• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • _koko_

Lappis - Egna middagar är ju också trevligt, men bäst är väl nån slags balans förstås.

Ore - Salta kex till middag låter möjligen lite fattigt, även om jag vet hur du tänker. Burritos har jag inte ätit sen jag var i denver för några år sedan (men då blev det typ 4 på en vecka, mums! )

Hmm, rätt uppenbart att jag är matglad va?

• Lapinette

Varm ostkaka med färska jordgubbar, hallon och blåbar och så grädde ... mmm...

Undrar vad vi får för gott att äta ikväll ...börjar bli hungrig.

• _koko_

Trevlig helg, AM, och ja, en HEL ostkaka låter faktiskt rätt äckligt.

• Lapinette

Vi åt burritos i förra veckan. Makens specialitet är mexikansk och så quiche Lorraine.

• Ore

Burritos är supergott!!! Gillar förresten mexikansk mat överhuvudtaget... Var i Mexico en månad, och när jag snubblade över en mexikansk restaurang det första jag gjorde när jag åkt vidare så var jag bara tvungen att äta där Inget less på maten i alla fall!

Blää, får inte tag på min chef, och eftersom jag inte gillar att jobba "pro bono" så måste jag enligt företagets regler få hans ok innan jag jobbar övertid eller jobbar hemma... Och jag orkar inte vara kvar här nu, tror jag föredrar att sitta ett tag på söndag istället, även om jag då får släpa med mig massa papper hem...

• Ore

Fick tag på honom, fick ok, nu åker jag hem (via några ärenden på stan)

TREVLIG HELG allihop, håll fredagsångan uppe för mig också

• _koko_

Jag hade en intressant upplevelse på en polsk-mexikansk(!) restaurang i london för några år sedan. Galet konstig kombination (jag åt polskt till förrätt och mexikanskt till varmrätt), men också sjukt gott!

Paj är också något jag ofta längtar efter, gjorde en kajsa-varg för ett par veckor sedan som blev riktigt bra. Fräste lite tex-mex-köttfärsrester, en red hot chorizo-korv och hackad lök (känns som att det var nåt mer också...?), blandade med ägg och riven ost, salt och peppar och på toppen skivor av färsk tomat. Pajbotten görs numera alltid på smör och en blandning av fullkorns- och siktat dinkel, godare än med bara vitt mjöl tycker jag!

• MSW

Trevlig helg allihopa! (känns precis som om det var ngt mer jag skulle skriva.. Äh, skit samma!!)

• _koko_

Nu ska jag faktiskt ut på en liten promenad, tror det kan vara bra med lite frisk luft. Trevlig helg allihop!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare