• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Vad mer ... jo hon hade noterat sen tidigare möten att jag jämnt är hungrig och undrade då varför jag inte var större. Mumlade då fram att jag gillar att röra på mig (orolig för ett nytt träningsförbud). Hon frågade hur mycket jag tränade och jag sa bara max 3 ggr i veckan numera ... ingen kommentar, inget förbud ... än så länge. *SUCK*

• Lapinette

Sorry, en massa akupunktur och egoinlägg från kaninen denna morgon.

• nennesjuttioåtta

perfekt, jag som äter ägg varje frukost! Fast inget varmt till frukost, jo te ibland. men helst ska man ju dricka grönt men det tycker jag smakar hö.

Den där levern verkar vara inblandad i mycket! Jag vågar inte fråga om örter ifall att jag åker på att dricka det, hahahaha! Fast det kanske skulle göra susen i musen....

Min tunga har blivit mycket finare varje gång iaf, alltid något

Början man spraya vid mens?

sv.wikipedia.org/wiki/Hemokromatos

• nennesjuttioåtta

lappis
    jag tycker det är hur intressant som helst med dina aku-inlägg så sluta inte med det!

• Ore

Be inte om ursäkt lappis, det är intressant! (Tycker jag i alla fall)

Och det är FREEEEEEDAAAAAG!

Turnén igår för att outa vår graviditet gick väldigt bra, syns i ögonen på folk när de verkligen blir glada Så nu vet våra familjer om det

• Lapinette

nenne - det där hemokro... lät inte alls trevligt! Hoppas innerligt att det inte är det du har.

Man börjar spraya 3 veckor efter mens (om jag inte minns helt fel).

Enligt min akup står örterna för 70 % och akupunkturen för 30 %. Så jag dricker denna ädla svarta dryck och ler mot maken ... som tycker det luktade skog i lägenheten igår (tro på fasen då det är en massa bark jag kokar). Fick 3 påsar à 3 dagar och så en 3-dagars menspåse . Den var faktiskt lite "rödare" än dem andra!

• fru AM

Nenne: Försök lära dig gilla grönt te för jag har läst att det hämmar upptaget av järn - för normala människor är det inte så bra men om du får i dig för mycket järn så borde det vara toppen ... Finns ju massor av olika smaker på grönt te ...

Lappis: För dig borde ju Quinoagröt vara superbra (proteinrikt och varmt!) Se exempel på recept här:
    www.nlife.se/frukost/quinoagrot-med-paron-ingefara-hasselnotter/

Nu ska jag läsa på om Hemokromatos.

Herrejisses - borde verkligen ha blivit dietist, läkare eller sjuksköterska så intresserad jag är av såna här saker ...

• Lapinette

AM - det är aldrig försent att skola om sig. Önskar att jag visste vad jag ska bli när jag blir stor (större... störst!!)

Vissa säger att man inte ska dricka grönt te när man försöker att bli gravid. Jag har därför kört den ursäkten här på jobbet när de köpte grönt istället för svart. Kan dricka grönt och absolut äkta varan till japansk mat men föredrar svart eller rött.

• fru AM

Nenne: läskig men intressant läsning om Hemokromatos. Det är nu säkert inte det du har men skulle det vara det är det ju behandlingsbart. Du verkar ju inte ha några andra symptom än just lever/järnvärdet då (?) och det finns ju enligt texten andra mindre allvarliga tillstånd som kan ge liknande symptom/provsvar
    ( www.internetmedicin.se/dyn_main.asp )

• nennesjuttioåtta

oki, jag får väl börja med det då. har en burk te som pappa fick av en skock japaner som han skjutsade runt med bussen som de drack hela tiden. kanske är något helbrägdagörande? Så det är alltså även bra för att hämma järnupptaget *nickar funderande*

Hemokromatos...grejen är det att det finns i släkten och det är ju ärftligt så... Det ser ju så där halvbra ut på prognosen.

Oh, tre veckor efter mens! Jag som kommer (borde) ha mens veckan före samtalet, då kanske det kan dra igång ganska snabbt om vi har tur (fast det brukar vi ju inte ha...)

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare