• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

Grodan: Låter härligt med skidåkning Även om jag personligen är less på snön, bort med den och ro hit med vårsol och vårblommor nu, tack...

Snaily: Lånar gärna ut min period, hade tänkt slippa den inom överskådlig framtid

Hmm, ska nog länsa tvättstugan och sedan lägga mig att sova. Det där med trötthet i början av graviditeten är tydligen ingen myt...

• kängu

Godmorgon tjejer!
    Här sitter jag med x antal hellediga dagar (beror på när jag får svar från handledare) framför mig och har lite ångest.... Jag vet, det är ett lyxproblem, men lite tråkigt är det att vara ledig hela dagarna när ingen annan är det och maken kommer hem sent på kvällarna. Nåväl, idag skiner solen så jag tror att jag ska ta ut vovvarna på en långpromenad och sedan ta itu med mina två små rabatter. Måste läsa på lite om lika blomster först för jag har verkligen ingen koll...
    Är så himla glad för min foglossning har lättat lite, har varit duktig och gjort gravvo-yoga minst 3 ggr/v de senaste veckorna så tror det är det som har hjälpt.

Grodan, härligt med skidåkning!

Spännande med IVF samtal snart Nenne! Konstigt att det är så svårt att hitta en katt, men det är klart när man har specifika önskemål så kan jag förstå att det bli svårare.

• Liten med Mindre

Godmorgon!
    Nog blev jag sjuk alltid. Tog mig hem vid lunch i torsdags, och klarade faktiskt en timmes resa och kom halvvägs mellan hållplatsen och lägenheten innan något hände. Tur att jag var förberedd med påse... Låg och mådde illa resten av dagen, lite jobbigt när jag till slut fick lov att visa mig för lilltjejen för att kunna gå till badrummet. För efter det slog ju mammigheten till igen och hon var kanonledsen om jag inte var där. Suck!

Ont i magen i två dagar sen, ok igår, och tog mig till jobbet idag, men har nog ägnat mer tid åt damrummet än skrivbordet. Mer än full fart bakåt... Vad sjutton har vi drabbats av? 3e veckan som lilla familjen är dåliga i magarna.

Snaily - välkommen hit - första snigeln jag råkat på med två stora fötter... Vanligen en väl?

Blandar mig inte i bröd o mat diskussioner. Är trött på allt vad mat och matlust, eller brist på, heter.

Ska nog dra ett varv till förbi spegeln nu...

• Ore

Liten, din stackare! Hoppas ni kryar på er snart i familjen

• kängu

Usch liten låter inget kul alls med magsjukan

• Liten med Mindre

Just det - angående quinoagröt - körde ett recept med quinoa o havre +äpple i somras. Du kokar en stor sats och har grytan i kylen under veckan. Bara att ösa upp och värma på morgonen.

www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=630821

Lite meckigt blev det att komma i håg att koka i förväg, men ganska gott.

Har även prövat att annat med quinoa + bovete + torkade aprikoser. Annorlunda men ok det med.

www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=609077

• snaily

BS - den gången cykeln var 34 dgr lång vet jag faktiskt inte när ÄL var, men annars har det varit 7-10 dagar mellan ÄL och mens, hur man än väljer att räkna första dagen.

Struntat i att ringa kvinnokliniken på närmsta sjukhus idag (som jag tänkt göra), fick nämligen svar på en mailförfrågan jag skickade till en privat gyn som verkar väldigt bra - han skulle förhoppningsvis återkomma med en tid, hoppas hoppas!

Liten - ja, jag är en lite underlig snigel med mina stora fötter. Va vidrigt med magsjuka! Alla på jobbet har varit magsjuka i flera omgångar i vinter men jag har klarat mig, peppar peppar...

Hej Nenne - finns en somaliuppfödare här i närheten, liknande ras väl fast långhårig? Trevliga katter i alla fall! Visst är det i Falun ni ska ivf:a? Nyfiken på att höra hur det är där, det vår närmsta ivf-klinik (tror jag, eller Trondheim, men där lär det vara mycket dyrare) om, OM det skulle behöva bli så i framtiden för oss också (ja, jag vet, är en pessimistsnigel...).

Kängu - vad är det för vovvar ni har? (Har jag nog läst nån gång med glömt...) Jag är hundlös sen 2 veckor då jag var tvungen att avliva min gamla tik som alltid funnits (känns så, hon blev nästan 14 år), så vi har sorg. Har lite planer på en valp, framåt sommaren kanske, ska ju vara bra för fertiliteten också säger ni.

Nu ska vi på med skidorna och kasta oss ut i backarna! Snöar ordentligt här idag.

• fru AM

Hej alla! Liten - jobbigt med magsjuka! Om någon i familje får det igen bör ni nog gå till doktorn!?

För alla som vill bli lite barnavskräckta kan jag meddela att jag denna vecka kommer vara hemma med Livia som fått SVINKOPPOR! Svinäckligt ... Blåsor och sår runt munnen som smittar som sjutton och som måste tvättas med alsollösning hela tiden. Måttligt populärt skulle man kunna säga. Dessutom måste alla nappar kokas hela tiden, örngott och handdukar bytas varje dag. Hade jag inte bacillskräck innan så får jag det väl nu ... För det är just bakterier och inte virus. Hoppas nu bara att dagis håller efter så att de skickar hem alla barn med liknande symptom för annars kan man få det hur många gånger som helst (eftersom det är en bakterie). Uäääk! Lyckades dessutom bli osams med maken om vem som skulle ta vabbandet idag (jag har en del att göra klart innan man går in i bebiskoman). Han sa: Jag tar förmiddagen - och sen gick han iväg på ett "kort frukostmöte" och har fortfarande inte kommit tillbaka. Grrr.

• muggles

Snaily: välkommen hit!

Liten: vad trist med magsjuka! Då fick ni avboka er romantikhelg? Har ni bokat om den?

Nenne: hoppas att ivf:andet kommer igång snarast!

Lappis: härligt att du mår bra igen och är full med energi!

Piggelin: låter som om du har det mysigt med Amandisen.

Vi har haft det jättemysigt med barnen - åkt pulka och lekt i snön. Åkt lite skidor turvis och bastat, druckit vin, spelat spel och haft kul. Som en äkta skidsemester. Det enda som saknades var en öppen spis

Jag har hade en pytteliten blödning i torsdags som satte lite griller i huvudet på mig, men det kanske är lite rester efter spiraluttaget??? Hade det inte varit för den blödningen hade jag inte brytt mig särskilt, jag vet ju att det ofta tar ett tag och jag har inte bråttom. Men som sagt, det kan vara vad som helst och jag vet inte exakt när jag har BIM/BOM nu när jag tagit ut spiralen. Är det som med spiral så kommer det spottings på torsdag. El så kommer inget förrän på söndag (före spiral hade jag aldrig spottings). Den som lever får c...

• muggles

AM: trist - ta honom i örat! Han kan ju inte bara gå sådär. Uä, svinkoppor låter äckligt, vad är det bra för?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare