• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Ore

AM: Du har räddat min dag (och en stor del av min grill-sommar)

Men skräm mig inte så med hallon... De har ju t.o.m. varit djupfrysta!!!

• _koko_

Ore - Håller med om hallonen, grymt på våfflor!! Allra bäst gillar jag dock hjortron och vispad grädde, kanske för att jag alltid fick det hos min farmor, egenplockad mylta... Mmmmm.... Fasen att jag inte kommer hem förrän 21 ikväll, annars hade det nog blivit våfflor även hemma hos oss...

• _koko_

Undrar förresten hur många i Sverige som heter bebådelsedag?

Och apropå det har jag börjat fundera på pojknamn, känns jättekonstigt, jag hade bara flicknamn i huvudet ju.

• _koko_

Vad sägs om Kjell-Henry? Eller kanske Klas-Gert? Eller varför inte Dick?

• kängu

Ååååååh våfflor! Vi har tyvärr inget våffeljärn och jag är för lat för att åka och köpa ett.
    Idag har jag verkligen inte gjort många knop, så skönt!!! Men imorgon blir det till att sätta igång med redigeringsarbetet.

Koko, grattis till pojken! Det verkar vara många pojkar på G i tråden...
    Snorre tycker jag är fint

Ore, jag är inte heller ngn kostfanatiker så tar kostråden med en nypa salt ibland. Däremor dricker jag ingen alkohol. Självklart försöker jag hålla mig undan från de saker som jag vet att man inte ska äta, men om jag råkar få i mig ngt så har jag inte panik över det.

• kängu

Just dte Cicci, vad härlig er resa till Dubai lät (förutom flyglatskrånglet då...)

• kängu

Jo jag vet EN sak jag gjort idag, nätshopping! Lyckats klicka hem ett par gravvojeans, ett par skor och håller nu på och klickar hem några toppar verkar det som... Oops! Jag har inte shoppat på lääänge men helt plötsligt fick jag värsta shoppingbegäret

• fru AM
    Ore skrev 2009-03-25 16:10:02 följande:
    AM: Men skräm mig inte så med hallon... De har ju t.o.m. varit djupfrysta!!!
    Men är de PASTÖRISERADE???

Koko: pojknamn: vad sägs om Snorre? Historiskt och allt ... Conny & Snorre - vilket radarpar!
  • fru AM

Har precis lurat i Livia första dosen penicillin ... det kommer inte bli lätt det här. Denna sort var äckligare än den förra och jag tror hon genomskådade förklädnaden (jordgubbsyoghurt). Hmmm funderar på att blada medicinen med lite Coca Cola nästa gång. Undrar hur tillvand hon blir på Cola på tio dagar ...?

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare