• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • _koko_

cicci - Hahaha, japp, jag tar omega3 & omega6 (fast det är mycket för endons skull), mittval kvinna och b12 (eftersom jag har brist). Det blir 6 tabletter om dan... Plus säkert niferex snart också.

• FruCicci

Det man sparar på tamponger när man är gravid och ammar lägger man fan i mig på tabletter/vitaminer/järn/omega etc etc under graviditeten

• _koko_

Cicci - Hahahaha, helt klart!!

Blä, fick precis feberrapport och den är upp på 39.4 igen (i nyvaket tillstånd). Positivt är att han sovit lääänge nu på dan och kissar som han ska.

• _koko_

Liten - Jag tror inte heller att man behöver bekymra sig så mycket när de är så små. Finns det ens tillskott för den åldern?

• Ore

Koko: Råden du hittade var suveräna! Redan ivägmailade till min gravida kollega

Låter i alla fall inte som att det skulle vara någon fara att äta "vissa typer" av omega 3... Det lät liksom som att man som gravid bara skulle äta vissa varianter av omega3-kapslar.

Min kollega äter någon typ av "Mamma-omega3" från hälsokosten. Jag hade redan en burk hemma, så den har jag försökt äta av litet oftare än de sporadiska tillfällen som annars var mer normalt... Och då fortsätter jag nog med det. Äter man mycket fisk så tror jag att man klarar sig bra på det, men jag äter ju inte fisk, så jag tänkte att det kanske är bra att komplettera litet.

• Ore

Just det ja, när jag ändå är inne på ämnet... Hur är det med färska räkor (det enda från vattnet som jag äter...)? Vet att när syrran var gravid så var räkor något som skulle undvikas. Men hittade inget om det på livsmedelsverket sida? Har det ändrats? Hoppas, hoppas att jag ska kunna fortsätta med smarriga räksmörgåsar

• _koko_

Ore - ÄT RÄKOR!!! Som med allt annat bör de ju inte vara dåliga, men dåliga räkor är ju ändå så äckligt.

Har hittat en butik som jag ska förära med ett besök på vägen till min gravidyoga ikväll: Engströms trikåaffär på kungsholmen.
    Conny har fått strumpor från Nowali (tydligen svenskt märke) som jag vill köpa fler av, och där ska de enligt uppgift kanske finnas. Vad gör man inte för lite spännande shoppingupplevelser.

• FruCicci

Ore, klart man kan äta räkor! De är ju dessutom kokta innan!
    Konstigt att du hört annat!
    Man kan ju äta i stort sätt allt när man är gravid, som kokos lista avslutade med, använd sunt förnuft.
    Sen om du är extra nojjig så fråga din barnmorska eller gå in på livsmedelsverkets sida...

• Liten med Mindre

koko - är inte nowali även de som gör mockasiner? Mindres mockisar är nog därifrån. Säljs på Åhléns och Babyland. Men det kanske är värre med strumpor.

Ni får fixa lite glass till lillkillen. Kanske gott i feberträsket. Har tänkt frysa ner lite bananer och mixa med något till Mindre att pröva någon dag. Kan vara bra att ha till hands vid sjukdom. Och med tanke på hur hon gillar snö så.

Angående såsigt o fisk så vet jag inte - har försökt med burkar med sås, som till o med jag tycker smakar ok, men de ratas hårt. Lax i bit var heller inget som åkte in. Men vi får väl fortsätta tjata... Ska kanske pröva curry o tomatröra till oss alla.

• Ore

Hmm, undrar varför syrran inte åt det. Och även mammas kusins tjej vet jag att hon plockade bort räkorna när hon åt ägghalva med räkor...

Men vad bra, ska nog åka och köpa en mumsig räksmörgås på vägen hem då

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare