• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Mmm...vår i luften. Härligt ute idag!

• Lapinette

Ore - kom hit och gnugga av dig lite ! Fast med tanke på alla gravida eller nyfödda på mitt våningplan så borde jag ju få lite graviditetsbacillusk.

• Mrs  B

BS
    Det går helt ok på jobbet. Tar ju ett tag att komma in in det hela och jag har inte haft någon överlämning så jag får komma på saker efter hand. Blir nog bättre med tiden. Annars är eleverna som de brukar, stökiga, snälla och duktiga.

Tinga
    Skickar många kramar till dig!!!!!
    Ja, det är inte alltid roligt det där med sömn och mat. Tyckte vi hade det kämpigt i höstas med Malte så jag förstår hur du känner dig och dessutom har två. Man blir bara så trött ibland på allt och det tycker jag att man ska få känna och någon gång kommer det förhoppningsvis att vända. Vi har haft stor hjälp av dietisten angående Maltes mat och hur mycket han ska äta för att få i sig rätt mängd. Malte har också problem med magknip på kvällarna och skriker hysteriskt i ca 1 timme innan han lugnar ner sig. Sen sover han några timmar och sen är han igång igen. Har fått vara uppe med honom varje natt nu och det börjar bli tröttsamt.

Liten
    Min mamma var dagmamma när jag växte upp och hon hade ca 7 barn och en backup-dagmamma om hon blev sjuk, (vilket hände ca 1 gång om året).

Izzie
    Ja, det är faktiskt skönt att få komma ut och jobba lite. Bara vara mig själv.

Blodpudding = BLÄÄÄÄ

• Mrs  B

Javisst är det vår ute , för här har allergin börjat komma igång på allvar.
    Snuva och huvudvärk idag, liksom trötthet (Malte har ont i magen på kvällarna och nätterna ?)

Inskolningen börjar närma sitt slut och imorgon ska jag lämna Malte själv mellan 9-11, ska då passa på att sitta med svenskan här hemma. Hoppas på att det ska gå bra med Malte! Idag var han själv i 1h och han sa inte ett ljud.

Har fått tillbaka den första uppgiften i svenskan och blev Godkänd.
    Nu väntar jag på Grammatiktentan, USCH!!!!!!

• Ore

Grattis till godkänd tenta MrsB!

Lappis: Hmm, graviditetsbaciller kanske måste gnuggas in??? Kommer grannarna idiotförklara dig om du försöker gnugga dig mot en gravid mage, tror du???

• Lapinette

Ser scenariot framför mig när jag möter min gravida granne och vi ska ta hissen 6 trappor ned tillsamans *gnugg, gnugg*.

• muggles

Halloj! Puh, klar med seminariet som jag hållit på och förberett jag-vet-inte-hur-länge. Skönt att det är över. Tyvärr drog de föregående talarna över 20 min (jag var sist av fyra) så jag hade 25 min på mig att dra min presentation som var planera till 45 min. Det innebar ett högt tempo och att jag fick skippa en demo på slutet. Det känns svårt att bedöma om det gick bra därför. Men jag blir aldrig 100% nöjd och tycker såklart att det kunde gått ännu bättre. Men skönt att det är över som sagt!

Tinga: jag känner igen mig lite i det du skriver och jag tycker det är bra att du är ärlig och skriver av dig här. Vi hade fram för allt problem med dagsömnen på Moa (ett ganska känt faktum här tror jag ) men det påverkade rätt mkt. Dels blev hon såklart grinig när hon sov dåligt/för lite och dels så blev det för min del ett oändligt kämpande för att få henne att somna. Sedan i somras sover hon dock jättebra på dagarna och jag har fått mkt cred från min man och från min svärmor bla att det är min förtjänst. Jag vet inte om det är det men jag hoppas ju att det är allt kämpande som gett resultat. Så hang in there! Det kommer att bli bättre men det kan vara så att det är jätteotroligt jobbigt det första året. Jag förstår att du blir less på det. Men det kommer bättre tider...

• muggles

AM: på din beskrivning låter Livia och Moa rätt lika...

• fru AM
    muggles skrev 2009-03-18 16:03:49 följande:
    AM: på din beskrivning låter Livia och Moa rätt lika...
    Vi och våra små vildingar! Men de är roliga!
  • Ore

Det gick säkert jättebra på seminariet, muggles! Det är ju inte ditt fel att du fick mindre tid än du skulle ha haft...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare