• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • FruCicci

Ore, alkohol ska man ju avstå från. men jag måste ärligt säga att jag har tagit ett glas vin och champagne under graviditeten nu, utan dåligt samvete. massa vatten till med.... kanske hänt 4 ggr eller så... inte farligt.
    OM du gillar grönmögelost så kan man äta det i fall man har kokat det först. Man kan alltså äta grönmögelost sås osv, enligt min BM så ska det vara minst 60 graders upphettning.
    Du har inte varit på inskrivning ännu eller?

• Ore

Liten, koko: Också supergott att blanda i litet jordgubbar eller hallon tillsammans med bananen...

• Liten med Mindre

Cicci - vilken dramatik. Fast nästan lite väntat ändå. Ingen vill få på sig en nödlandning pga förlossning.

Skönt att det gick bra och att Victor gjorde en fin insats för att få er genom transit.

• MSW

Grymma tips för gravida...
    Själv engagerade jag mig inte jättemycket i vad jag fick äta eller inte.. Men kollade in på livsmedelverkets hemsida ett par gånger iaf!

Annars håller jag så smått på och packar inför sthlms resan. (typ en sak åt mig och fem åt A )I morgon bär det av, jag och A har bilen och sen kör vi och plockar upp maken och kör direkt efter maken slutat jobba! Nu har jag börjat se fram emot det också.. (Vet juh att det kommer att bli trevligt..) Har innan känt att det är så jobbigt att åka bil så långt och det negativa har övervägt! Men nu känner jag att det positiva har tagit överhanden! Är lite fundersam/nervös hur det ska funka med sonens sovvanor (både dagar och nätter).. Men man kan juh inte stanna hemma i all evighet bara för att det blivit lite krångligare att inte vara hemma...

Känner mig lite lagom ur gängorna.. Nätterna funkar sådär.. Första gången han vaknar har han senare lagt en timme ungefär, men är desto struligare sen, ena gången i natt när han vaknade tänkte jag mindre snälla tankar mot honom, och fick (såklart) lite lagom dåligt samvete efter det.. Men man orkar juh inte hur mycket som helst! Önskar att han kunde "ordna upp" sig själv, så att han vaknar 1-2ggr ist..

Ang alkohol så ska jag ta och köpa några cider eller liknande att ha hemma.. Ska bara komma i närheten av ett systembolag först...

• MSW

Haha, undrar vilken som är min favvo smajli! Men jag lovar, jag kan andra också!!

• _koko_

Liten - Åh, vad smart, då får man ju glasskonsistensen direkt! Har både jordgubbar, hallon och blåbär i frysen (och äpple och ananas när jag tänker efter), kan ju bli värsta glassbuffén!

Cicci - Hjälp! Vilken tur att det gick bra, inte kul att stranda...

Ore - Gäller även brie tyvärr, men som cicci säger får man ju äta upphettad ost. Tänker på klassikern grillad ananas med brie, men frågan är om osten blir tillräckligt varmt, tveksamt. Däremot borde ju chevretoast gå utmärkt, mmmmm!!! Måste nog göra en matplanering till nästa vecka när jag är gräsänka, då ska jag äta allt som sambon inte gillar!!
    Men HUR ska jag överleva utan conny en hel vecka?! Nåja, det kommer ju gå, jag ska passa på att njuta av egentid, åsså har vi webkamera både hos oss och hos farfar där de kommer vara.

• MSW

Ikväll blir det våfflor! Är juh trots allt våffeldag!! Smidig köpt smet blev det ist för det "svåra" att göra egen.. (försöker variera mina smajlisar.. )

• Fru E

Koko-det är bara att ha i vilken frukt man vill och antingen mjölk/yoghurt eller glass så blir det kanongott
    Vi gör alltid smoothies på morgonen fast den nyttiga varianten med fiberhavregryn och linfrön

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare