• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Liten med Mindre

Lugn o stillsam trådkväll.
    Själva hade vi en sån där typiskt manligt-kvinnligt diskussion om städning etc igår, men blev sams till slut och pratade bort kvällen i soffan. Inte för att vi löste några "problem" direkt, men ändå. Bättre än tv.

Lyckades också shoppa lite kläder efter jobbet, och sånt piggar förstås upp. Nu behöver jag varmare temperaturer än -9 för att få klä upp mig i nya byxor och kort jacka.

Ni som har barn på dagis - hur länge är de där om dagarna? Nyfiken, då vi redan funderar en del över när vi ska lämna o hämta i höst.

• fru AM

Liten med Mindre skrev 2009-03-25 07:25:20 följande:

Ni som har barn på dagis - hur länge är de där om dagarna? Nyfiken, då vi redan funderar en del över när vi ska lämna o hämta i höst.
    Livia är på dagis mellan 8.30 och 15.30 cirka (lite längre, till 16, om pappa hämtar). Underlättas av att jag sitter hemma och jobbar/rullar tummarna (allt beroende på uppdragstillförseln).

(När junior kommit får hon bara vara på dagis mellan 9 och 15 - såvida jag tar ut min mammaledighet förstås.)
  • fru AM

Dagis: Ska tilläggas att hämttiden är lite styrd av att de slår ihop avdelningarna efter kl 16 och då går in och blir en större, stökigare och mer åldersblandad grupp - vilket vi från början tyckte verkade jobbigt för Livia. Vi föredrar att hämta innan dess och då allra oftast hämtar man en glatt lekande (smutsig) unge utomhus på den stora gården (slipper klä på själv! ).

Likaså är lämningstiden lite styrd av dagis tider. 8.30 senst går de ut - och kommer vi då så kan vi även där lämna Livia till yster lek på gården. Lämningarna är betydligt lättare utomhus som vi upplever det, alltså psykologiskt för Livia. Hon älskar att vara ute.

• nennesjuttioåtta

Vickan
    jag har bott på både hotell Glo och Hotell Kämp. De delar relaxavdelning men är annars helt olika typer av hotell, det sistnämnda med stuckaturer och gobelänger och det första mer modern typ Clarion.
    www.palacekamp.fi/in_english/hotels/hotel_glo/

Vet dock inte om det är prisvärt eftersom jag inte betalade, utan det var med jobbet (jag blev lottad att bo i sviten, moahahah). Men väldigt bra tyckte jag det var!

• nennesjuttioåtta

Vickan
    jag har bott på både hotell Glo och Hotell Kämp. De delar relaxavdelning men är annars helt olika typer av hotell, det sistnämnda med stuckaturer och gobelänger och det första mer modern typ Clarion.
    www.palacekamp.fi/in_english/hotels/hotel_glo/

Vet dock inte om det är prisvärt eftersom jag inte betalade, utan det var med jobbet (jag blev lottad att bo i sviten, moahahah). Men väldigt bra tyckte jag det var!

• nennesjuttioåtta

fan vad snabb jag var med musen nu då!

Dag 33 och fortfarande ingen tant. Tänk om hon kunde dyka upp någongång så att man vet till på måndag så man vet när man kan sätta igång den här cirkusen...

• Mrs  B

Godmorgon!!!!!

Har sovit uselt inatt pga Malte......
    Han har sovit flera hela nätter nu och vi hoppades att det skulle fortsätta men icke......
    Tur man inte ska jobba idag iaf!

Max var jättedålig i magen igår kväll och även nu i morse. Har inte gått på toaletten mer än tre gånger sammanlagt, men det känns inget vidare.....
    Imorgon måste jag sitta med svenskan så i värsta fall få jag ha Max hemma och lämna ner Malte. Får hoppas det ordnar upp sig idag!

Liten
    Jag har haft alla möjliga tider på dagis för Max eftersom jag har haft olika jobb/tider. Han är ett riktigt dagisbarn och älskar att vara på dagis så det har funkat fin fint.
    Tror mer att det är vi föräldrar som tycker det är jobbigt att barnen är så mycket på dagis.
    Jag gillar inte våra tisdagar och vi försöker fixa med eftermiddagen men det kommer inte alltid att funka.
    Am´s tider låter perfekt!
    (om man nu har de jobbtiderna dvs )

• Fru E

God Morgon!

EGO- Lyckades bli osams med maken igår när vi tapetserade eftersom vi fick riva ner två våder som vi satt upp vilket gör att vi kanske inte kommer att bli klara i tid (jag vill bli klar till om en vecka då jag ska ha kollegorna över på AW)......
    Jag tycker att maken kan prioritera lite och jobba en vanlig 8:a timmars dag som alla andra medan han tycker att jag hela tiden ska dra igång en massa projekt som tar tid som han inte har. Dock godkände han att vi påbörjade tapetseringen av gästrummet om jag gjorde underarbetet vilket jag gjorde. Ikväll ska han på bio och imorgon har de bastukväll på jobbet så då blir det inget gjort....
    Tycker inte om att vara osams men det här med att prioritera gnabbas vi alltid om eftersom maken älskar sitt jobb och ser det även som sin fritid...

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare