• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

MSW - från 4 månader säger ju vissa (AW som jag läser mycket) att barnen klarar sig utan påfyllning under en 12 timmarsnatt. Och med tanke på A's storlek så tror jag inte det går någon nöd på honom. Men då måste ni ju vara konsekeventa så att han inte undrar, och även fylla på så mycket det går under dagen.

Ta tag i det hela när ni har 1-2 veckor som ni inte ska iväg någonstans och riskerar att störa de nya rutinerna. Låt dem sätta sig bra innan ni börjar mecka runt.

• BrudSommar2006

Tinga, jag tror att jag har skrivit här tidigare att jag önskar att det gick att få fram en fix och färdig ettåring för innan dess tyckte i alla fall inte jag att det var någon höjdare!

Jag var rätt mycket på öppna förskolan, jag var så deprimerad av att vara hemma med Iris bitvis så jag behövde komma hemifrån.

Vad det gäller träningen så går det riktigt bra just nu, jag cyklar motionscykel på kvällarna, igår kväll var jag och simmade, nu har jag precis införskaffat en pilatesboll efter att ha tränat övningar hos sjukgymnasten och så ska jag se om jag hinner iväg i helgen och införskaffa ett par stavar så att jag kan ut och gå, annars ska jag inte gå alls men det fungerar bättre om jag kan luta mig lite framåt. Med maten går det sådär och med vikten går det inte alls. Var och fick akupunktur i morse i alla fall och ska tillbaka till ortopedläkaren i eftermiddag.

• BrudSommar2006

Liten, hoppas så att du inte blir sjuk!

• Liten med Mindre

BS - just nu går det inte så lysande med att skaffa cykelvikarie - så jag får väl krya på mig tillräckligt. Trodde nästan det var dags nyss - men magen ångrade sig i sista stund. Udda?
    Pillar i mig smulor av frukostsmörgåsen, men det är väl så där måttligt gott. För ovanlighetens skull är jag inte sugen på annat heller.

Vad skönt att det går framåt med träningen. Jag skulle vilja tipsa om att utöver vågen även använda måttband då och då. Men det kanske du gör. Ibland syns det ju inte på vågen vad som händer i kroppen.

• Ore

Och illamåendet kommer som en klocka ungefär vid lunchtid... Har måttlig aptit också.

BS: Synd att inget har hänt med vikten, men härligt att du har kommit igång med träningen. Förr eller senare måste det ju ge resultat!

Liten: Är det ditt jobb att skaffa vikarie, eller fixar gymmet det? Borde vara det senare, kan jag tycka, men det kanske inte är så?

• MSW

Liten med Mindre skrev 2009-03-19 09:58:05 följande:

MSW - från 4 månader säger ju vissa (AW som jag läser mycket) att barnen klarar sig utan påfyllning under en 12 timmarsnatt. Och med tanke på A's storlek så tror jag inte det går någon nöd på honom. Men då måste ni ju vara konsekeventa så att han inte undrar, och även fylla på så mycket det går under dagen. Ta tag i det hela när ni har 1-2 veckor som ni inte ska iväg någonstans och riskerar att störa de nya rutinerna. Låt dem sätta sig bra innan ni börjar mecka runt.
    Ja.. Det har du(dem) säkert rätt i.. Och det är juh det jag känner att det inte är lönt att krångla innan vi varit iväg..
    Hoppas att det inte blir ngn sjukdom av symptomen!

Bs: Super bra med träningen!!

Ore: JObbigt med illamåendet.. Men det är juh iaf för en god sak..

Ego: Maken hade pratat med mäklaren nu.. Som undrade om vi var med på utgågnsbudet.. Och det sa maken att vi var.. Annars trodde mäklaren att budgivning drog igång efter helgen. Hade tydligen varit 25 intressenter där och kollat igår, han hade pratat med tre och av dem var det två som var med på utgångsbudet, så uppskattningsvis blir det juh då ev ca16 st i en budgivning.. Well, nu får fundera igenom ordentligt om vi vill vara med i budgivningen eller inte! Shit pom frit!
    Annars ligger ett annat hus ute som verkar trevligt, men mycket sämre område dock!
    Jag och A var ute och gick i 50 min i solskenet innan! Så skönt, fast det var inte riktigt barnvagnsvänlig väg hela tiden så jag blev alldeles trött i låren!
  • MSW
    MSW skrev 2009-03-19 13:44:35 följande:
    Liten med Mindre skrev 2009-03-19 09:58:05 följande:Ja.. Det har du(dem) säkert rätt i..
    Men är han verkligen tillräckligt stor(gammal) att han inte behöver amma på nätterna?? (Mamman är nog det största problemet i situationen.. )
  • fru AM

MSW: är så nyfiken på ert hus ...? Kan inte du inboxa mig en länk? Lovar att inte köpa det!

• Ore

MSW: Absolut är det för en god sak Så det är faktiskt inte så farligt ändå... Men jag hoppas att det inte blir så mycket värre, för som det är nu känns det som att jag är på gränsen till att spy... Och så ska man sitta i möte och låtsas som ingenting, inte helt lätt.

• Fru E

Tittar in ett par timmar från X2000 på väg till Stockholm

EGO-låg ett äckligt positivt mail från tjejkompis som "råkade" bli gravid i mailboxen nu när jag gick igenom alla mail. Orkade inte riktigt svara eller bry mig.....
    Annars blir jag inte riktigt klok på om det är tant jag har eller inte.......behöver knappt trosskydd utan är mest vid besök på toaletten..........ibland är det rött och ibland är det brunt....men det är kanske så den ska se ut denna månaden. Hade ju mindre än jag brukar sista omgången med Pergon så kanske därför den hoppade en månad nu och håller på att återhämta sig nu....det jag funderar på är om man har ÄL även när man har liten tant???? Det borde man ju ha eftersom tanten kan se olika ut var månad....kanske skulle testa med stickor denna månaden för att se så jag har ÄL????? Eller kanske boka in ett VUL kring dag 14??

Tinga-usch låter som du har det riktigt kämpigt hoppas att ni kan få lite stödhjälp från dietist och psykolog.

Mrs B-grattis till godkänd tenta

Ore-lite illamående mot ett plus tar jag gärna!!!!! Här känns det lite hopplöst....

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare