• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • fru AM

Koko: Könet på UL: ses tydligast när de mäter lårbenet om de då får en bild som ser ut som om bebin sitter på en glasskiva (underifrån) - då ser man de karakteristiska strecken ... Fast vår lille kille satt med benen ihopknipna så man såg ingenting ...

• fru AM

Koko igen: Fick ni en DVD med er så kan ni ju kolla på den (jag satt och tog fram stillbilder från DVD:n

• muggles

Jag kan meddela att jag redan spottar så BOM för mig... Nåja, då får jag dricka vin ännu en månad

MSW: lycka till med husvisning!

Lappis: tant?

• _koko_

AM - Men om han är så stor är det väl bra med ett "för tidigt" BF, oavsett igångsättning eller KS?

DVD? Nä, vi fick några halvkassa bilder som vi fick betala 50 spänn för... Har dvd från kuben dock, men det var nog lite tidigt för att se något. Så viktigt är det inte heller. Hon sa att vi skulle kika igen i v32, så tills dess är jag nöjd med att det sannolikt är en pojke.

• start september

AM,

som den kloka kvinna och googleguru du är så vet man mår bättre av att läsa Vårdguiden än FL, men ändock gör man det sistnämnda. Däremot måste man efter detta frossande i halvsanningar försöka slå det hela ifrån sig, annars blir lätt det elände man läst om självuppfyllande. Jag håller därför tumamrna för att ni ska slippa se ut som pizzor allihop men tanke på vilket iver du torkar Livia med. Med lite tur är det borta ganska snart, annars kanske en penicillinkur innan lillebror kommer kan vara vettigt?

• _koko_

AM - Det där med svinkoppor låter förresten riktigt ruggigt!! Hoppas det går över snart!

• Ore

AM: FL känns nog inte som den mest trovärdiga källan kring svinkoppor. Det är säkert besvärligt att minska risken att smitta sig själv med ett så litet barn som Livia. De gånger min bror haft svinkoppor så har alsolsprit, samt täta byten av kläder, lakan och handdukar haft önskad effekt. Han har dock alltid haft utslagen på armarna - på typiskt orienterarvis...

• fru AM

Ore: utslag på armarna verkar faktiskt jobbigare än runt munnen. Armarna fladdrar ju omkring mer ... Jag ville sprinta iväg till doktorn redan idag men maken tyckte vi skulle avvakta. Imorgon är det hans tur att ha heldag med alsolspriten ... Så då blir det väl doktorn på torsdag

Just nu finns det inget jag vet mer om än just svinkoppor ... tack google.

Ska snart gå ut och försöka få henne att sova middag i vagnen.
    Igår vägrade hon att vila och slocknade i soffan mellan 17-19.30 och gick sen inte och la sig förrän kl 23.30 och tvingade hela familjen att titta på Barbiefilm + Råttatouille hela kvällen.

Koko: ang bebisstorlek - jo men jag är rädd att han redan är gigantisk i v 38-39 ...

• Lapinette

muggles - tror den är på gång ... kan nog säga mer om ett par timmar.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare