• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Mrs  B

Cicci
    Välkommen tillbaka!
    Låter som en härlig vecka!

Egentligen borde man vara van vid att inte få sova eftersom Max inte sov ordentligt förrän han var 3 år, men nu har Malte sovit bra i 3-4 nätter och så kommer det en sån här usel natt och man är helt förstörd.
    Ja, det är faktiskt skillnad med två barn. Om vi inte har Malte i sängen så har vi Max (i perioder), så ibland blir det lite för lite med sömnen.
    Vi brukar också skoja om att när de är tonåringar lär vi inte se så mycket av dem och måste dra upp dem från sängarna.
    Tiden går verkligen fort. Max blir ju 5 år i december!!!!!!!!!!

Det är väldigt skönt att få jobba och just nu funkar det bra med två dagar i veckan på jobbet och en dag hemma med studier. Visst hade jag velat jobba mer men har just nu inga andra alternativ så jag är nöjd.
    Får väl se hur det blir till hösten. ????
    Jobbet funkar annars bra och det är kul för det mesta. Men som sagt jag jobbar med tonåringar så det där går ju upp och ner.

• Lapinette

Hej Cissi!!!!

Visst här har den röda faran kommit tillbaka! Känns faktiskt jättekonstigt att blöda igen och att ha en "normal" mens (förhoppningsvis).

• Fru E

Välkommen tillbaka Cissi härligt att ni har haft det bra!

Lyckades bli sams med maken igen via Skype

• Liten med Mindre

Välkommen tillbaka semesterbruttan. Skoj att allt varit finfint! Är lilla bullen välgräddad nu?

• Fru E

Nä dags för en promenad på stan så att jag vaknar, är ruskigt trött just nu. Alldeles för mycket att göra på jobbet och hemma samtidigt som man har barnverkstad. Borde verkligen vara bonusgrundande

• MSW

EA: Skype är tydligen bra då..

Cicci: Vad skönt att Dubairesan blev lyckad!!

Nenne: Håller juh såklart tummarna.. Men avstår från att skriva något mer positivt än så!

Sonen skulle visst bara sova en kort stund, men jag hann iaf läsa i fatt innan BT las ner, se om det funkar att posta med!

• BrudSommar2006

Hej, har BT varit nere redan eller har de inte börjat än?

Vi börjar bli riktigt trötta på att Iris hostar så att hon kräks, det är inte roligt att dra upp en nedkräkt Iris ur spjälsängen och försöka sanera och bädda om medan hon står och gråter bredvid. Febern har inte gått ner heller men den har hon å andra sidan bara haft sedan i söndags, hostan har hon ju dragits med i två månader. Var till doktorn igår men det är visst bara vanlig förkylningshosta, hon har ju blivit sämre den här veckan. Läget är lite trist hemma och imorgon är det min tur att vara hemma med henne dessutom.

Samtidigt har vi börjat dra ner på vällingen för den verkar hon också kräkas av när hon har så mycket slem i halsen, skönt att projekt sluta med välling äntligen är på gång.

Cicci, roligt att allt gått bra.

Nenne, håller tummarna!

Koko, känner igen det där med feber och hosta, hoppas att det vänder snart.

• Liten med Mindre

BS - visst är det väl mjölk i välling? Och mjölkprodukter ska ju vara slembildande, så det kanske förvärrat det hela.

Maken säger sig inte lida av det - men jag kan inte få ner mjölkprodukter när jag börjar bli förkyld.

• Ore

BT har nog redan varit nere, tror jag... Infotråden om det är borta i alla fall...

• _koko_

Ja, jag kom inte in för en stund sedan när jag försökte, så förhoppningsvis är det redan klart.

VÄLKOMMEN HEM, CICCI!!! Kul att ni hade det så bra!
    Har en fråga till dig direkt: Visst gjorde du UL den här gången både på ultragyn och mamamia? Kan inte riktigt släppa det här med vårt UL, för när jag kom hem och jämförde med bilden vi fick från Connys UL var den mycket skarpare än nån av bilderna vi fick från mamamia. Upplevde du någon skillnad på utrustningen på de olika ställena? Med conny fick vi göra om UL för att lungartären ev var lite för smal, den här gången känns det inte troligt att hon ens kan ha sett den (inte bara för att vi tyckte hon var snabb utan för att "tv-bilden" var så mycket suddigare än vi minns det med conny)?!
    Ååååh, jag kanske måste ringa min BM ändå, men kan verkligen utrustningen vara sämre på mamamia?

Mjölkprodukter klarar inte jag heller när jag är hostig eller har ont i halsen!

(och cicci, det ser ut som att jag hade fel ang könet )

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare