• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

EA: skum tant! Skulle om jag var du definitivt boka in ett vul på tänkta dag 14. Någonting lurt är det i görningen!

• MSW

MrsB: Har en stark känsla av att jag glömt grattat dig till godkänt! Och vad roligt för dig att komma igång med jobbandet! Skönt att inskolningen av malte gått bra också!

Ea: Verkligen konstigt! Testa du stickor, eller vul vilket som känns bäst, så att du vet något sedan!

Am: Du är inboxad!

• MSW
    Ore skrev 2009-03-19 13:53:36 följande:
    MSW: Absolut är det för en god sak Så det är faktiskt inte så farligt ändå... Men jag hoppas att det inte blir så mycket värre, för som det är nu känns det som att jag är på gränsen till att spy... Och så ska man sitta i möte och låtsas som ingenting, inte helt lätt.
    Det ska juh inte hålla på i evighet heller... Men om det börjar smyga sig på framåt lunch, funkar det inte om du äter något extra på förmiddagen? Frukt smörgås eller vad som nu funkar!
  • muggles

sitter i bilen påväg t Branäs. Moa tittar på tubbies så än så länge går det bra. Hoppas du inte blir sjuk Liten!

• fru AM

MSW: jag tycker huset är fint! Visst är det en del att fixa med (de verkar vara väldigt förtjusta i våtrumsmattor och linoleum de nuv. ägarna ... ) Men bra med ytor ser det ut att vara. Gilla också speciellt de två lökformade träden på framsidan!

• _koko_

Hej sötisar! Trött koko kikar in, har läst massor men inte haft tid att kommentera ordentligt och då har det blivit att jag inte kommenterat alls.

Stor kram till Tinga, förstår verkligen att det är tufft när de krånglar, jag höll ju på att gå på knäna när conny var som jobbigast med maten och han är EN. Och dessutom en väldigt nöjd och glad kille i övrigt.

BS - HEJA DIG!!! Tycker du gör ett toppenjobb och hoppas att du orkar fortsätta trots att vågen inte visar på minus ännu. Säger som liten, glöm inte att använda måttband också, och framför allt tänka efter om du inte orkar mer och mer.

EA - Det är sååå skumt! Kan verkligen pergo ställa till det sådär? Nä, jag skulle också kolla upp det!

Liten - Hoppas du klarar dig, men det låter ju inget vidare om jag ska vara ärlig.

Ore - Lycka till ikväll.

AM - Snygg hall!

Cicci - Hoppas du har en skön resa!

Telis - Välkommen hem! Är jätteavis på din resa faktiskt.

Lappis -

Frejis - Härligt att lill-frejis mår bra, men skit med myomen!

Kramar till alla!

Själv är jag förkyld, har jätteont i halsen. Har även stressat som fan den senaste veckan, vilket jag igår kunde konstatera var VÄLDIGT dumt. Fick en pytteliten blödning och blev skitskraj (förstås). Men det har inte kommit något mer och jag har känt pyret några gånger sen dess så jag har bestämt mig för att vänta till stora UL på måndag. OCH att sluta stressa. Därför ska jag nu packa ihop, gå och fika med några kollegor och sen åka hem och viiila. Tar med mig datorn, för så förkyld och trött som jag är idag borde jag nog stanna hemma i morgon.

• Fru E

Ja jag trodde verkligen inte att Pergon skulle kunna ställa till det så här i efterhand.....fick ju toppresultat på alla prover när jag åt dem så trodde kroppen var ok med dem men men.
    Tänkte avvakta och se vad som händer nu ett par dagar framöver om tanten blir större eller detta är den riktiga. Får väl uppskatta när dag 1 egentligen är då eftersom det småskvätt hela tiden nu ett par dagar. Lite irriterande att gyn så lätt skriver ut Pergo när man har egen ÄL......
    Eller så ringer jag gyn på måndag och ställer frågan till honom om när jag ska boka in VUL, lite får han allt engagera sig nu när det är hans piller som ställt till det

Jaja snart får jag gosa bebis i Stockholm

• Lapinette

Kikar bara in här som hastigast efter ett besök hos akupunktören. Hon är så mycket mer öppen och frågar massor om både det ena och det andra. Intressant! Fick med mig en jättepåse med örter som jag ska dricka i 10 dagar framöver. Ska inte dit igen förrän om två veckor. Superskönt!

• Ore

Hoppas att du kan få litet "bebisbaciller"...

Och jag är som sagt inte förtvivlad över illamåendet (men det hjälper inte att knapra vindruvor, och jag tvivlar på att godispåsen i lådan har bättre effekt ) Jag är ju gravid!

Däremot borde jag sluta googla på barnvagnar och mammakläder, och börja JOBBA. Kan bara inte bestämma om jag ska ta tråkjobbet skriva processförklaring på engelska till utländska kollegor eller tråkjobbet ta hand om en massa fraktsedlar...

• Ore

Jag har förresten inte sett Izzie här på ett bra tag? Allt ok, hoppas jag.

Och när var Nenne inne och skrev senast? Hon var väl ganska långt inkrupen under deppmanteln senast... *litet orolig*

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare