• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • nennesjuttioåtta

jag som lovat mig själv att inte logga in och kommentera i veckorna måste bara in och ge en lång , stor och varm kram till Clownis och din dotter!
    Ärligt talat, jag skulle gjort PRECIS likadant om jag var i din situation.

• Piggelin1

Jag loggar också in en snabbis - stort TACK, Clownis för att du kom in & berättade. Precis som Sept skrev, så har även jag tänkt på dig/er lite då & då & undrat hur det gick för er.
    Då fick ni ganska många månader tillsammans alla tre, det måste kännas bra att ha det med sig, att liksom ha med sig i framtiden under sorgearbetet.
    Många, många kramar till både dig & dottern

• muggles

Instämmer med föregående talare Clownis! Jag rös, så hemskt. Men tänk att han ändå hann uppleva sin dotter!!! Och hon har ändå bilder på sig själv tillsammans med pappa att titta på när hon blir äldre.

Piggis: du har lite mejl att gå igenom

• Tinga

Clownis - åh vad ledsamt! Beklagar verkligen. Hoppas att du har gott stöd av släkt och vänner runtomkring dig. Stor kram!

• muggles

Jag var precis på toa och får ljusrosa på pappret. Lite väl tidigt för tant, undrar vad som pågår. Min kropp kanske är uppfuckad av spiraluttag?

Liten: ok då ska jag tänka på att inte böja ryggen utan låta det komma av sig självt. Tack för tipset! Förresten - mekanik och krafter - va?! Jag är elektroingenjör - jag fattar inget av sådan där mekanik...

• Tinga

För intresseklubben kan jag meddela att Piff & Puff nu har ätit mellanmål; Piff 3 tsk mangopuré och Puff 2 tsk majspuré (han klöks av fruktpuré, oavsett sort och konsistens). Hurra! Jag fattar inte var de får sin energi ifrån; särskilt Puff är ett riktigt kvicksilver som håller låda hela sin vakna tid.

Nu ska vi iväg på babysim med dem, och det känns ju lagom kul när man mest av allt har lust att kasta ut dem genom fönstret och aldrig mer se dem.

• Liten med Mindre

Tinga - uppenbarligen är det tillräckligt att gå runt på. Om än inte mycket mer än så.

Äter de rent smör? Eller har dietisten kommit fram med nåt bättre ur energi o näringssynvinkel.

vet inte vad jag ska säga utom att du är beundransvärd (jag vet att man "måste" när det gäller ens barn, men ändå) och att det är ursvårt att låtsat oberörd i längden av sånt beteende som herrarna uppvisar kring ätandet.

• Lapinette

Tinga - du kan skicka upp med post till Stockholm !!! Tror säkert du utan att fråga kan skicka den andra till Gävle. Så slipper jag och nenne åka till Ikea.

• nennesjuttioåtta

jag hjälper gärna till att avlasta Tinga! Skicka inte med B-post bara, det tar sån tid.

• nennesjuttioåtta

För övrigt skickar jag en skön kram till TInga med. *kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam*

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare