• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

jag har iaf slutat svettas om nätterna, fast vet inte om det hade hänt ändå eller om akupunkturen satt schwiiinnng på kroppen. Jag har ju alltid svettats då och då och mer eller mindre sällan så det kanske hade hänt ändå men eftersom det har varit i stort sett varje natt i två veckors tid så undrar man ju vad som händer med kroppen. Har tagit nya blodprover för järnet och doktorn ska återkomma om det nästa vecka, hoppas hoppas hoppas att det inte är det jag tror att det är, och vad jag läst så har det inte ens något att göra med infertilitet så det gör inget om det inte skulle vara något
    Äh, jag skriver som en kratta idag.

F ö är jag skogstokig på min dator för indesign stänger ner sig innan jag ens hunnit göra ett kommando. Vad fan ska jag göra, jag är så jävla oteknisk!

• nennesjuttioåtta

Lapinettisen
    vi tog såna prover före inseminationen, både mannen och jag, så det borde vara avklarat. undrar vilken metod de vill att jag ska köra? Herregud vad skadad man är, men tacksam, att man redan har lite koll på vad saker och ting är. Tack för att ni finns!

• Lapinette

nenne - vad tror du att det är?

Min akupunktur frågade mig igår om jag svettas om nätterna. Jag talade nämligen om att jag alltid är kall om händer och fötter men är varm om natten. Var på väg att fråga henne vad det skulle innebära OM jag svettades (vilket jag inte gör) men gjorde aldrig det .

• Lapinette

nenne - troligen den långa för jag tror det är vad de normalt gör uppe i Falun (liksom på CvL). Den enda kliniken jag känner till som automatiskt startar med den korta är St Göran.

• nennesjuttioåtta

lappis
    Hemokromatos.

Den akun jag har verkar inte ha någon koll egentligen, å han vet itne varför jag svettas men tydligen händer det något. Hans teori är, eftersom det brukar vara vid samma tidpunkt varje natt), att det har med levern att göra. Enligt honom så jobbar den intensivt mitt i natten med rensning eller nåt sånt, och eftersom levern förmodligen inte mår så bra av mitt höga järnvärde så låter det logiskt. Dock trodde inte min husläkare på den teorin.

Aha, så den långa blir det då troligen. Hur lång är en lång? 5-6 veckor? Hurra! Då blir det ett vårbarn!

• nennesjuttioåtta

och levern ska ju må bra om man ska bli gravid, enligt akun...

• MSW

God fredag!!

Lycka till med ivf samtal Nenne! Det blir nog bra ska du se! Hoppas att det går fort! Håller ändå tummarna inför BIM även om du redan tror det blir bom!

Bs: Vilket riktigt skitrum! Börja söka jobb, så får du ta ställning när du får något hur du vill göra!

Lappis: Vad du ät duktig.. Går öterna hyffsat att få ner, eller är de tokäckliga?

Annars hoppas jag på en luuugn helg, och att A tycker att det är okey med att pappa matar med ersättning i natt så att jag får sova ostört åtminstone till frammåt 3-tiden! Men helst hela natten.. Ännu har det inte fungerat någon natt utan att maken fått komma in och väcka mig... Men vem vet, i natt kanske blir första gången...?

• nennesjuttioåtta

liksom njurar, mjälte och allt annat som jag fuckat upp med att äta järnskrot istället för att lyfta det.

Å andra sifan sa han att jag skulle få i mig massa C-vitamin men eftersom det hjälper till att ta upp järn så tror jag inte det är så bra idé. Dock vräker jag i mig B-vitamin i alla de slag.

• Lapinette

Den långa - 2-3 veckors spray (har för mig att det är 3 veckor i Falun) och sedan sprutor i 10-12 dagar.

Hemokromatos, vad är det?

Min akupunktör pratade om att jag troligen har leverchi, problem med energin för levern. En av anledningarna till hennes teori är min utomkveds då min kropp inte riktigt visste vad den ville, behålla eller kassera? Jag har ju bara varit där 3 ggr varav 2 hade jag utomkveds så hon "känner" inte mig riktigt än. Örterna jag fick med mig igår ska tas i 12 dagar och ska ge mig energi och bygg upp mitt blodflöde igen. Ska inte dit förrän om 2 veckor.

• Lapinette

Har varit dålig på att ta vitaminer på sistone men ska nog ta mig en tur till hälsokosten i nästa vecka och göra ett nytt ryck.

Jag sa även till min akup att min förra akup gav mig restrektioner gällande mat etc. och jag frågade om inte hon skulle göra detsamma (idiot... så bra så länge jag slipper). Hon svarade att hon ger restrektioner om hon ser att det behövs men rent generellt är det bra att äta varm mat, grytor och soppor under vintern samt protein till frukost. Jag som är helt bakom flötet och aldrig minns vad protein, kolhydrater etc är frågade självfallet och insåg då att våra ägg och bacon inte är helt fel. Talade om att vi ibland äter gröt vilket hon sa var bra, varmt men att jag då även skulle få i mig protein genom ett ägg.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare