• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • MSW

hhbv jlkdtusa4p763wfy4uo diglsdiur2+304 V349 VT4IÅRTVU34Q ÅR

• MSW

Ojoj! Ursäkta spammandet!! Inte lätt att hålla undan tangentbordet alltid! Nahe! Nu ska jag försöka rycka upp mig, (ta tag i disken är första steget!

• Ore

Hmmm... Fetaost bort också, alltså. Attsingens, då...

Jaja, mixade soltorkade tomater är också gott i kalla såser. Och sweet chili-sås. Och jag får väl göra mer guacamole... Och aioli, och tzatziki... Får väl bredda mig litet, helt enkelt.

Äääälskar smulad fetaost och creme fraiche - världens godaste sås enligt mig. Särskilt på sommaren, till grillat kött och färskpotatis

• Liten med Mindre

Men ingen fetaost - varför då? den görs ju på pastöriserad komjölk eller dito fårmjölk i de flesta fall. Inget mögel eller annat.

Åt med glatt humör fetaost på pastöriserad mjölk - står det inget är den pastöriserad om du handlar i vanlig affär.

Fast å andra sidan undvek jag andra pastöriserade dessertostar - skyller på att de har mer mögel.

Man kan inte undvika allt. gå över gatan är nog farligare.

• Ore

Liten med Mindre skrev 2009-03-25 15:59:48 följande:

Men ingen fetaost - varför då? den görs ju på pastöriserad komjölk eller dito fårmjölk i de flesta fall. Inget mögel eller annat. Åt med glatt humör fetaost på pastöriserad mjölk - står det inget är den pastöriserad om du handlar i vanlig affär.Fast å andra sidan undvek jag andra pastöriserade dessertostar - skyller på att de har mer mögel. Man kan inte undvika allt. gå över gatan är nog farligare.
    Japp, apetina är pastöriserad. Det kollade jag senast härmodagen, då jag köpte ett nytt paket...
  • _koko_

Nä, jag skulle också säga ok på fetaost...!? Pastöriserade dessertostar är ju inte ok för att de har tillsatt mögel efter pastöriseringen, men det har väl inte fetaost?

• Lapinette

och våfflor då? Går det också bort?!!!

Det är ju våffeldagen idag! Så chefen stod i köket och gjorde våfflor med hjortronsylt och grädde. Mums!

• Ore
    Lapinette skrev 2009-03-25 16:03:12 följande:
    och våfflor då? Går det också bort?!!! Det är ju våffeldagen idag! Så chefen stod i köket och gjorde våfflor med hjortronsylt och grädde. Mums!
    Nä våfflor kan absoluuut inte gå bort. Då gör jag myteri, och struntar i det!!!

Själv ska jag köpa hallon, och göra rårörd hallonsylt till mina våfflor. Absolut mumsigast, enligt mig. Men hjortronsylt är inte så illa det heller
  • fru AM

Erkänner glatt och villigt, jag hade fel - pastöriserad fetaost är OK!!! Jag hade missförstått infon på Livsmedelsverkets hemsida, hittade en tydligare sida nu:
    www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx&epslanguage=SV

• fru AM

Men hallonsylt är ju jättefarligt!!!!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare