• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Fru E

Hej hej

Tillbaka i Skåne efter en helg i Stockholm med fart och fläkt. Åkte upp till Stockholm i torsdags för att sköta ruljangsen på våra vänners dop av sin dotter i lördags. Vi lade ihop tårta till 60 personer och gjorde alla dekorationer till den på kvällen, blev lite sent men vi glömde tiden. I fredags var vi i lokalen där vi skulle fika på dopet och dukade och pyntade så att allt skulle vara klart. På kvällen åt vi pizza tillsammans och bara tog det lugnt. I lördags var dopet och lillgosan skötte sig fint under akten och somnade i mammas famn till prästens prat . På kvällen blev det restaurangbesök för de gästerna som åkt långt. Sedan stöp vi alla i säng trötta. Vaknade igår morse av att en liten gosig tjej ville komma in till oss och gosa så himla härligt!!! Så skönt att M&S litar på oss och bara lämnar över gosan utan att hela tiden vakta och titta så man gör "rätt".

Igår när vi skulle åka hem så hade SJ ändrat avgångstiden på tåget med en halvtimme, tidigare, så det var rena turen att vi var på centralen så tidigt som vi var. Vi hade 3 minuter tillgodo när vi väl hittade rätt perrong och tåg, puhhh!!!! SJ hade tydligen "missat" att skicka ut ändringar till de som beställt biljetter tidigt

EGO-tanten är nästan slut och jag tvekar lite på hur jag ska göra.....har ju en kur med Pergo kvar hemma men vet inte om jag vill ta den och riskera att strula till cykeln ännu mer. Å andra sidan kommer jag att få ÄL med Pergon men sen vet jag inte hur kroppen reagerar månaden efter Pergon om ÄL uteblir igen. Andra alternativet är att låta kroppen sköta sitt nu och tjata till mig ett VUL kring dag 14 och sen kanske ett blodprov kring dag 21 för att se så att ÄL verkligen varit. Har ju bara tagit blodprov när jag ätit Pergon men inte annars. Tror iofs att jag hade ÄL utan Pegon med eftersom jag fick såpass bra på hormonproverna.
    Råd, tips, tankar mottages tacksamt.......

på er alla och tack för att ni finns

BIM tjaaaaaa om jag antar att cykeln är normal denna gången så är det kanske kring den 17 april om den är 30 dagar????

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2009-03-23 16:44:15 följande:
    Vickanförresten. Jag har tänkt på dig och ditt eventuella utkast i karusellen. Provar du igen så kan det ju hända två saker. 1. Fullgången graviditet2. Missfall igen - vilket betyder att du har rätt att få hjälp. Oavsett hur länge du (ni) väntar så ändras ju inte förutsättningarna. Jag hoppas ju självklart inte att det ska bli ännu ett missfall, men OM det hemskaste skulle hända så kommer ni då att hitta lösningen!!!! Kanske är trombyl lösningen?
    Gulligt av dig att tänka på mig. Och japp... jag SKA ta mig samman en tredje gång....
  • viktualia

Ego - har just lagt på luren... mamma meddelade att mormor har dagar snarare än veckor kvar. För allas skull önskar jag att det går fort och skonsamt. Själv är jag bara tom...

• Fru E

Vickan-KRAM men kanske skönt för din skruttmormor att gå bort snabbt.....

Tinga-kram på dig med!!!!

• viktualia

tack!

EA - helt riktigt. Moster och mamma har just sagt nej till att skicka mormor till sjukan... vi är helt överens om att mormor inte hade velat ha mer livsuppehållande vård om hon hade kunnat prata för sig...

...usch.. det här är så tungt...fast ändå så väntat...

• viktualia

Tinga - hoppas verkligen att du får stöd och du borde VERKLIGEN få lite ensamtid.

Clownis - beklagar sorgen!!!

AM - huu vad jobbigt det lät med Livias svinkoppor!

Liten och BS - hoppas att era familjer och ni får krya på er snart!!

• Mrs  B

Skickar många och långa kramar till Vickan, Tinga och Clownis!!!!!

Själv sitter jag och analyserar ett tal skrivet av Jan Björklund, inlämningsuppgift som ska vara inne på torsdag. Går sådär.....
    Ger snart upp och tar med mig det till jobbet imorgon istället.

Tinga
    Om du vill gå en runda på stan (hos dig) på lördag så kan jag vara där när affärerna öppnar. Ska på möhippa senare på eftermiddagen i stan och måste ta tåget ner i vettig tid ändå.
    Jagar ju som sagt en klänning.....

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare