• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • BrudSommar2006

Köa för att komma in på öppna förskolan, det var det värsta jag hört, helt otroligt!

Vad det gäller dagis eller dagmamma så tror jag att båda kan vara jättebra, det fungerade inte med dagmammorna i vårt område så vi är glada att vi fick en plats på dagis men annars så. Det enda angående rytmik osv är väl att de kanske inte behöver det första året men såvida man inte tänker byta dagis igen så kommer det ju snabbt att bli roligt för barnen.

Idag eller på måndag beroende på hur långt de hinner ska jag byta rum och sitta på ett helt värdelöst ställe med hög ljudnivå från diskrum som ligger mitt emot och genomgång av en person som ska in i sitt rum genom att gå bakom mitt skrivbord. Tror jag får söka nytt jobb nu faktiskt. Hade ju hoppats på att bli gravid och få vara hemma ett tag men nu verkar ju den planen misslyckas också.

• nennesjuttioåtta

jag kände mig manad att gå in här för att cheer you up med lite fredagsdisco

Thank god it's FRIIIDAAAAYYY!!

Fast det är klart, jag kan behöva lite sån't själv. Har läst lite sporadiskt eftersom jag jobbat så hårt och varit duktig hemma och inte slagit igång datorn och knappt tvn heller. Fast duktig och duktig, det är ju det gamla vanliga tragglet som måste göras varje dag laga mat, diska undan, plocka lite och gå och lägga sig före 22 helst för annars är vi helt döda på morgonen. Fattar inte hur vi ska orka om vi skulle råka bli fler än 2 här. Ni är helt otroliga, tjejer!!!!!

Nu ska jag plöja vidare i min "att-göra"-lista, på er allihopa!

BOM är nästa vecka någongång om man räknar efter aladåb och i helgen om man räknar dagar. Jag har ingen jävla aning och ärligt talat skiter jag i det eftersom vi ändå ska planera in en ivf om drygt en vecka.

Tack och lov för solen och våren och för min man som tillåter att jag tolkar armkrok på honom i slakmotan eftersom jag inte orkar cykla så fort som honom.

• nennesjuttioåtta

BS
    Det där låter ju helt värdelöst, varför får du inte sitta kvar på ditt gamla rum?!?!

• Lapinette

nenne - drar ni igång IVFandet redan om en vecka??!!!

• Lapinette

Kram till Tinga som verkar ha det superjobbigt!!!

• Lapinette

Ego - har börjat dricka örter igen. Tog bara ett drygt glas vin på krogen igår med mina singelväninnor och gick hem innan 23.00 för att koka örter. Inte illa pinkat av en liten kanin.

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    nejnej, vi ska planera in den om en vecka, alltså ha ivf-samtalet. Tror nog inte att det drar igång direkt men förhoppningsvis före sommaren. Eller vad tror du, hur brukar de göra? Träffa bara för att säga att det blir sen eller sätta ett startdatum??

• Lapinette

Och så glömde jag det viktigaste - FRRRIIIIIDAAAAAAYYYYYY!!!! Fram med skumpan!

• Lapinette

nenne - ok samtal först. Normalt brukar man få ta lite tester innan man startar typ HIV. Fast dem kanske ni redan har gjort? När de testerna är klara brukar man sätta en plan. Sprutstart ... och planerad ÄP så det passar er och kliniken. Har ingen aning om hur fullt de har uppe i Falun men på CvL har det gått ganska smidigt att få tid (förutom i augusti då det var överfullt).

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare