" på Metropolitan i New York och den var helt underbar på alla sätt. Tom maken som inte gillar balett tyckte om den.

• Grodan12

Har nu lyckats läsa ikapp men hinner inte kommentera allt jag vill. Är i Sälen nu, åkte skidor en timme imorse men nu ska jag och lillgodan ta en promenad.

• Lapinette

Nötknäpparen har jag sett på Operan (typ 15 år sedan) fast jag antar att den är lite mäktigare på Metropolitan. Jag såg Svansjön för 2 veckor sedan. Har alltid velat se den. Speciellt då vi (var där i jobb) skulle ha sett den i St Petersburg men föreställningen blev utbytt mot Don Quijote pga sjukdom.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare