• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

EA: Man sparar dem tills det är svinkallt ute! Då är päls det bästa man kan ha, t.ex. när man vill se fyrverkerier en nyårsafton och det är 25 minus ute. Även om man får ta att vegetarian-vänner inte vill ge en nyårskram (fast jag fick en när jag talade om att djuren i fråga varit döda sedan långt innan jag föddes, killen i fråga hade nämligen sina synpunkter om att slänga saker också... )

• fru AM

EA: inte ska du göra dig av med dem! Låt sy om dem till pälsjackor, eller kuddar! Om du absolut inte vill ha dem så sälj dem ... kanske till mig: vad är det för storlek (jag är STOR!)?

• Lapinette

AM - stoor var nog inte rätt beskrivning av dig ... skulle nog beskriva dig som lång, ståtlig och vacker ... men inte stor. Ja, kanske nu med gravid mage då.

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-03-24 14:26:37 följande:
    AM - stoor var nog inte rätt beskrivning av dig ... skulle nog beskriva dig som lång, ståtlig och vacker ... men inte stor. Ja, kanske nu med gravid mage då.
    Tack! Men lite stor är det nog många som upplever mig som. (Den lille sicilianska maffiakillen jag trillade över för några år sedan t ex )
    Har ju också rätt breda axlar så jag drar ganska stor storlek ...

Såg ni förresten att BT stänger ner ett par timmar imorgon för serverbyte! Vilken tur att jag inte ska sitta framför datorn då!
    www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3341985.html
  • Lapinette

Säger de 1 timme så lär det nog bli hela eftermiddagen!

• Fru E

AM-jag vet faktiskt inte i vilken storlek de är för där står ingen lapp men jag kan prova dem lite senare och lägga rapport . Jag kommer själv inte att använda dem och har inte lyckats hitta någon affär eller liknande som är villig att sälja dem....

• fru AM

EA&MJ skrev 2009-03-24 14:44:54 följande:

AM-jag vet faktiskt inte i vilken storlek de är för där står ingen lapp men jag kan prova dem lite senare och lägga rapport . Jag kommer själv inte att använda dem och har inte lyckats hitta någon affär eller liknande som är villig att sälja dem....
    Blocket!
  • Fru E

AM-har tänkt tanken men vet inte riktigt om det är så stor marknad för dem.....vill ju ändå ha ett rimligt pris på dem...

• fru AM

EA: helt sant, förstår hur du tänker - men allt på Blocket är inte billigt. Det finns ju allt möjligt till salu där: båtar, bilar, sommarhus, gamla cyklar, marsvin ... Är pälsarna fina och välskötta och du har bra bilder på dem så kan du säkert få dem sålda till vettigt pris. Frågan är väl bara vad som är ett bra pris ...? Men man kan ju alltid försöka och se om man får några vettiga svar.

• Fru E

AM-jag har kollat runt lite både på tradera och blocket men priserna skiljer rätt så mycket på de pälsar som ligger ute men kanske runt 6-7000 ligger de

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare